تکسچرینگ کارهایی که در اتوکد یه بعدی شده و به مکس ایمپرت میشوند

mahyarmnm

Active Member
تکسچرینگ کارهایی که در اتوکد سه بعدی شده و به مکس ایمپرت میشوند

سلام بر اساتید عزیز...

اول معذرت واسه غلط املایی:
تکسچرینگ کارهایی که در اتوکد "سه" بعدی شده و به مکس ایمپرت میشوند


این تایپیک رو زدم چون هم خودم هم دوستان عزیزی که معماری خوندن 90 درصد کارهشونو با اتوکد انجام میدن و برای متریال و تور پردازی و رندر از مکس استفاده میکنند...
حالا مشکل اساسی ما اینجا شروع میشه که تسلطی رو ابزارهای مکس نداریم...
از دوستان عزیزی که تجربه ایپرت کار اتوکد به مکس رو دارن میخوام که در مورد تکسچر درست کردن توضیح بدن...
برای مثال عرض میکنم که به فرض یه ساختمون داریم اگه یه متریال به نما بدیم کار ساده میشه و مثلا لازم هست بعضی قسمت های نما کثیف به نظر بیاد یا بعضی جاهای خاص خزه رشد کرده باشه ...
در مورد آنرپ مطاله کردم ولی همه جا در باره آنرپ یه مدل صحبت شده مثل آدم خرس ماشین...
در مورد خونه ای که از اتوکد ایپرت شده و شامل سطح های صاف هست چیزی گفته نشده...
زیاد حرف زدم... کل مشکل این بود که بالا گفتم... تکسچر دادن به ساختمان و بعد ادیت اون تکسچر مطابق با نمای ساختمان...
 
آخرین ویرایش:
سلام
من کارم معماری نیست
اما یه چیزایی به نظرم میاد.
کارای معماری معمولا هندسی و پر از قطعات مشابه هستن.
این مشابهت به شما کمک میکنه که یک تکسچر کپی داشته باشید.

توی مکس با ابزار باز کردن یووی : unwrap uvw آنرپ میشه کرد.
اما با ابزار uvw map میشه بر حسب احجام اولیه و خصوصا صفحه و باکس خیلی از قطعات رو به سرعت سامون داد.

همونطور که تو آنرپ مطالعه کردین یه رابطه بین حجم و مپ ایجاد میشه.
این رابطه برای آدم و خرس و ماشین سخت تره اما برای ساختمون راحت تر میشه خیلی.
از یه باکس شروع کنید بعد از یه اتاق خالی بعد از یه کمد چوبی ... توی آنرپ باید جاهای مناسبی رو تشخیص داد که برش بخورن بعدش اونها رو جوری باز کنیم که گسترده بشه. توی فرمهای معماری این برش ها میتونه زیاد تر باشه و فقط شلوغیش کارو از آنرپ کاراکتر سخت تر میکنه.
اگه هم آموزشی درباره یه جسم تیز گوشه پیدا کنید خیلی کمکتون میکنه.

من با یووی لی اوت کار میکنم. برای معماری اگه مدل رو بینقص بشناسه خیلی هم عالیه اما شاید برای شما اذیت کننده باشه چون یه بار توی تست آنرپ برای دوستم حجم رو تکه تکه میشناخت و نصیب نشد موفق بشم.

خلاصه به نظر حقیر آنرپ رو از مدلهای ساده معماری شروع کنید یقینا به زودی میتونید مشکل مدیریت تکسچر رو حل کنید. و همه آموزشهای آنرپ به شما کمک میکنند فقط معمولا نیاز به pelt کردن ندارین چون مدل ارگانیک و سطوح خمیده نیاز نیست. این یعنی تو آموزش اونجا ها رو تا حد زیادی میتونین فاکتور بگیرین.
آنرپ معماری راحت تر و نیازمند به حوصله بیشتره. و یه نکته هم توی آنرپ هست که قطعات یکسان رو اگه توی مکس آنرپ کنی بعد تکثیر کنی کارت خیلی راحت میشه.

اگه معمار و کد کار بودم بیشتر میتونستم کمکت کنم.:rose:

یا علی
 

mahyarmnm

Active Member
ممنون borhani59 عزیز...
توضیحات خوبی بود...
ولی خوب تا یه آموزش تصویری از یه کار معماری نبینم یاد نمیگیرم...
گشتم ولی پیدا نکردم....
بازم مرسی...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا