بی اند بی شاپ
New Member
سیستم ترمز از مهم ترین اجزای ماشین می باشد و در حالت کلی قسمتی از سیستم امنیتی خودرو محسوب می شود. امروزه استفاده از ترمزهای هیدرولیک با اشتفاده از روغن ترمز ماشین و دیسک و لنت ترمز این تکنولوژی به صورت کامل دگرگون شده است .
تکنولوژی به کار رفته در سیستم ترمز بنز
در سیستم ترمز خودرو بنز، دیسک و لنت ترمز حرف اول را می زند ولی سیستمی که بنز معرفی می کند به SBC معروف می باشد که اولین بار روی مدل R230 SL-Class پیاده شد.
در سیستم هیدرولیک معمولی وقتی راننده فشاری را روی پدال ترمز وارد میکند در حقیقت فشار روی سیلندر حاوی روغن ترمز وارد میشود که فشار هیدرولیک را به چرخها منتقل میکند و این فشار توسط دیسک و لنت ترمز بنز دریافت و به شکل اصطکاک ظاهر میشود. اما این سیستم تا قبل از سال 2001 بود و سیستم سنسوترونیک به شکل دیگری عمل میکند.
تکنولوژی به کار رفته در سیستم ترمز بی ام و
می توان گفت سیستم ترمز بی ام و جزء پیچیده ترین و در عین حال پیشرفته ترین سیستم های موجود در جهان می باشد.
یک رینگ با اصطکاک کربن سرامیک خاکستری که با استفاده از یک پین به پوشش آلومنیومی وصل میشود و انواع مختلف سیستمها و سنسورها مثل بنز برای ایجاد امنیت بالا روی آن کار گذاشته شدهاند که مستقیما دادهها را دریافت و پیاده میکند.
روغن ترمز که از داخل سیلندر عبور میکند مانند هر سیستم هیدرولیکی دیگری فشار را به چرخها منتقل میکند و با ایجاد اصطکاک نیمه خشک، باعث متوقف شدن خودرو در زمان بسیار کمتر میشود.
لنت ترمز بی ام و نیز از نوع کربن سرامیکی متخلخل میباشد و تنها مورد در این نوع متریال هزینههای بالای تولید آن است اما کارکرد آن با روغن ترمز ماشین و ایجاد اصطکاک نیمه خشک توان بالایی را برای سیستم ترمز بی ام و ایجاد کرده است. این دیسک و لنت ها ویژگیهای بسیار ویژهای دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
منبع مطلب:
سایت شرکت بی بی شاپ (BBSHOP)
تکنولوژی به کار رفته در سیستم ترمز بنز
در سیستم ترمز خودرو بنز، دیسک و لنت ترمز حرف اول را می زند ولی سیستمی که بنز معرفی می کند به SBC معروف می باشد که اولین بار روی مدل R230 SL-Class پیاده شد.
در سیستم هیدرولیک معمولی وقتی راننده فشاری را روی پدال ترمز وارد میکند در حقیقت فشار روی سیلندر حاوی روغن ترمز وارد میشود که فشار هیدرولیک را به چرخها منتقل میکند و این فشار توسط دیسک و لنت ترمز بنز دریافت و به شکل اصطکاک ظاهر میشود. اما این سیستم تا قبل از سال 2001 بود و سیستم سنسوترونیک به شکل دیگری عمل میکند.
تکنولوژی به کار رفته در سیستم ترمز بی ام و
می توان گفت سیستم ترمز بی ام و جزء پیچیده ترین و در عین حال پیشرفته ترین سیستم های موجود در جهان می باشد.
یک رینگ با اصطکاک کربن سرامیک خاکستری که با استفاده از یک پین به پوشش آلومنیومی وصل میشود و انواع مختلف سیستمها و سنسورها مثل بنز برای ایجاد امنیت بالا روی آن کار گذاشته شدهاند که مستقیما دادهها را دریافت و پیاده میکند.
روغن ترمز که از داخل سیلندر عبور میکند مانند هر سیستم هیدرولیکی دیگری فشار را به چرخها منتقل میکند و با ایجاد اصطکاک نیمه خشک، باعث متوقف شدن خودرو در زمان بسیار کمتر میشود.
لنت ترمز بی ام و نیز از نوع کربن سرامیکی متخلخل میباشد و تنها مورد در این نوع متریال هزینههای بالای تولید آن است اما کارکرد آن با روغن ترمز ماشین و ایجاد اصطکاک نیمه خشک توان بالایی را برای سیستم ترمز بی ام و ایجاد کرده است. این دیسک و لنت ها ویژگیهای بسیار ویژهای دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
منبع مطلب:
سایت شرکت بی بی شاپ (BBSHOP)









