سلام
یه سوال اساسی دارم برای تکسچرینگ بهتر و راحت تر لبه ها.
برای گرفتن تفاوت تکسچر بین لبه های یووی که حتی در یووی های یک تکه هم پیش میاد ظاهرا راه حل فقط کار روی مدل توی یه برنامه مثل بادی پینت یا زیبراش و zapplink توی فتوشاپه یا چیزهایی مشابه اینها که من مودباکس و تری دی کوت رو هم امتحان کردم...
سوال
یه جای خالی توی ابزارها هست که به نظرم اگه جواب داشته باشه خیلی کار رو سریع و با کیفیت میکنه:
آیا به غیر از این روش ما میتونیم ابزاری داشته باشیم که توی اون در حالت فلت شده روی یووی کار کنیم یا یه جوری توی فتوشاپ کار کنیم که وقتی روی یه لبه (توجه دارید که منظور دو بعدیه) کار میکنید ادامه قلم لبه دیگه رو اصلاح کنه! یا مثلا تفاوت رنگ لبه این طرف و اون طرف رنگ درز یک دست رو با preview ببینیم و اصلاح کنیم.
و آیا ابزاری وجود داره که شبیه ابزارهای رتوش فتوشاپ مثل patch یا همین ابزار جدید content aware محل درز رو اتوماتیک اصلاح کنه.
من خودم با zapplink نتونستم کار کنم چون ظاهرا ورژن من ایراد داشت ولی با پروجکت تری دی کوت نمیشه به قدرت و دقت حالت یووی تکسچر گذاشت و فقط درزگیری میکردم و با بادی پینت و مودباکس و ابزارهای ایربراش و استمپ اونها هم برای پوشش درز لبه ها کار مشکله و کنترل دقیق رو نمیده. نهایتا ترکیبی از اینها و اسماج و اسموت و باز فتوشاپ و .... قبول کنید روش ناقصه!
یک روش عجیب
یه راه رو من امتحان کردم که جواب داد ولی کمی دنگ و فنگ داره:
1- ساخت یووی 1 به نحوی که استاندارد باشه و 90 درصد جاها رو جواب بده
2- گذاشتن تکسچر بدون نگرانی نسبت به لبه ها
3- ساخت یووی جدید که این دفعه با وجود مشابهت از لحاظ فشردگی اون 10 درصد رو جوری پوشش بده که دیگه لبه نباشند
4- تکسچر دهی روی لایه جدید و بدون مشکل لبه ها
5- repaint
برای این مرحله از ابزار دوباره سازی تکسچر بر اسا یووی اولیه و یووی ثانویه که در نرم افزار uvlayout هست استفاده میکنم:
منوی رندر آدرس تکسچر و آبجکت با یووی قبلی . اندازه مپ و تیک زدن snap shells
این ابزار جابه جایی و چرخش و ریلکس متفاوت و برش متفاوت رو محاسبه میکنه و تکسچر جدید رو رندر میکنه
6 - خب تکسچر دومی که با توجه به اون 10 درصد مشکل ساز درست شده بود رو به حالت اول درمیاریم و تو فتوشاپ با قبلی مچ میکنیم.
با اینکه طولانیه ولی بعضی اوقات نجات دهنده است.
حالا با توجه به این سوالها و این تجربه ... شما چه پیشنهادی برای تکسچرینگ لبه ها دارید. آیا ابزار و روش خاصی سراغ دارید. آیا من جایی اشتباه و کم کاری کردم. اگه جواب بدید خوبه ها... این چندمین پست مشابه هست که دوستان آگاه نسبت بهش کم لطفی میکنن. همفکری هم خیلی وقتها چاره ساز و الهام بخشه... ممنون
یا علی
یه سوال اساسی دارم برای تکسچرینگ بهتر و راحت تر لبه ها.
برای گرفتن تفاوت تکسچر بین لبه های یووی که حتی در یووی های یک تکه هم پیش میاد ظاهرا راه حل فقط کار روی مدل توی یه برنامه مثل بادی پینت یا زیبراش و zapplink توی فتوشاپه یا چیزهایی مشابه اینها که من مودباکس و تری دی کوت رو هم امتحان کردم...
سوال
یه جای خالی توی ابزارها هست که به نظرم اگه جواب داشته باشه خیلی کار رو سریع و با کیفیت میکنه:
آیا به غیر از این روش ما میتونیم ابزاری داشته باشیم که توی اون در حالت فلت شده روی یووی کار کنیم یا یه جوری توی فتوشاپ کار کنیم که وقتی روی یه لبه (توجه دارید که منظور دو بعدیه) کار میکنید ادامه قلم لبه دیگه رو اصلاح کنه! یا مثلا تفاوت رنگ لبه این طرف و اون طرف رنگ درز یک دست رو با preview ببینیم و اصلاح کنیم.
و آیا ابزاری وجود داره که شبیه ابزارهای رتوش فتوشاپ مثل patch یا همین ابزار جدید content aware محل درز رو اتوماتیک اصلاح کنه.
من خودم با zapplink نتونستم کار کنم چون ظاهرا ورژن من ایراد داشت ولی با پروجکت تری دی کوت نمیشه به قدرت و دقت حالت یووی تکسچر گذاشت و فقط درزگیری میکردم و با بادی پینت و مودباکس و ابزارهای ایربراش و استمپ اونها هم برای پوشش درز لبه ها کار مشکله و کنترل دقیق رو نمیده. نهایتا ترکیبی از اینها و اسماج و اسموت و باز فتوشاپ و .... قبول کنید روش ناقصه!
یک روش عجیب
یه راه رو من امتحان کردم که جواب داد ولی کمی دنگ و فنگ داره:
1- ساخت یووی 1 به نحوی که استاندارد باشه و 90 درصد جاها رو جواب بده
2- گذاشتن تکسچر بدون نگرانی نسبت به لبه ها
3- ساخت یووی جدید که این دفعه با وجود مشابهت از لحاظ فشردگی اون 10 درصد رو جوری پوشش بده که دیگه لبه نباشند
4- تکسچر دهی روی لایه جدید و بدون مشکل لبه ها
5- repaint
برای این مرحله از ابزار دوباره سازی تکسچر بر اسا یووی اولیه و یووی ثانویه که در نرم افزار uvlayout هست استفاده میکنم:
منوی رندر آدرس تکسچر و آبجکت با یووی قبلی . اندازه مپ و تیک زدن snap shells
این ابزار جابه جایی و چرخش و ریلکس متفاوت و برش متفاوت رو محاسبه میکنه و تکسچر جدید رو رندر میکنه
6 - خب تکسچر دومی که با توجه به اون 10 درصد مشکل ساز درست شده بود رو به حالت اول درمیاریم و تو فتوشاپ با قبلی مچ میکنیم.
با اینکه طولانیه ولی بعضی اوقات نجات دهنده است.
حالا با توجه به این سوالها و این تجربه ... شما چه پیشنهادی برای تکسچرینگ لبه ها دارید. آیا ابزار و روش خاصی سراغ دارید. آیا من جایی اشتباه و کم کاری کردم. اگه جواب بدید خوبه ها... این چندمین پست مشابه هست که دوستان آگاه نسبت بهش کم لطفی میکنن. همفکری هم خیلی وقتها چاره ساز و الهام بخشه... ممنون
یا علی