جرم گیری اتو پرس در منزل و از بین بردن رسوبات اتو پرس

goli_naji

Member

روش های جرم گیری اتو پرس در منزل​

برای جرم گیری اتو پرس و برای باز شدن سوراخ های اتو بخار در منزل می‌توانید از مواد قابل دسترس مانند سرکه، نمک و جوش شیرین استفاده کنید. در ادامه به توضیح این روش‌ها میپردازیم.

۱. جرم گیری اتو پرس با سرکه​

مقدار مساوی سرکه سفید و آب را در مخزن آب اتو بریزید تا یک سوم آن پر شود. آن را روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید و اجازه دهید محلول درون مخزن اتو حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه داغ شود. سپس یک لباس غیرقابل استفاده نخی یا حوله را درون اتوپرس قرار دهید و دکمه بخار را چند بار تا تبخیر شدن کامل سرکه و آب فشار دهید.

در ادامه محفظه را دوباره با آب تازه پر کنید و اتو را روشن کنید و روی آخرین درجه حرارت قرار دهید. سپس مثل قبل دکمه بخار را فشار دهید تا زمانی که همه آب تبخیر شود. در نهایت آثار خروج رسوبات و تبخیر سرکه را از روی اتو و منافذ بخار با دستمال تمیز پاک کنید. برای جرم گیری اتو پرس با سرکه و آب، بهتر است از آب مقطر استفاده کنید که رسوب جدید تولید نکنید.


1705323975818.jpeg



۲. جرم گیری اتو پرس با جوش شیرین​

برای پاک کردن آثار سوختگی از کفی اتو و از بین بردن رسوبات منافذ بخار اتو پرس، میتوانید از جوش شیرین به روش زیر استفاده کنید:

به نسبت ۱ به ۲ آب و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید (به عنوان مثال: ۱ قاشق آب و ۲ قاشق جوش شیرین)، سپس خمیر به دست آمده را با دقت روی سطح اتوی سرد بمالید و با اسفنج نرم آلودگیها را پاک کنید. یک لباس یا حوله تمیز را نمدار کنید و خمیر جوش شیرین را از روی سطح اتو و منافذ بخار پاک کنید.

برای پاک کردن دقیق منافذ میتوانید از مسواک، خلال دندان و یا گوش پاک کن نمدار نیز استفاده کنید. برای تأثیر بیشتر جرم گیری اتو پرس با جوش شیرین، بهتر است به جای آب، آن را با سرکه سفید ترکیب کنید.



به طور کلی می توانید نظافت منزل را با جرم گیری اتوپرس تکمیل کنید.

هر چند وقت یکبار باید اتو پرس را جرم گیری کرد؟​

اگر از اتو پرس خود زیاد استفاده می‌کنید، بهتر است هر ماه یکبار یا هر دو هفته یکبار در راستای نظافت منزل آن را تمیز کنید. اگر زیاد از اتو استفاده نمی‌کنید، دو یا سه ماه یکبار با استفاده از روشهایی که توضیح دادیم اتوی خود را تمیز کنید. همچنین با رعایت مواردی که برای پیشگیری از ایجاد رسوب گفته شد، می‌توانید فاصله بین هر بار جرم گیری اتو پرس خود را افزایش دهید.
1705324322207.png
 

جدیدترین ارسال ها

بالا