غیره تیتراژه پخش نشده ی *شوق پرواز*

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
​به نام خدا
سلام
این کار یه سال پیش انجام شد، حدودا توی دو هفته، کار سختی بود چون باید توش کبوتری رو میساختم و بعد ریگش میکردم، نمیدونم کی تا حالا رفته سمت ریگ پرنده ولی به جرعت میتونم بگم پیچیده ترین موجودات برای ریگ هستن، هر قسمتشون برای خودش یه دنیاییه، کار اشتباهم هم توی این کار این بود برای ساخت کبوتر، بدن رو به حالت T pose ساختم و Rig کردم، چون همیشه کبوتر در حال پرواز بود و نیازی به این حالت نبود تا برای تغییر حالتش به حالت پرواز نیاز بشه Skin morph بزنم و اصلاحاتی انجام بدم.
ساخت داینامیک بال ها هم حالت پیچیده ای داشت اون زمان هم هنوز آموزشی ساخت با digital tutor نیومده بود تا کمک بگیرم، قسمت بال ها کار پیچیده ای بود ولی انجامش دادم به لطف خدا و باز از اونجایی که من یه طلسم پخش نشدن کار دارم این کار هم به دلایلی پخش نشد، درگیری هم بین تهیه کننده و کاگردان بود.

کار tracking تصاویر هم برای خودش درد سر داشت چون یه سری تصاویر آرشیوی بودن و جاهاییش field مشکل داشت و تصویر دوتا میشد یا برای چند فریم ایست میکرد ولی بالاخره حلش کردم. البت که این بخش رو به برادر کوچیکم یاد دادم تا خودم بر سمت چیزای دیگه ولی کنار دستش بودم که بتونه کار رو خوب تموم کنه.

اون بادبادک اول تصویر هم جلوه ست.
انیمیت کبوتر و بادبادک هم که خودم انجام دادم. انیمیتش هم منجبورم کرد فیلم های زیادی ببینم مخصوصا فیلم عالی و بزرگ صخره ی سرخ که توی یه پلان طولانی کبوتر قاصدی یه مصافت زیاد رو پرواز میکنه و دوربین نزدیکش حرکت میکنه.
همه پلان ها رو نذاشتم تا سنگین نشه، تعدادی رو گذاشتم تا ببینید و نظر و نقدتون رو بگین.

حق یار همه
 

پیوست ها

  • Sogh Parvaz_izadi.rar
    6.6 مگایابت · بازدیدها: 246
  • shogh.jpg
    shogh.jpg
    64.7 کیلوبایت · بازدیدها: 21

madmaster_3d

Well-Known Member
به به. ایول بوبو جان. فقط گاهی اوقات احساس میکردم مرغابی هستش. شاید به خاطر مدلینگش. ولی زحمت کشیده بودی.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
ممنون عزیز، زمان خیلی خیلی کم بود، مدلش کار داداش کوچیکم بود که تازه شروع کرده بود الان هم ول کرده کار رو :green:خودم هم با مدلش مشکل داشتم ولی زمان رو دریاب، تو دو هفته از این بهتر نمیشد در اورد که بخوای خودم رو همه چیزش مستقیم کار کنم.
 

sina57

Member
سلام و خداقوت.ممنون.فونت شکسته نستعلیق تیتراژچی و ازکجاوچه جوریاست؟بازم ممنونم
 

*farshid*

کاربر VIP
خیلی خوب و حرفه ای ... البته من هیچ تخصصی ندارم و از دید یه ناظر غیر حرفه ای نظر میدم
سایز پرنده رو عمدا بزرگ گرفته بودین آیا؟
جالب بود در کل ... :)
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
فونت شکسته نستعلیق تیتراژچی و ازکجاوچه جوریاست
با شتکر عزیز، اینجور نوشته ها اصولا توسط یه خطاط نوشته میشه با انواع مختلف و بعد اسکن میشه و استفاده

سایز پرنده رو عمدا بزرگ گرفته بودین آیا؟
سایز اصلی رو نه، ولی چون خوب دیده نمشد یه مقدار تو بعضی مواقع مجبور بودیم بزرگ دیده بشه.
ممنون از نظر لطفتون و نقدهای سازندتون عزیزان
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
پرنده شبیه عقاب بود
آره فکر کنم دلیلش هم برای مقداری آهسته بال زدن بود ولی میگم زمان دو هفته برای این همه کار فیلم برداری و تهیه ی آرشیو و یاد گیری ریگ بال پرنده بودن اطلاعات قبلی و تحقیق در مورد پرهای بدن پرنده که در آخر همون object با تکسچر شد برای زمان کم و tracking حدود 10 شات و انیمیت و در آخر رندر و کامپوزیت زمان خیلی کمیه. یعنی وقتی برای اصلاح نداشتیم.

خیلی وقته پروژه هایی که زمان کمی براش میدن حتی با بودجه ی بالا رئ قبئل نمیکنیم چون هر قدر هم حرفه ای باشی بالاخره هر چیزی زمان بره و نمیتونی خوب روش کار کنی چه برسه به ما که ...

باز تشکر از لطفتون
 

<<SAJJAD>>

Well-Known Member
قشنک بود بوبو جان. :rose:
مرغابی موقع پرواز پاهاشو آویزون میکنه پایین ولی کبوتر پاهاشو کاملا جمع میکنه. (راز بقا :green: ) واسه همین یه خورده شبیه مرغابی بود. اونجایی هم از بقل اون کو های صخره ای رد میشه زیادی گنده شده بود.
در کل واسه کار دو هفته ای خیلی خیلی عالیه. خسته نباشی.
 

Seyed3D

Member
امان از این موجودات بالدار! آقا توی پزوژه Open movie ما هم یه جا یه کلاغه است دهنم رو آسفالت کرده برای ریگش (منظورم بال هاشه).اگه امکانش هست میشه یا فایل ریگ رو برای دانلود بزارین یا راهنمایی بکنید کهبرای جهت گیری پر های روی بال چه کار کردین ؟
 

nc_hamid

Member
سلام
Bubo جان کار خیلی قشنگی در اومده
خیلی دوست دارم منم به جایی برسم که بتونم کار با کیفیت بالا ببندم .
مشخصه که کبوتر اینجوری پرواز نمی کنه اما اگه من بودم حتما همینجوری پروازش می دادم.
ما یه پروژ ه در وسع خودمون کار کردیم که یه کبوتر به نمایندگی از یه شهید پرواز می کرد . بعد از کلی بحث آخر هم شکل عقاب پروازش دادیم چون وقتی می خوای ابهت شهید رو نشون بدی ، بال زدن های تند کبوتر اون رو می شکنه و قشنگ نیست ( البته نظر شخصیمه)
من رو ریگ اون کبوتره یکم وقت گذاشتم بد نشد اما یه اشتباه اساسی تو مدل بود که تو جمع شدن بال اشکال پیدا می شد . انشا الله فردا ریگ شدش رو می گذارم . یه تیکه کوچیک هم انیمیت داره .
 

nc_hamid

Member
کبوتر ریگ شده

سلام
هم فایل کبوتر هست هم یه تیکه کوتاه از حرکتش که اصلا خوب نشده !!!
فقط قبل اینکه فایل رو باز کنین PAH.MS رو توی Script\Startup کپی کنین .
 

sabalangraphic

کار بر متخصص افتر افکتز
سلام سید
خوبید؟
اصلا به حساب ایراد گرفتن نذارید
تایتل ها و سبک کار خیلی دوست داشتنی بود
اما حرکت کبوتره اصلا به دل نمی نشست،دلیل عمده هم اینه که کبوتر اصلا از بال زدن نمی ایسته،دقت کنید همیشه در حال بال زدن هستش،این سبک بال زدن بیشتر شبیه به پرندگان شکاری هستش
استادمون یه چند تا برگه شبیه به جزوه بهمون داده واسه آموزش انیمیت حرکات پرندگان و حیوانات،ایشالا واستون اسکن می کنم میذارم
زود زود کار بذارید ما ببینیم هی لذت ببریم
راستی من بچه این محل نیستم،همینجوری رد میشدم گفتم عرض ارادت کرده باشم:rose:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
مرغابی موقع پرواز پاهاشو آویزون میکنه پایین ولی کبوتر پاهاشو کاملا جمع میکنه.
سلام ممنون از نظرت ریفیق
آره من هم چنین کاری کردم ولی کبوتر کف پاش یه به نوعی انگشتاش از پرهای زیر بدنش میزنه بیرون به صورت مشت یا جمع شده. حالا شاید تو تصویر اینجوری نشون میده ولی اگه scene رو بذارم میبینید که پاش رئ کردم تو، یه درد سری هم کشیدم سرش چون ائل یه حالت استاندارد و الیه ریگش کردم بعد پیرم در امد پاش بره تو و بدنش بیاد روش.

اگه امکانش هست میشه یا فایل ریگ رو برای دانلود بزارین یا راهنمایی بکنید کهبرای جهت گیری پر های روی بال چه کار کردین ؟
منظورتون همون حالت داینامیک و تاثیر پذیری از باد و کنترل هر پسر از استخون قرار گرفته و تقسمیم بندیشه؟ چون کله ی جهت گیری تو متن تون رو خوب درک نکردم، شرمنده ریفیق.

اما حرکت کبوتره اصلا به دل نمی نشست،دلیل عمده هم اینه که کبوتر اصلا از بال زدن نمی ایسته
نه بابا خیالی نیست، من هم این کار رو نذاشتم که پزش رو بدم چون کار خاصی نیست، خواستم شما دوستان مشکلاتش رو بگید وگرنه فقط لازمه هر کاری زدی بری یه فیلم در حد transformers یا Hugo و فیلم های بزرگ ببینی تا یخ کنی از کار خودت، کاری که من همیشه میکنم تا یه وقت فکر نکنم چیزی بارمه.

آدم هم خوبه جنبش رو ببره بالا و از نقد بدش نیاد، در مورد بال زدن، آره حرف شما درسته در مورد تند و تیز نبودن حرکات بال هم قبول دارم مشکل داره ولی وقتی کبوتر بالا میره بعضی مواقع برای یه استراحت کوچیک چند تا بال رو حذف میکنه ، چون ما منبع پرواز کبوتر تو ارتفاع خیلی بالا به صورت طبیعی نداشتیم همون طور که گفتم از فیلم صخره ی سرخ استفاده کردیم، اون کبوتر هم بعد از چندین بال زدن یه استراحت کوچیک میکرد. وگرنه همه تصاویر طبیعی که گرفتیم تو ارتفاع پایین و مدت کم بود که خوب اون چیزی که میخواستیم رو نمیتونستیم پیدا کنیم.

حمید جان از نظر لطف تو هم ممنون عزیز.
خلاصه مشکلات کار رو به بزرگی خودتون ببخشید دوستان. :rose:
 

.:BehzAd:.

Active Member
ریگینگ کار خوب بود ولی مدل پرنده به شدن لوپلی بود تو همچین کاری که فط پرنده مدل هست باید با دیتیل مدل میکردی و کولکو پرش رو هم در می اوردی چون رندر کار سنگین نمیشه چون فضای بازی که پرنده توش پرواز میکرد تو نرم افزار تدویت و ویرایش فیلم و انیمیشن اضافه شده بود در مورد بزگ بودنش هم باید بگم که چون اندازه اش بزرگ بود و همین قضیه باعث شده بود حس و حال کبوتر رو نده.
در مورد پخش شدن یا نشدن هم برای یکی مثل خوده من مهم نیست اول کار میگم انقدر نصفش رو همون اول میگریم باقیش رو هم پایان کار و اگه محدودیت مالی نداشته باشه به بهترین شکل هم انجام میدم دیگه ام کاری ندارم کجا میره کی میبینه چی میشه.

اینم بگم این سریال رو خیلی دوست داشتم هم به خاطر بازی فوق العاده شهاب حسینی هم چون کم تا بیش با شخصیت شهید بابایی آشنا بودم.روحش شاد.
 
آخرین ویرایش:

Saeed2vfx

Member
​به نام خدا
سلام
این کار یه سال پیش انجام شد، حدودا توی دو هفته، کار سختی بود چون باید توش کبوتری رو میساختم و بعد ریگش میکردم، نمیدونم کی تا حالا رفته سمت ریگ پرنده ولی به جرعت میتونم بگم پیچیده ترین موجودات برای ریگ هستن، هر قسمتشون برای خودش یه دنیاییه، کار اشتباهم هم توی این کار این بود برای ساخت کبوتر، بدن رو به حالت T pose ساختم و Rig کردم، چون همیشه کبوتر در حال پرواز بود و نیازی به این حالت نبود تا برای تغییر حالتش به حالت پرواز نیاز بشه Skin morph بزنم و اصلاحاتی انجام بدم.
ساخت داینامیک بال ها هم حالت پیچیده ای داشت اون زمان هم هنوز آموزشی ساخت با digital tutor نیومده بود تا کمک بگیرم، قسمت بال ها کار پیچیده ای بود ولی انجامش دادم به لطف خدا و باز از اونجایی که من یه طلسم پخش نشدن کار دارم این کار هم به دلایلی پخش نشد، درگیری هم بین تهیه کننده و کاگردان بود.

کار tracking تصاویر هم برای خودش درد سر داشت چون یه سری تصاویر آرشیوی بودن و جاهاییش field مشکل داشت و تصویر دوتا میشد یا برای چند فریم ایست میکرد ولی بالاخره حلش کردم. البت که این بخش رو به برادر کوچیکم یاد دادم تا خودم بر سمت چیزای دیگه ولی کنار دستش بودم که بتونه کار رو خوب تموم کنه.

اون بادبادک اول تصویر هم جلوه ست.
انیمیت کبوتر و بادبادک هم که خودم انجام دادم. انیمیتش هم منجبورم کرد فیلم های زیادی ببینم مخصوصا فیلم عالی و بزرگ صخره ی سرخ که توی یه پلان طولانی کبوتر قاصدی یه مصافت زیاد رو پرواز میکنه و دوربین نزدیکش حرکت میکنه.
همه پلان ها رو نذاشتم تا سنگین نشه، تعدادی رو گذاشتم تا ببینید و نظر و نقدتون رو بگین.

حق یار همه

اول خسته نباشید.

زیبایهاش که واضحه بریم سراغ ایراد هاش که زیبائیهارو تحت تاثیر قرار داده و ماتش کرده.
(فرض رو بر این میزارم که وقت کافی داشتید. چون اگر بخوایم زمانو در نظر بگیریم که هیچ ایرادی نمیشه گرفت!)

1. توی پلان اول، موقع شروع، پرنده به حالت ایستاده قرار داره که بعد از چند ثانیه با دور شدن از دوربین به حالت خم در میاد که خیلی غیره طبیعیه.
2. توی پلان دوم که پرنده از کنار دیده میشه، بدنش فرم درستی نداره. یعنی سر و بدن و دم در یک خط صاف قرار دارن !! که در حالت طبیعی چنین نیست.
در کل بدنش حجم درستی نداره. بخصوص شکمش که فرقی با بالهاش نداره و کاملاً صافه !
3. توی پلان سوم برای چند لحظه بدنش به طرف مخالف دوربین مایل میشه که با حرکت دوربین مشکل داره ! (مثل ماشینی که روی چرخش حرکت نکنه !)
4. توی پلان چهارم که داره از کنار کوه رد میشه، اندازش به نسبت اندازه کوه خیلی خیلی خیلی زیاده !!!!! در حدی که حتی یه پرنده لاشخور هم در مقابلش سوسکه ! بهتر بود حداقل از نشون دادن سایش روی کوه اجتناب میکردی تا فاصلش زیادتر به نظر برسه و واقعگرایانه تر باشه.
5. پلان آخر هم باز اون سایه که روی درختاس اضافیه و کارو خراب کرده.
6. نورپردازی خوبی نشده. زیر بدنش خیلی روشنه و اصلاً تیرگی وجود نداره که به بدنش حجم بده.

ولی انصافاً بال زدنش، بخصوص توی پلان اول خیلی قشنگ بود.
یاده پلان آخر انیمیشن "فاینال فانتزی" افتادم که عقابه باد میخورد توی بالهاش. عجب عجوبه ای بود !!!!

موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

Saeed2vfx

Member
نمیدونم کی تا حالا رفته سمت ریگ پرنده ولی به جرعت میتونم بگم پیچیده ترین موجودات برای ریگ هستن، هر قسمتشون برای خودش یه دنیاییه، کار اشتباهم هم توی این کار این بود برای ساخت کبوتر، بدن رو به حالت T pose ساختم و Rig کردم، چون همیشه کبوتر در حال پرواز بود و نیازی به این حالت نبود تا برای تغییر حالتش به حالت پرواز نیاز بشه Skin morph بزنم و اصلاحاتی انجام بدم.

من برای پروژه موزیک ویدیو "بوم خیال" اینکارو کردم. و دقیقاً به همین مشکلاتی که گفتی بر خوردم.
خیلی دلم میخواست پرهاش دونه دونه مدل کنم..... ولی برای کل کار (مدل، تکسچر، ریگ، انیمیت، رندر......) همش یک هفته وقت داشتم!!
( تازه فکرشو بکن کلاس های دانشگاهمم بود و همه اینکارهارو باید توی نمازخونه دانشگاه انجام میدادم !!! )

خوشحال میشم نظرتو راجع بهش بدونم. این لینک موزیک ویدیو :
***BOOM E KHIYAL
 

جدیدترین ارسال ها

بالا