تکسچرینگ؟ چرا همه face ها باید در مربع جای بگیرند؟

Yar.kh

Member
سلام
من آموزشهای CG Academy رو دارم می بینم. توی مبحث تکسچرینگ میاد توی Uv Editor و قسمتهای مختلف جسم رو هم اسکیل میکنه. بعد در آخر همه face ها رو داخل اون مربع صفر تا یک ادیتور جای میده.
سوال من اینه:
چرا باید همه face ها توی اون قسمت قرار بگیرن؟ اشکالی داره ما face ها رو از هم جدا کنیم و توی فضاهای آزاد به راحتی جایگذاری کنیمشون؟

سوال دوم اینکه، توی این آموزشها نمیگه بعد از UV Editor باید چکار کرد. کاری که من الان میکنم اینه که بعد از این قسمت از صفحه مانیتور عکس میگیرم و توی فتوشاپ برای فیس ها تکسچر درست میکنم. اما میدونم اصولی نیست.
راه اصولی برای طراحی تکسچر بعد از مرحله UV Editor چیه؟
 

Mostafa-3D

Well-Known Member
سلام
اون مکعب فقط یه محدوده رو مشخص میکنه . یعنی این مهم نیست که شما یو وی ها رو اسکیل کنید فقط مهم اینه که داخل اون محدوده قرار بگیرن . اون محدوده مرز مپ شماست و خارج از اون تکرار همون مپ خواهد بود. ( چه قدر قاطی شد :shock: )
در باره سوال دوم هم در پنجره UV Editor به منوی Tools برو و گزینه Render UVW Template رو بزنو بعد دکمه Render UV Template و تمام . دیگه نیازی هم به عکس گرفتن از مانیتور نیست :wink:

موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

madmaster_3d

Well-Known Member
مصطفی جون درست میگه. شما وقتی می خوای این uv ها رو از مکس خروجی بگیری. داخل اون مربع میزاری. با همون رندری که گفت اقا مصطفی. بعد اون یو وی ها رو میبری تو فتوشاپ و تکسچر خودت رو روی اونها میزاری. به هیمن سادگی.یک آموزش هم میزارم حتما دانلود کن ببین. خیلی کمکت می کنه. البته خودت داری ولی این تو فتوشاپ هم میبره
[h=2]Unwrapping and Texturing a Character in Max Part [/h]
این ها رو دانلود کن
http://www.traptcg.com/tutorials/11
 

جدیدترین ارسال ها

بالا