جعبه ی مزاحم

شروع موضوع توسط ssdsajad ‏1 نوامبر 2013 در انجمن برنامه مایا Maya

  1. ssdsajad

    ssdsajad Active Member

    ارسال‌ها:
    382
    تشکر شده:
    152
    امتیاز دستاورد:
    43
    سلام
    تو مایا
    یه dust
    از اون سمپل های آماده اش انتخاب کردم و اینو انیمت کردم مثلا خاک از این و تصویر بره اونور
    بعد وقتی رندر میکنم متوجه میشم که این جعبه یا box که داخلش خاک شبیه سازی میشه مزاحمه
    و خاک به دیواره های این برخورد میکنه و تو رندر این برخورد ضایع است
    صد در صد متوجه شدید منظورم چیه
    اگه نه عکس بذارم
    کاری میشه کرد کلا اون box حذف بشه ؟؟
    و بدون اون شبیه سازی انجام بشه؟؟
     
    نوشته شده توسط ssdsajad در ‏1 نوامبر 2013
  2. ssdsajad

    ssdsajad Active Member

    ارسال‌ها:
    382
    تشکر شده:
    152
    امتیاز دستاورد:
    43
    این مشکل به خاطر این پیش اومده که
    من به این dust
    از اون داینامک های مایا گذاشتم که تو شبیه سازیشون مزاحمت ایجاد میکنه و باعث میشه این گرد و خاک ها به دیواره ی box برخورد کنن
    چون اگه اونارو نذارم این box خودشو تنظیم میکنه با مقدار شبیه سازی و امکان نداره که به دیواره برخورد کنه
    مثلا هر چقدر حجم خاک ها زیاد میشه این box هم بزرگ تر میشه
    اما چون از داینامک های مایا گذاشتم تو این کار دخالت میکنه
    چیکار کنم اینجوری نشه؟؟
     
    نوشته شده توسط ssdsajad در ‏1 نوامبر 2013
  3. bubo3d

    bubo3d کاربر متخصص انیمیشن

    ارسال‌ها:
    1,189
    تشکر شده:
    2,916
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام
    عزیز اون box ـی که شما میگید اصولا برای مواردی استفاده میشه که میخوان یه حجمی رو simulate کنن، حالا تو مایا fluid هست تو مکس FumeFX تو houdini ـ PyroFX و در real flow ـ Hybrido.
    چون سیستم شبیه سازی این موارد خاص و سنگین هست مثل سیستم ذرات نمیشه iهر جایی که میخوان برای خودشون برن، بر اساس یه سری voxel که همین Box ـها رو تشکیل میدن شبیه سازی انجام میشه، شما برای این که بر خورد تو شبیه سازیتون ایجاد نشه ( برخورد به دیواره) باید سایز اون helper Fluid ـتون رو بزرگ تر بکنید، البت از دو سه ورژن قبل مایا یه ویژگی به نام auto resize گذاشته که شما لازمه نیست حتما سایز بدید، بلکه خود سیستم fluid بر اساس پیشروی ذرات اندازه fluid ـتون رو بزرگ میکنه.

    نکته راهنمایی و اطلاعات
    (voxel ـها در سیستم fluid و سیالات نقل کیفیت و به نوعی resolution اون حجمه دود یا انفجارتون رو تایین میکنه و ذرات داخل اونها ایجاد میشن و به نمایش در میان و به جز محدود کردن حجم fluid شبیه سازی شده دلیل دیگه ای که برای قرار دادن این موارد dynamic داخل یه محدود box مانند هست اینه که این حجم ها توسط شبیه سازی پیچش باد و ایجاد چرخش هوا ایجاد میشن و باید محدوده ای رو برای این شبیه سازی معرفی کرد تا سیستم بتونه هم دقیق تر و هم سبکتر این کار رو انجام بده نه این که برای شبیه سازی پیچش هوا کل scene ساخته شده رو مورد محاسبه قرار بده.
    شما میتونید با ابزارهای که اگه اشتباه نکنم fluid تو بخش display قرار داده این چرخش ها رو فقط به صورت نمادین مشاهده کنید، الا نمایا نصب ندارم که بخوام دقیق گزینه هاش رو بهتون بگم).

    حق یارت
     
    آخرین ویرایش: ‏1 نوامبر 2013
    نوشته شده توسط bubo3d در ‏1 نوامبر 2013
    ssdsajad از این پست تشکر کرده است.
  4. ssdsajad

    ssdsajad Active Member

    ارسال‌ها:
    382
    تشکر شده:
    152
    امتیاز دستاورد:
    43
    توضیحاتتون کامل بود
    اما بازم من این مشکلو نمیتونم حل کنم اصلا میشه کاری کرد که این
    re size با دقت بیشتری باشه و حواسش باشه که به دیواره ها اصلا برخورد نکنه؟؟
     
    نوشته شده توسط ssdsajad در ‏1 نوامبر 2013
  5. ssdsajad

    ssdsajad Active Member

    ارسال‌ها:
    382
    تشکر شده:
    152
    امتیاز دستاورد:
    43
    نیگا
    ایناش
    ببین سمت راست دوده چقدر ضایع است
    تو این تصویر دود داره از چپ با سرعت به راست میره که در سمت راست چسبیده به دیواره box


    راستی برای طبیعی تر شدن این dust کدوم پیچشو زیاد کنم؟؟؟
    جزئیاتش زیاد بشه
     

    پیوست ها:

    • dust.jpeg
      dust.jpeg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 58.6
      نمایش ها:
      12
    نوشته شده توسط ssdsajad در ‏1 نوامبر 2013
  6. bubo3d

    bubo3d کاربر متخصص انیمیشن

    ارسال‌ها:
    1,189
    تشکر شده:
    2,916
    امتیاز دستاورد:
    36
    خوب سجاد جان ما دو روش برای تایین اندازه box fluid ـمون داریم، یک این که اون رو بر اساس اندازه کادرمون ایجاد کنیم ، یعنی سایز رو انقدر بزرگ کنیم که ذرات بعد از خروج از کادر سریع به دیواره برسن تا هم برخوردی با دیواره نداشته باشیم هم اندازه box ـمون اونقدر زیاد نشه که شبیه سازیمون زمان زیاد تر ببره.
    روش دوم تایین اندازه بر اساس زمانه، مثلا ما یه انفجار دارم و تصویرمون تا دو یا 3 ثانیه روی انفجارمون قرار داره و دود ایجاد شده لازم نیست زیاد بالا بره چون زمان تصویرمون بیشتر از این نیست.

    اینجا بای ددید تو میخوای غبارت تو کادر باشه یا نه، دوربین دنبال انتشار دهنده غبارت حرکت میکنه، اگه کادر مشخصی داری فقط لازمه اندازه fluid ـت بیشتر از کادر دوربینت باشه تا برخوردی تو تصویر نبینی.

    تو تصویری هم که گذاشتی حس میکنم emitter fluid ـت از box خارج شده که غبارت اینجوری قطع شده.
    تو اول محدود ایجاد غبارت رو بدست بیار بعد شبیه سازی کن.

    انشا الله که بد توضیح داده نباشم.

    حق یارت
     
    نوشته شده توسط bubo3d در ‏2 نوامبر 2013
    ssdsajad از این پست تشکر کرده است.
  7. ssdsajad

    ssdsajad Active Member

    ارسال‌ها:
    382
    تشکر شده:
    152
    امتیاز دستاورد:
    43
    آره همینو تو همین resize یه دستکاری کردم شد
    آره یه کم سنگین تر شد
    دارم به این فکر میکنم که اگه box نبود و آزاد بودن هر جاخواستند برن چقدر سنگین میشد
    اصلا پیکسارم فکر نکنم زورش میرسه با اون مزرعه کشاورزیه کامپیوتراش !!!
    مرسی توضیحاتتون مفید بود
    ممنونم و تا حدی مشکلم حل شد
    یعنی تقریبا دیگه حل شد دیگه
    انتظار داشتم کند نشد اما دیگه نمیشه دیگه
    دیگه دیگه !!
     
    نوشته شده توسط ssdsajad در ‏2 نوامبر 2013

به اشتراک بگذارید