جاده ی خلوت (تنهایی) ...

hellboy3d

Member
سلام
کارتون که یکه اما امتیازش رو نمی دونم:oops:
راستش کار خیلی خوبی شده اما ماشین انگار از کل صحنه جدا افتاد شاید بخاطر رنگشه
ورودتون رو تبریک میگم
موفق باشین
 
  • Like
Reactions: TAO

HOMAYOON.F

Member
با سلام
در تصویری که ماشین ثابته و آدما دورشن، رفلکت مث رفلکتیه که شما به ماشینتون دادید اما همونجوری که میبینیم نور در اون صحنه با صحنه ی شما فرق داره!(ابر و غباری در صحنه نمیبینیم)
در تصویری که ماشین در حال حرکته ظاهرا هوا ابریه و به صحنه ی شما نزدیکتره، اما رفلکت به اندازه ی مدل شما نیست.
اینا چیزایی بود که به ذهن من رسید.:shock:

لطفا اگه میشه اون رندرای دیگه رو هم اینجا بذارید.
با سپاس.
 
  • Like
Reactions: TAO

hellboy3d

Member
سلام
امیدوارم حال همسرتون خوب بشه.
هر موقعه وقت کردین جواب بدین
از این سبک کار چطور میشه تو زمینه انیمیشن استفاده کرد؟؟؟(مراحل کار مد نظر بنده است)
ممنون
موفق باشین
 
  • Like
Reactions: TAO

amin2001

Active Member
کار زیبایی شده دوست عزیز
به مجید انلاین خوش آمدید

اینشالا حال همسرتون هم بیهتر بشه هر چه زود تر

موفق و سربلند باشید:rose:
 
  • Like
Reactions: TAO

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
تبریک می گم بایت کار زیباتون ... رنگ بندی زمینه خیلی جالب شده ... البته بقیه موارد رو دوستان گفتن ...

موفق باشین دوست من
 
  • Like
Reactions: TAO

roohollah

Banned
كار قشنگه.
البته به نظر من توي اين سطح كار كردن، ديگه توي سايتهاي ايراني جواب نميده.
مگر مثلا يك گروه حرفه اي توي يك سايتي باشن، كه غير شخص حقيقيشون هم مشخص باشه.
 

TAO

Member
از نظرات خوب و سازندتون تشکر میکنم.
آقای رو ال... منظورتون رو از جمله ی آخر متوجه نشدم. "مگر مثلا يك گروه حرفه اي توي يك سايتي باشن، كه غير شخص حقيقيشون هم مشخص باشه."
(omid ghotbi (TAO
امید قطبی
 

Farrokh

Active Member
در مورد انعکاس من دوباره تحقیق میکنم، تنها از دوستان عزیر درخواست دارم این دو نمونه ی واقعی رو نگاه کنن و دوباره نظر بدن.
نمونه ی شماره ی یک...
نمونه ی شماره ی دو ...
این موضوع رو خاطر نسان کنم که این عکسها واقعی هستن، اما میخوام بعد از دیدن این عکسها دوباره نظر بدین شاید من در تشخیس اشتباهی کرده باشم.
دوست عزیزی به نام محمد من رو استاد خطاب کردن در جواب دو مورد رو باید بیان کنم 1- من هنوز یک هنرجو هستم و این نام شایسته ی من نیست 2- متاسفانه من هنرجوهای زیادی به نام محمد داشتم و طریقه ی نوشتن ایشون هم برام گویا نبود که بتون تشخیس بدم، خوشحال میشم اگه واضح تر بیان کنن.
مورد بعد اینکه من آدم تنبلی هستم و با اینکه بیش از 10 رندر مختلف از این نما تهیه کردم که تعدادی از اونها در حرکت و تعدادی با depth of field هست اما فقط یکی رو گذاشتم، راستش من خانومم فقط 1 روزه که عمل کرده شاید هم دلیلش این باشه، راستی دعا یادتون نره. قول میدم این مشکل رو حل کنم و رندرهای بهتر وبیشتری روی سایت قرار بدم.
در مورد سوال دوستمون که گفته بودن از final render استفاده میکنن باید بگم هیچ وقت تعصب نرم افزاری نداشته باشید و اگر با یکی خوب میتونید کار کنید به کارتون ادامه بدین من صرفا از منتال در انیمیت راحتتر هست استفاده میکنم اما اگه لازم بشه از maxwell یا بقیه هم استفاده میکنم فقط با vray مشکل شخصی دارم چون بگمانم زیادی سادست و هر آماتوری به راحتی باهاش جواب میگیره و خیال میکنه خیلی استاده. امیدوارم این مطلب رو توهین فرض نکنید، من خودم Vray رو آموزش میدم اونهم در صطوح خواص، اگه صادقانه فکر کنید می بینید که حرفم درسته نه از روی چیز خواصی.
در پایان باید بگم که دوستانی که توی این سایت هستند بر خلاف تصور اولیه ی من که بخاطرش عذر میخوام بسیار آگاه هستن ،من سالها بود در سایتهای معروف عضو بودم و گمان میکنم توی این سالها تغیرات زیادی رخ داده که گویا من خواب بودم، برای جبران هم شده دوبرابر تلاش خواهم کرد.
link آموزش هم در پست اول هست که بخاطر شرایت خودم و همسرم هنوز کامل کامل نشده، در اولین فرصت کامل میکنم.
منتظر نظرات زیبا و گوشنوازتون هستم، از ایراد گرفتن هم نترسید که اگر نبود هیچ وقت با اینجا نمیرسیدم و اگر نباشه از این جلوتر نخواهم رفت.
با تشکر.
امید قطبی TAO) omid ghotbi)

آقا امید خوشحالم که شما علاقمند به بحث بر روی ایرادات کارتون هستید
تمام مشکلاتی که من با متریال و نور و بازتاب ماشین دارم مربوط هست به استفاده از HDRI ئه نامتجانس با محیط

ببینید
رنگ غالب اون HDRI با رنگ غالب بک گراند شما نمی خونه
کنتراست رنگی اون با کنتراست رنگی بک گراند نمی خونه

همین مسائل باعث می شه انسان فکر کنه ایراد این تصویر نور و متریال و رنگ و بازتاب هست
مثلا
همون طور که می دونید ماشین های فراری به طور سمبلیک رنگ قرمز اسکارلت رو (البته احتمالا با کمی ترکیب با چند رنگ دیگه ) برای رنگ آمیزی بدنه استفاده می کنند
اما این رنگی که در کار شما هست یک نوع زرشکی هست که HDRI اون رو سفیدک کرده

البته ببخشید که این همه ایراد گرفتم
من معمولا علاقه ی زیادی به نقد کار های خوب دارم
ولی بعضا کاربر هایی بودند که از انتقادات من نارحت شدند به همین دلیل هست که منتظر می مونم که ببینم فرد مقابل چقدر مشتاق به شنیدن نقد هست
که خوشبختانه شما کاملا مشتاق هستید و حتما هم این روحیه خیلی در پیشرفت کمکتون کرده
هدفم این بود که بتونم با تحلیل ایرادات کار شما هم یه جورایی با شما تبادل اطلاعات کنم و هم برای بهبود کیفیت کارهاتون کمکی کرده باشم

-------------------------------------------------------------------
در ضمن چند تا سوال هم داشتم:

1- کمی در مورد تکنیک glare اگه ممکنه توضیح بدید
2-منظورتون از مقایسه ی بین Direction و Ambient چیه و این دو چجوری رنگ های کار رو تحت تاثیر قرار می دهند
3-گر بخواهید برای رندر انجین یک پروژه و ورژن نرم افزاری اون تصمیم گیری کنید چه مواردی رو در نظر می گیرید
4-(اگر دوست نداشتید به این سوال با پیام خصوصی پاسخ بدید و یا اینکه اصلا پاسخ ندید ) در آمد شما از چه جور پروژه هایی تامین می شه ؟ معماری-انیمیشن-جلوه های ویژه تیزر و . . .
5- مگه خود شما سخت افزار هاتون رو از کجا تامین می کنید که می گید سخت افزار های بازار ایران این جوری اند . . . ؟
6-چجوری می شه نسخه ی بهتری از نرم افزار کرک شده تهیه کرد با توجه به توضیحات خودتون
7-خسته نباشید :دی
8-موفق باشید

فرخ تابنده
 

TAO

Member
این رنگ واقعی رندر هست و تغییر رنگ نهایی مربوط به color correction در بخش کامپوزیت.
به این تصویر نگاه کنید.
تغییر رنگ نهایی اثر نگاتیو سینمایی بر روی تصویر که به اون Blue crash در سینما میگن و با تغییر رنگ همراه خواهد بود.

attachment.php
 

پیوست ها

  • FinalHighStopOC.jpg
    FinalHighStopOC.jpg
    63.9 کیلوبایت · بازدیدها: 81

TAO

Member
کاش یه نگاه به تاپیک ها هم می نداختین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:-?:sad:
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

من عذر می خوام ولی مگر چیزی رو از یاد بردم ؟؟؟
 

TAO

Member
در مورد مراحل کار دارم یک دی وی دی آموزشی از این روش می سازم که با دی وی دی های قبلی فکر کنم به 140 تا توی زمینه ی جلوه ها و هنر دیجیتال برسه.
اما اگر خلاصه بخوام بگم استفاده از این تکنیک اونم توی انیمیشن باید اول تصویر نهایی رو بدست بیارید بعد تصوییر رو به لایه های جدا از هم بشکنین، برای هر لایه یه آلفا درست کنین و اونهارو توی فواصل مختلف قرار بدین و از نور خارج کنین.
بقیه اش سخت نیست.
 

TAO

Member
توجه توجه ...

داشتم سایت رو دید میزدم لازم دیدم چند تا نکته رو ذکر کنم.

در دنیای انمیشن بیش از 627 قانون اساسی وجود داره که برخی از اونها کاملا پایه ای هستند و در هر رشته ی هنری وجود دارن، که بحث در مورد تک تک اونها خیلی مشکل و پیچید است.

دست کم دوستان اولین نکته ی هنر رو فراموش نکن که میگه " قصه همه چیز است" "Story is everything" متاسفانه بیشتر کارهای موجود در سایت فاقد قصه یا حتی محتوی خاصی هستن و فقط یک کار محصوب میشن، و حتی کادر هم ندارن و این جالب نیست، اصلا جالب نیست.

در صورت امکان، دوستان تا حد ممکن در مورد مبانی هنر باید تحقیق کنن و اگر لازم باشه مدتی بجای کار کردن تحقیق کنن.

اگر این پیام رو جای خاصی باید بزارم تا همه ببینن و بخونن لطفا راهنمایی کنید.
 
آخرین ویرایش:

H.S

Member
سلام آقاي قطبي.

من اومدم تا از شما تشكر كنم به خاطر كاري كه داريد ميكنيد.

متشكرم.

موفق باشيد.
 
  • Like
Reactions: TAO

mkf.cgi

Member
آقا اميد عزيز و استاد بزرگوار, بابت ارائه كار هاي جالب و كاملتون تبريك ميگم و اميدوارم به حرف هاي بيمورد بعضي از دوستان توجه نكنيد و با بروبچز 3دي خور همراه بشين تا از تجاربتون همه استفاده كنن.
اين خيلي خوبه كه اساتيد بدون هيچ گونه توقعي به كمك آماتور ها ميان.
مهم كمكيه كه به هم باسه پيشرفت جامعه cg ايران مي كنيم.
در ضمن اگه يه توضيح كوچيك هم دوستان در مورد فول بافر بودن رم بگن ممنون ميشم.
موفق باشيد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا