افزونه 1 جديترين اخبار (چهارشنبه,4 آذر 1383 )

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
حمله هكرها به بانك‌‏هاي انگليس

نسخه جديد اسب تروجان گذر واژه افراد را در اختيار هكرها قرار مي‌‏دهد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايلنا، يك شركت امنيتي هفته گذشته هشدار داد: خراب‌‏كاران اينترنتي با استفاده از ويروس اسب تروجان به كنترل فعاليت‌‏ها مشتريان بانك‌‏هاي آن لاين بريتانيا مي‌‏پردازند و از حساب‌‏هاي آنها سرقت مي‌‏كنند.

شركت سوفوس SOPHOS كه از شركت‌‏هاي فروشنده نرم‌‏افزارهاي ضد ويروس در بريتانيا است, اعلام كرد: اسب تروجان BANKER-AJ هم‌‏زمان كاربران چندين بانك را مورد حمله قرار داده‌‏اند.

گفتني است, اين ويروس با كنترل صفحه كليد گذر واژه‌‏ها افراد را سرقت مي‌‏كند, سپس اطلاعات به دست آمده به هكر داده مي‌‏شود و او به راحتي مي‌‏تواند وارد حساب كاربران شود و از آن برداشت كند.

به گفته مسوولان شركت سوفوس, اين اولين بار نيست كه هكرها از ويروس BANKER-AJ براي سرقت پول استفاده مي‌‏كنند.
اين شركت درماه آگوست نيز در سايت خود هشدار داد: ويروس مشابهي براي سرقت از حساب‌‏هاي مشتركان بانك‌‏هاي برزيل توسط هكرها و خراب‌‏كاران اينترنتي به كار گرفته شده است.

منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
نگاهى به رقابت شديد سازندگان تلويزيونهاى با صفحه مسطح براى سلطه بر بازار

رقابت گسترده و فشرده سازندگان ژاپنى، کره اى و غربى تلويزيون هاى با صفحه مسطح براى سلطه بر يک بازار۳۰ ميليارد دلارى از يک سو موجب عرضه نو به نوى فناوريهاى تازه مربوط به صفحه نمايش تلويزيون ها شده ، و از سوى ديگر بر سردرگمى خريداران بر سر گزينش بهترين فناورى افزوده است .

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايرنا، ال جارى شرکت پاناسونيک در نمايشگاه معتبر صنايع الکترونيک موسوم به سى.ئى.تى.آتى.تى.سى CEATEC که در ماکوهارى Makuhariدر خليج توکيو برگزار شد، اعلام کرد بزرگترين تلويزيون صفحه مسطح را با صفحه اى به بزرگى۶۵ اينچ به بازار عرضه کرده است .

دو هفته بعد، اين شرکت ناگزير شد ادعاى خود را پس بگيرد زيرا دو رقيب کره اى ديرينه آن يعنى شرکتهاى ال.جى و سامسونگ به ترتيب اعلام کردند که تلويزيونهايى با صفحات ۶۷ اينچ و۷۱ اينچ روانه بازار کرده اند.

مساله اندازه صفحات اين قبيل تلويزيونها تنها جنبه اى نيست که خريداران را در انتخاب بهترين تلويزيون دچار سردرگمى مى كند.
سازندگان اين قبيل تلويزيون ها انواع فناورىها را براى تکميل صفحات مسطح بکار گرفته اند و هر يک از اين فناوريها در قياس با فناوريهاى مشابه داراى برخى مزايا و برخى نقاط ضعف است اما اين جنبه ها چنان نيست که بکلى منجر به حذف يک يا چند رقيب و برجاى ماندن تنها يک شرکت در بازار شود.

هم اکنون شرکتهاى سازنده تلويزيونهاى با صفحات مسطح از سه فناورى مختلف براى توليد اين صفحات بهره گرفته اند.
فناورى نخست صفحات نمايش پلاسمايى است ، دومى صفحات نمايش از جنس کريستال مايع است و بالاخره سومى صفحه نمايش موسوم به تصوير از عقب يا پروژکتورى است .
علاوه بر اين فناوريهاى موجود، دو فناورى تازه نيز با سرعت در دست تکميل است که توليدکنندگان آن مدعى هستند بر فناوريهاى کنونى برترى زياد دارند.
اين دو فناورى شامل فناورى صفحات نمايش متکى به انتشار با کمک هدايت در سطح صفحه که به اختصار اس .ئى.دى ناميده مى‌شود emission displayssurface-conduction(SEDs) که قرار است در سال۲۰۰۵ به بازار عرضه شود، و صفحات نمايش کريستال مايع ارگانيک است .
صفحات نمايش پلاسمايى از هزاران پيکسل يا نقطه نورانى کوچک به صورت سلولهاى ميناتورى درست شده اند که درون آنها با گاز پر شده ، و روى هر سلول يا محفظه کوچک با گاز فسفر اندود شده است .
زمانى که ولتاژ الکتريکى به اين سلولهاى حاوى گاز يا پلاسما متصل مىشود از خود پرتو ماورا بنفش ساطع مىکنند.اين پرتو در برخورد با سطح فسفر اندود به صورت يکى از سه رنگ اصلى سبز، قرمز و آبى ظاهر مى‌شود.
در فناورى ساخت اين نوع صفحات که براى نخستين بار در اواسط دهه ۱۹۹۰ و در اندازه ۴۰ اينچ به بازار آمدند پيشرفت زيادى حاصل شده و سازندگان آن مدعى هستند نورى که از آنها حاصل مىشود در قياس با صفحات کريستال مايع به مراتب طبيعى تر است و تصوير آنها برخلاف صفحات نمايش کريستال مايع ، در هيچ حالتى دچار تارى و تيرگى نمى شود.
جنبه ضعف اين قبيل صفحات در مقايسه با صفحات کريستال مايع در آن است که از عمر کمترى برخوردارند، و هم چنين مصرف برق آنها بالاتر است .
صفحات نمايش کريستال مايع که فناورى ساخت آنها به حد بلوغ رسيده و اکنون در اندازه هاى مختلف به بازار عرضه مىشوند از سلولهايى حاوى کريستال مايع درست شده اند که نور از پشت به آنها مىتابد و بسته به جهت قطبى بودن (پولااريزاسيون ) امواج نور تابيده شده مولکولهاى کريستال يا از عبور امواج نور جلوگيرى مى کنند و يا آنکه آنها را پس از عبور از يکى از سه فيلترى که بر روى سلولها نصب شده به يکى از سه رنگ اصلى سبز، قرمز، آبى بر روى صفحه مى تابانند.
اين نوع صفحات نمايش در مقايسه با صفحات پلااسمايى از محدوديت هايى برخوردارند. از جمله اين محدوديتها آن است که نمى‌توان ابعاد آنها را از حد معينى بالاتر برد.
علت اين امر آن است که ساخت اين صفحات نمايش نظير ساخت تراشه هاى الکترونيک است که کوچکترين ناخالصى يا نقص ، کل تراشه را بىمصرف مىسازد.
تا اين اواخر سازندگان اين نوع صفحات نمىتوانستند صفحاتى بزرگتر از ۴۵ اينچ توليد کنند، اما بتازگى شرکت الجى اعلام کرده ، که صفحه اى۵۵ اينچى را به بازار عرضه کرده ، و شرکت شارپ نيز سرگرم کار روى يک صفحه ۶۵ اينچى است .
محدوديت ديگر اين نوع صفحات آن است که به علت وجود نور پولاريزه ، برخلاف صفحات پلاسمايى و صفحات کاتدى که در تلويزيون هاى معمولى استفاده مى شود،
نمىتوان از کنار و پهلو به تصاوير آنها نگاه کرد، زيرا از اين زاويه تصاوير وضوح خود را از دست مىدهند.
در عين حال چون اطلاعات روى سلولهاى نورى اين صفحات با کندى تغيير مىکنند، در مواردى که تصاوير با سرعت عوض مىشوند نظير فيلمهاى حادثه اى، تصوير اين نوع صفحات تار و غير واضح مى‌شود.
صفحات موسوم به تصوير از عقب يا پروژکتورى شامل يک لامپ کاتدى معمولى يا يک صفحه کريستال مايع يا يک تراشه ميکرومتر است که در پشت دستگاه جاى دارد و تصوير اصلى را توليد مى کند. آنگاه اين تصوير که در مقياس کوچکترى توليد شده به وسيله يک دستگاه پروژکتور بر روى صفحه بزرگترى که در جلوى تلويزيون قرار دارد افکنده مى شود.
اين نوع صفحات از حيث قيمت از بقيه ارزانترند و ابعاد آنها را مىتوان تا۸۲ اينچ افزايش داد.
محدوديت آنها در آن است که قطر صفحه آنها حدود۱۲ اينچ است و ديگر آنکه تصوير آنها به شفافيت تصوير سيستمهاى رقيب نيست .
محدوديتهايى که براى همه اين قبيل سيستمها وجود دارد سازندگانى نظير کانن و توشيبا را وادار کرده است که به سراغ فناورى تازه اس .ئى.دى بروند که بر اساس نظير سيستم صفحه تصوير کاتدى در تلويزيونهاى معمولى است با اين تفاوت که در تلويزيونهاى معمولى تنها يک تفنگ پرقدرت الکترونى وجود دارد که الکترونها را بر روى صفحه پرتاب مىکند، درحالى که در سيستم جديد هزاران تفنگ الکترونى مينياتورى وجود دارد که با استفاده از يک پديده کوانتومى موسوم به نقب زدن کوانتومى الکترونها را به سطح صفحه انتقال مى دهد.

در نمايشگاه اخير در ماه سپتامبر در ژاپن يک نمونه ۳۶ اينچ از اين نوع صفحات به نمايش در آمده بود که تصوير آن از همان درجه وضوح لامپهاى کاتدىبرخوردار بود و به گفته سازندگان سرعت واکنش ويديويى آن از صفحات کريستال مايع و پلاسمايى با اندازه مشابه به مراتب بهتر است .
مصرف برق اين دستگاهها نيز کمتر از دو رقيب اصلى آن است و در عين آنکه در سلولهاى مينياتورى آنها گازى نيز پر نشده که نياز به يونيزه کردن آن باشد.
شرکتهاى سازنده قول داده اند تا سال۲۰۰۵ صفحه ۴۰ اينچى با اين نوع فناورى را به بازار عرضه کنند.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
مايكروسافت هنوز تهديدي براي گوگل محسوب نمي شود

در دهه گذشته جستجو در شبكه از يك تجربه علمي به يك تجارت چندين بيليون دلاري تبديل شد. در اين ميان مايكروسافت تماشگر باقي نماند تا با سرويس جستجوي MSN خود براي رقابت با ياهو راضي و قانع شود.

به گزارش بخش خبر شبكه http://www.IRITN.com ، به نقل از BusinessWeeK Online، مايكروسافت هم اكنون در حال راه اندازي يك موتور جستجوي ساخت خود است.

اين موتور جستجو عليرغم كسب موقعيتهايي در زمينه جستجو، راه طولاني براي رقابت با پيشتاز اين ميدان يعني گوگل دارد. ميكروسافت در 11 نوامبر سرويس جديد خود را به مرحله آزمايش گذاشت. اين سرويس هنوز چندين نقص بزرگ دارد كه احتمال مي رود قبل از اينكه كاملا آماده شود از صحنه رقابت كنار گذاشته شود.
سرويس قديمي يا هو كه به موتور جستجوي MSN قدرت بخشيد هنوز براي ياهو يك پيشرفت بزرگ محسوب مي شود. اين چيزي است كه شما مي توانيد آن را در صفحه جستجوي استاندارد MSN و نوار ابزار آن پيدا كنيد.
براي استفاده از سرويس جديد مايكروسافت مي توانيد به آدرس beta.Search.msn.com مراجعه كنيد. در اين سايت شما يك فرم ساده و مرتب جستجو را مشاهده مي كنيد. شما مي تواند عبارت جستجوي خود را در آن تايپ كرده و روي كليد «Search» يا «near me» كليك كنيد.
اولين گزينه يعني Search، جستجوي استاندارد شبكه را اجرا مي كند و گزينه near me، جستجو را محدود به شهر يا منطقه نزديك به كاربر مي كند.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
همايش « رياضى کاربردى » در دانشگاه سمنان برگزار شد

دومين همايش "رياضى کاربردى" با هدف آشنايى دانشجويان با نقش رياضى در علوم مختلف روز سه شنبه در دانشگاه سمنان برگزار شد.

به گزارش بخش همایش شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايرنا، در اين همايش يک روزه که به همت گروه رياضى دانشکده علوم پايه دانشگاه سمنان برگزار شده است جمعى از استادان و دانشجويان شرکت دارند.
رييس دانشگاه سمنان در اين همايش در سخنانى عصر فعلى را عصر اطلاعات و ارتباطات و علم و دانش را محور اصلى جوامع پيشرفته
دانست .

دکتر "عبدالحسين فريدون " با تاکيد بر اينکه رقابت کشورها امروزه تبديل به رقابت علمى و پژوهشى شده است ، متذکر شد : در اين شرايط نيروى انسانى متخصص و کارآمد زيربناى توسعه پايدار به شمار مى رود.
وى با اشاره به اينکه دولت و وزارت علوم ، تحقيقات و فن آورى در سالهاى اخير تلاش گسترده اى براى توسعه مراکز آموزش عالى داشته اند ، افزود : توجه اين وزارتخانه به دانشگاهها، دادن اختيارات به دانشگاهها و تمرکز زدايى را نشانه اين امر است .
فريدون ،توسعه دانشگاه سمنان در سالهاى اخير را بسيار گسترده خواند و گفت : دانشجويان اين دانشگاه از چند صد نفر به چهار هزار نفر و اعضاى هيات علمى آن به ۱۳۰ نفر افزايش يافته است .
رييس دانشگاه سمنان ، آموزش عالى را محور توسعه اين استان دانست و گفت : وجود۳۸ هزار دانشجو و دانشگاههاى متعدد در اين استان زمينه بسيار خوبى براى توسعه آن فراهم ساخته است .

رييس دانشکده رياضى و علوم کامپيوتر دانشگاه صنعتى امير کبير نيز در اين همايش به ارائه بحثى با عنوان "کارآيى رياضيات " پرداخت .
دکتر " عبدالرسول پورعباس " دانشجويان شهرستانى را به فعاليت بيشتر در عرصه رياضى فراخواند و افزود : هر ساله سه تيم دانشجويى رياضى به خارج از کشور اعزام مى شود و دانشجويان شهرستانى بايد با تلاش بيشتر خود را در اين تيمها جاى دهند.
وى از رياضى به عنوان ابزار بسيار قوى در جهت شناخت طبيعت ياد کرد و ذهنى بودن ، دقت و الزامى بودن نتايج و گستردگى بى حد و اندازه کاربردهاى رياضى را از مهمترين ويژگيهاى رياضى برشمرد.
وى خاطرنشان کرد : رياضيات در تمام زندگى انسان نقش دارد.

در اين همايش همچنين يک عضو هيات علمى دانشگاه خواجه نصير طوسى و ديگر صاحبنظران در علم رياضى مطالبى بيان کردند.
در حاشيه اين همايش نمايشگاهى با عنوان "رياضيات هنرى و طرحهاى ايرانى" با موضوع طرحهاى معمارى و فرش ، معادلات رياضى ، رابطه بين رياضيات امروزى با معمارى قديم ايران برپا شده است .
در اين نمايشگاه ۲۱ اثر رياضى يکى از دبيران رياضى سمنان که حاصل دو سال کار تحقيقاتى مىباشد عرضه شده است .

منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
رشد چشمگير خريد از طريق اينترنت

براساس جديدترين يافته هاي رسمي، خريد آن لاين در انگلستان به اوج خود رسيده است.

به گزارش بخش خبر شبكه http://www.IRITN.com ، به نقل از بي بي سي، اداره آمار ملي اعلام كرد كه ارزش خريدهاي آن لاين بين سال 2002 تا 2003 به بيش از دوبرابر رسيده است.

ميزان فروش آن لاين در سال 2003 تا سقف 3/73 بيليون دلار افزايش پيدا كرد كه اين ميزان نسبت به سال 2002 كه حدودا 40 بيليون دلار بود نشان دهنده رشد چشمگيري است. اما در طول 10 ماه گذشته بعضي از خرده فروشان آن لاين بزرگ تا سه برابر نيز فروش داشته اند و انتظار مي رود كريسمس امسال افراد بيشتري به خريد آن لاين روي آوردند.

بسياري از شركت هاي سنتي معروف نيز سايت هاي خرده فروشي آن لاين را براي خود راه اندازي كرده اند ال فروش خود را از دست ندهند.
تحقيقات حاكي از اين است كه تجارت از طريق اينترنت در تمامي بخش هاي اقتصادي رواج پيدا كرده است. در اين تحقيق آمده است كه از هر 100 فرانك فروش در اينترنت 67 فرانك آن را براي محصولات فيزيكي بوده و بقيه براي سرويس ها و دانلود موسيقي پرداخت شده است.
در تحقيق ديگري آمده است كه مردم انگلستان بعد از مردم دانمارك علاقه مندترين كاربران به خريدهاي اينترنتي هستند.

منبع فناوري اطلاعات ايران
 

جدیدترین ارسال ها

بالا