جشنواره‌ي «آنتي ماتر» كانادا ميزبان يك فيلم كوتاه ايراني شد

siavash61

Member
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

جشنواره‌ي فيلم «آنتي ماتر» كانادا ميزبان فيلم كوتاهي به كارگرداني بابك مينقي از ايران شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يازدهمين دوره‌ي جشنواره‌ي فيلم «آنتي ماتر» از 19 تا 27 سپتامبر (هفته‌ي اول مهر) در ويكتوريا مركز ايالت بريتيش كلمبياي كانادا برگزار مي‌شود.

بابك مينقي نويسنده و كارگردان فيلم در گفت‌وگو با ايسنا، درباره‌ي داستان فيلم‌اش گفت: «ماتيك» بخش‌هايي از زندگي آدمي را به تصوير مي‌كشد كه با روياهايش زندگي مي‌كند.

مينقي افزود: اين فيلم در قالب داستاني و تركيبي از انيميشن و دنياي واقعي است و اين فيلم تنها فيلم آسيايي به نمايش درآمده دراين فستيوال خواهد بود كه با آثاري از كشورهاي آمريكا، كانادا، آلمان، فرانسه، انگليس، ايتاليا، مكزيك، هلند و بلژيك به رقابت مي‌پردازد.

ازجمله بخش‌هاي جنبي امسال فستيوال فيلم «آنتي ماتر» مي‌توان به برنامه‌ي نمايش فيلم‌هاي كوتاه كشورهاي مكزيك و هلند اشاره كرد.

بزرگداشت «كري‌ لاتيلا» فيلمساز و هنرمند ويدئو آرت سينماي آمريكا ازديگر برنامه‌هاي جنبي اين فستيوال خواهد بود.

اين فيلم كوتاه با تصوير‌برداري امير پورحكمت، بازي بهروز سعدي و تدوين صدا و تصوير توسط باقرمرداني آماده‌ي نمايش شده است، پيش از اين در فستيوال‌هاي توليدات سينمايي و تلويزيوني اروپا فيپا، جشنواره‌ي شب‌هاي پاريس در فرانسه و فستيوال فيلم كوتاه قبرس به روي پرده رفته است.

تدوین این کار چون مال من بود خواستم یه کوچولو شهرت بازی در بیارم. :D
اگه جای تاپیک هم نامناسبه مدیرا زحمتشو بکشن. :rose:
ممنون. :oops:
لینک خبر:
 

siavash61

Member
فيلم‌هاي ايراني در جشنواره «پورتوبلو» انگليس

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

چهار فيلم كوتاه ايراني در جشنواره فيلم‌هاي مستقل «پورتوبلو» انگليس به روي پرده مي‌روند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فيلم‌هاي «جغد» ساخته «بهمن عافيت» (7 دقيقه)، «فرشتگان در خاك مي‌ميرند» به كارگرداني «بابك اميني» (با مدت زمان 30 دقيقه)، «تبر» ساخته «محمد فرزين‌نيا» (13 دقيقه) و «ماتيك» ساخته‌ي «بابك مينقي» (10 دقيقه) در اين فستيوال كه در لندن برگزار مي‌شود، در معرض تماشاي مخاطبان قرار مي‌گيرند.

جشنواره فيلم «پورتوبلو» امسال بيش از 700 فيلم كوتاه‌، بلند، مستند، انيميشن و موزيك ويدئو را براي نخستين‌بار در بريتانيا به روي پرده مي‌فرستد.

اين رويداد سينمايي كه بزرگ‌ترين جريان سينماي مستقل در قاره اروپا به شمار مي‌رود با مديريت «جاناتان بارنت» در قاره اروپا به شمار مي‌رود با مديريت «جاناتان بارنت» از 28 آگوست تا 14 سپتامبر (24 شهريور) برپا خواهد شد.

تبر هم کار محمد فرزین نیاست که دوستمه. البته تدوین اونو من نزدم ولی دو تا کار قبلیشو من زده بودم که اونام جشنواره های زیادی بودن. این یکی فقط تو با تشکرا هست اسمم. :?:

لینک خبر:
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا