تهیه‌ی عکس‌های هنری، هفتمین کار جذاب از نظر محققان

[h=2]تهیه‌ی عکس‌های هنری، هفتمین کار جذاب از نظر محققان[/h]





بنابر آخرین گزارش‌های محققان، گرفتن عکس‌های هنری، یکی از اشکال جذاب بروز خلاقیت است. فعالیتی که در طبقه‌بندی جدید محققان از فعالیت‌های جذاب و جلب‌توجه‌کننده، رتبه‌ی هفتم را به خود اختصاص داده است.
4ba2a160e3ae857ca2c59c7cfea33d80_XL.jpg






اسکات بری کافمن، روانشناس دانشگاه پنسیلوانیا، به کمک تعدادی از همکاران خود، لیستی از 43 رفتار جذاب و محبوب را تهیه کرده است؛ فهرستی شامل رفتارهایی نظیر ورزش کردن، ایفای نقش در نمایشنامه، نوشتن شعر و طراحی وب‌سایت.
در این تحقیق از 815 نفر شامل 119 مرد و 696 زن خواسته شد به این 43 رفتار بر اساس معیار «جذابیت بیشتر در جلب‌توجه نسبت به جنس مخالف» از یک تا پنج امتیاز بدهند. (امتیاز یک برای رفتارهایی که جذابیت کمتری دارد و امتیاز 5 برای رفتارهای بسیار جذاب)


photogs.jpg


گرفتن تصاویر و عکس‌های هنری، هفتمین انتخاب جذاب جامعه‌ی هدف این تحقیق بود. انتخابی که پس از رفتارهایی نظیر ورزش کردن، خواستگاری از شریک زندگی در سفر، ضبط موسیقی، بیان یک نکته هوشمندانه، نوشتن موسیقی و شرکت در کار گروهی در جایگاه هفتم قرار گرفت.

همچنین این مطالعه نشان می‌دهد که معمولاً زنان بیش از مردان عکاسی هنری را به عنوان یک رفتار جذاب انجام می‌دهند. مردان این کار را بیشتر در ردیف کارهایی مثل نقاشی یا حرکات موزون در نظر می‌گیرند؛ ولی خانم‌ها عکاسی هنری را هم‌تراز با مد لباس پوشیدن و شرکت در کارهای طنز، جذاب و جلب‌توجه‌کننده می‌دانند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا