جايزه 7/5 ميليون دلاري گوگل براي انجام تحقيقات جديد

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


شرکت گوگل به آن دسته از اساتيد دانشگاهي که طرح‌هاي خود را براي بهبود جريان جست‌وجوهاي اينترنتي در اين سايت و بهبود فعاليت‌هاي اين شرکت ارايه دهند، "جايزه تحقيقات متمرکز گوگل" را به ارزش 7/5 ميليون دلار اعطا مي‌کند.


به گزارش همکاران سیستم شرکت گوگل براي دريافت پيشنهادات در اين زمينه، چهار بخش مختلف تعريف کرده است که اين بخش‌ها به قرار زير هستند: فراگيري ماشين، استفاده از تلفن‌همراه براي جمع‌آوري اطلاعات پيرامون بهداشت و محيط زيست، سيستم‌هاي رايانه‌اي بهينه‌سازي مصرف انرژي و سيستم‌هاي حامي حريم شخصي در فضاي اينترنتي.


اين شرکت اعلام کرد که هم‌اکنون سرمايه‌گذاري‌هاي گسترده‌اي را در اين چهار بخش انجام داده و البته معتقد است که همچنان بايد اقدامات بيشتري در اين زمينه صورت گيرد و به همين خاطر، با در نظر گرفتن جايزه فوق سعي مي‌کند تحقيقات گسترده‌تر در اينباره را تشويق کند.


گوگل دارد براي نخستين دور از اين رقابت، هزينه گسترده‌اي را براي اجراي 12 پروژه‌اي که توسط 31 استاد در 10 دانشگاه ارايه شدند، پرداخت کرد. اين سرمايه‌گذاري در دوره زماني دو تا سه سال انجام شد و به اساتيد دانشگاهي امکان داد به ابزارهاي گوگل و دانش فني اين شرکت دسترسي داشته باشند.



منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا