جسم فریز و دوربین متحرک

سلام دوستان من یه سوال دارم درباره چگونگی ساخت کلیپ هایی که مثلا یک دفعه جسمی ثابت می شه و دوربین به هر طرفی می خواد حرکت می کنه مثلا آب به هوا پاشیده می شه و ثابت می مونه و دوربین به دورش می چرخه و یا شیشه خورد شده توی هوا ثابت می مونه دوربین از کنا ر یا وسطش رد می شه
ممنون می شم
 

amir.nemati63

کاربر VIP
سلام . در این روش از چندین دوربین (و شاید چند صد دوربین ) به دور موضوع استفاده میکنن که بسته به حالت چرخش و تغییر موضع دوربین نسبت به شیئ، چیدمان دوربینها متفاوته.
این دوربینها همه با هم از یک کلید فرمان میگیرن و مثلا" در لحضه ی انفجار ، توسط فشار یک کلید واحدهمگی باهم یک فریم رو عکس میگیرن.
حالا به تعداد دوربینها ، عکس از یک موضوع داریم ئدر جهات مختلف .
کافیه این عکسها رو با ترتیب درست پشت سر هم قرار بدیم تا حرکت باز سازی بشه.
 

imanbaraty

کاربر متخصص افتر افکتز
در مورد خرد شدن شیشه و در مورد پاشیده شدن آب ... چون اینها با پارتیکل نرم افزارهای مختلف سه بعدی مثلا پارتیکل تری دی مکس ساخته میشن . ( حتی با پارتیکل افترافکت هم نمونه های ساده تر رو میشه کار کرد )
توی محیط سه بعدی در لحظه دلخواه صحنه Freeze یا ثابت میشه و با دوربینهای مختلف نرم افزار از هر زاویه ای به دور
ذرات شیشه که خرد شدن ...یا قطرات آبی که پاشیده شدن ، تصویر برداری میشه
با توجه به هزینه بر بودن استفاده از تعداد زیاد دوربین و استفاده از تجهیزات حرکتی و سخت افزاری امروزه ترجیح داده میشه با امکانات نرم افزارهای مختلف سه بعدی و کامپوزیت این افکت ها با نرم افزار پیاده سازی بشه
نمونه مشابه رو در لینک زیر ببینید
=
آموزش چرخش دوربین روی شیشه خرد شده


.
 

alirezahossin

New Member
این نوع پروژه های به2 صورت درست می شن:
1)اول به وسیله ی ۱۰۰ دوربین عکاسی در محیط (لوکیشن)(نوع چینش دوربین ها به صورتی است که احساس رئال بودن رو نشان می دهد نه مصنوعی بودن آبجکت های لوکیشن را (خود این روش ۳ مرحله دارد که در خود جای بحث است!!!)
2)استفاده از پرده سبز وبرنامه های ۳ بعدی که بیشتر از این نوع روش استفاده می شود(مثلا ترکیب یک شخص یا حیوان درحال حرکت وبعد فریز کردن صحنه واستفاده از دوربین های برنامه ای مثل فوزیون یا بوزیو ویا تری دی مکس وحتی افتر افکت که حرکت داده می شوند صحنه اول در محیط آبی ویا در جلوی پرده سبز ضبط می شود وصحنه پشت آبجکت (فریز شده) عکس های مثل پانورما ویا ویدیو های اسلو موشین قرا می گیرد تا مشخص نشود البته قابل ذکر است که این نوع صحنه ها با فریم بیشتر از ۶۰ ضبط می شوند تا حرکت دوربین در برنامه های سه بعدی بعد از رندر نهایی بصورت عکس عکس نباشد منظورم همان زمانی است که وقتی ویدیو رو خروجی می گیری نوع پخش مثل این نباشه که دوربین هنگ کرده وگیر میکند.


***توضیح مفصل را همراه با تصویر بعدا می گم***
 

fayazbahram

Member
سلام دوستان ، خسته نباشید
در مورد تیزر جدید بانک صادرات که تو خیابان تصادف میشه و اون دوچرخه سوار تو هوا فریز میشه هم همین تعدد دوربین صدق میکنه؟؟
 

sabalangraphic

کار بر متخصص افتر افکتز
سلام دوستان ، خسته نباشید
در مورد تیزر جدید بانک صادرات که تو خیابان تصادف میشه و اون دوچرخه سوار تو هوا فریز میشه هم همین تعدد دوربین صدق میکنه؟؟
سلام دوست عزیز
بله اون هم به همین سبک تصویر برداری شده،اما توی چند پلان مختلف
اما یه مقدار سبک تصویر برداری و تجهیزات مورد استفاده با بقیه کارهایی که ما تا الان دیدم فرق میکنه
تفاوتش هم اینه که تعداد و نحوه قرار گیری لنزها کاملا دست خود آدم هستش،یعنی هر مسیری رو ما بخوایم میتونیم حرکت کنیم و صرفا حرکت دایره کامل یا خطی نیست:oops:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا