توضیحاتی درباره ورق گالوانیزه

ahantop

New Member
ورق های گالوانیزه در صنعت به ورق های آهنی گفته می شود که با یک آلیاژ مانند روی، پوشش داده شده است. به دلیل اینکه آهن بدون روکش در محیط آزاد، زنگ می زند، از عناصر دیگری با پتانسیل الکترودی اکسایش بالاتر از آهن برای پوشش دادن سطح ورق آهنی استفاده می شود؛ به این ترتیب، ورقی که تولید شده ورق گالوانیزه نام دارد و از زنگ زدن مصون است.
اصلاح کلمه "گالوانیزه" در علم شیمی و متالورژی، از پیل گالوانی برگرفتهه شده است. در این ورق ها، اگر در سطح ورق خراشی ایجاد شود، به جای آهن، سطح روی، اکسید می شود؛
مزیت های بکارگیری ورق گالوانیزه

%D9%88%D8%B1%D9%82_%DA%AF%D8%A7%D9%84%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B2%D9%87.jpg

مزیت های استفاده از ورق گالوانیزه
طول عمر ورق های گالوانیزه چیزی درحدود ۲۰ تا ۳۰ سال می باشد و مقاومت مناسبی در برابر صدمات مکانیکی، اصطکاک و خوردگی برخوردار است.
پروسه گالوانیزه به شرایط آب و هوائی وابسته نیست و هزینه ی کمتری در هم تولید و هم در تعمیر و نگهداری در بر دارد.
هر جا که مشکل خوردگی ورق سیاه مطرح باشد از فولاد گالوانیزه شده استفاده می‌گردد. ورق گالوانیزه در ناودان ساختمان‌ها، پیچ و مهره، قطعات خودرو، دستگاه‌های مختلف مکانیکی و الکتریکی، کانال‌های آب و کولر ، سقف‌های شیروانی، لوله بخاری ، کابینت آشپزخانه ، لوله‌ آب ، گلخانه ها و پوشش های بیرونی ساختمان ها ، سینی و نردبان کابل ، صنعت کشاورزی ، صنعت حمل و نقل و … کاربرد دارد.

استفاده از ورق گالوانیزه نسبت به دیگر روشهای معمول جلوگیری از خوردگی مزیت های فراوانی دارد.
مجموعه آهن تاپ از سال ١٣٨٠ فعاليت خود را در زمينه فروش ورق هاي فولادي آغاز و به صورت تخصصي پيگيري كرده است و هم اکنون امکان خرید آنلاین محصولاتی از قبیل ورق اسید شویی ، ورق سیاه ،ورق آجدار و ... را فراهم نموده تا با حذف واسطه ها ، مشتریان امکان مقایسه ی انواع ورق را داشته و در نهایت با کیفیت ترین محصول را با کمترین قیمت تهیه کنند.
هزینه کمتر: در عملیات گالوانیزه کردن ورق های آهنی و اجرای روش های ضد خوردگی، حداقل هزینه مصرف می شود. قرون به صرفه بودن: هزینه تعمیرات و نگهداری محصولات گالوانیزه به دلیل وجود پوشش محافظ، به مراتب کمتر از سایر محصولات فلزی است.
دوام و طول عمر بالا:پوشش های ایجاد شده بر روی ورق های گالوانیزه بسیار بادوام بوده و در حدود 20 تا 30 سال تخمین زده شده است.
اعتبار جهانی محصولات: تمامی محصولات گالوانیزه تحت استانداردهای جهانی تولید می شوند؛ این خود دلیل اعتماد بالای مشتریان به این محصولات است.
دوام بالای پوشش (کوتینگ):پوشش ایجاد شده بر روی ورق ها، به دلیل دارا بودن یک ساختار متالورژی خاص، مقاومت بالایی در برابر صدمات مکانیکی، سایش و خوردگی خواهد بود.
محافظت خودکار سطح در برابر آسیب های محیطی:به دلیل اینکه پوشش روی، در فولاد نفوذ می کند و تمام منافذ ریز فولاد را می پوشاند، این پوشش خواهد توانست سطح فولاد را در برابر تنش های محیط محافظت کند.
پوشش کامل سطح:تمام زوایای موجود در سطح ورق ها، مانند زوایا، گوشه ها، منافذ و فرورفتگی ها، توسط این فرآیند ایمن خواهد شد.
بازرسی و نظارت آسان:پوشش های ورق های گالوانیزه به راحتی و بدون نیاز به تست های مخرب، و تنها از راه بازرسی چشمی قابل کنترل است.
البته در شرایط خاص و با نظر متخصص بازرسی، نیاز به انجام تست های مخرب خواهد بود.
قابل استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف: ورق گالوانیزه به دلیل داشتن پوشش محافظ، در همه شرایط آب و هوایی قابل استفاده هستند

 

جدیدترین ارسال ها

بالا