ثبت دامنه فارسي

Ali_ix

Well-Known Member
mohsenshahab گفت:
سلام
اين ثبت دامنه فارسي كه شروع شده چيه يعني اينجوري
?????www.مجيد ان لاين .com
بله دامنه به صورت حروف فارسی و با پسوندهایی مثل .ایران و .. عرضه میشه..

البته مدت آزمایشی و رایگانش محدوده
 

Parham

Well-Known Member
پنجشنبه ۳۱ شهريور :
سیاوش میرشمس شهشهانی روز چهارشنبه در نشستی كه در مورد ثبت دامنه‌های فارسی برگزار شد، افزود:این دوره 45 روزه که از اول مهر ماه تا 15 آبان برقرار خواهد بود مخصوص وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت، نهادهای عمومی و مؤسسات و سازمان‌های خصوصی که نام یا نام‌هایی را تحت ثبت رسمی دارند، می‌باشد. ادارات و سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس و مؤسسات و شرکت‌های خصوصی ازاین قبیل‌اند. متقاضی ثبت می‌تواند فقط نام رسمی مؤسسه را به آن صورت که رسماً ثبت شده است در این دوره به عنوان نام دامنه ثبت کند.در این دوره حروف اختصاری یا نام کوتاه شده مجاز نیست مگر آنکه اختصار مورد نظر نیز رسماً به ثبت رسیده باشد یا متقاضی به طور عام به این صورت شناخته شده باشد. به عنوان مثال، دانشگاه صنعتی شریف.ایران مجازاست ولی شریف.ایران یا دص‌ش.ایران برای همان دانشگاه مجاز نیست.
از طرف دیگر نزاجا به عنوان اختصار شناخته شده برای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیز وزارت بهداشت به عنوان نام کوتاه شده‌ی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مجاز می‌باشند.
همچنین از شانزدهم آبان ماه تا سی‌ام همین ماه كسانی كه در دوره آزمایشی مشاركت داشتند، می‌توانند اقدام به ثبت دامنه‌های فارسی نمایند و از تاریخ یكم آذر ماه به بعد ثبت دامنه برای عموم مردم طبق مقررات آغاز خواهد شد.

مشاهده : ضوابط و شرایط لازم برای ثبت دامنه های فارسی

منبع خبر : دنیای IT
 

جدیدترین ارسال ها

بالا