تکنولوزی پخش زنده از طریق اینترنت و تلگرام

rasool_jelve

Active Member
سلام به همه دوستان و اساتید عزیز
چند وقتیه این بحث داغ شده که خلاصش رو میتونید بخونید
این کار رو سایتها انجام میدن
البته با چه نرم افزاری رو لو نمیدن چون مطئنا هست
میخخام بدونم چططوری این کار رو انجام می دهند و چه نرم افزار رو متصل میکنند
.......................
پخش زنده رویدادها (Live stream events) به معنای ارسال (broadcast) یا دریافت (receive) پوشش زنده صوتی و تصویری یک رویداد در حال برگزاری (Real time) بر روی اینترنت می باشد. این عمل از طریق تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مختلفی قابل انجام است. سرویس دهنده های پخش زنده، به مشتریان خود این امکان را می دهند تا محتوای چندرسانه ای (Multimedia) خود را از طریق سرورهای فراهم شده برای مخاطبین خود به صورت زنده و در بستر اینترنت پخش نمایند.

ارسال صدا و تصویر از طریق یک دوربین یا وبکم و میکروفون که به رایانه متصل هستند صورت می پذیرد. همچنین می توان از وبکم و میکروفون داخلی لپ تاپ، تلفن هوشمند و تبلت نیز برای این منظور استفاده نمود. قابلیت کلیدی پخش زنده رویدادها، دسترسی مخاطبین بدون محدودیت مکانی می باشد. بینندگان (viewers) می توانند محتوای ارسال شده را از طریق وب و بر روی سیستم عامل ها و تجهیزات مختلف مانند رایانه، لپ تاپ، تلفن هوشمند و یا تبلت مشاهده کنند.

با استفاده از این سرویس می توان رویدادهای مختلفی از قبیل همایش ها، سمینارها، کنفرانس ها، کنسرت ها، تاترها، جلسات، کارگاه های آموزشی، میهمانی ها و دورهمی های شخصی را به صورت زنده و آنلاین در اینترنت برای مخاطبین دلخواه پخش نمود. این ارتباطات اغلب به دلیل بالا بودن تعداد کاربران به صورت یکطرفه (one way communication) برقرار می گردند ولی در برخی موارد امکان برقراری ارتباط دوطرفه نیز در سرویس دهنده های پیشرفته وجود دارد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا