تنظیم شفافیت و عمق تصویر دوربین در 3dmax ????

چطور باید تو 3dmax هنگام استفاده از دوربین ها عمق تصویر رو تنظیم کنم؟ منظورم اینه که مثلا بخوام از یه توپ فوتبال به حالت کلوزاپ و نزدیک رندر بگیرم جوری که تصویر توپ کاملا شفاف باشه اما تصویر منظره ی پشت توپ تار باشه یا برعکس......لطفا راهنمایی کنید که برای این کار باید کدوم قسمت برنامه برم و چطور تنظطیماتش رو انجام بدم......؟
 

amin256

Well-Known Member
دوست عزيز اين كار خيلي ساده و در عين حال جالب هست .
ابتدا شي دوربين را انتخاب كنيد بعد به نماي همون دوربين بريد (دوربينتون رو طوري تنظيم كنيد كه توپ در نزديكي لنز دوربين و شي پس زمينه دورتر از دوربين قرار بگيره)بعد به زبانه modify بريد در اونجا در كادر multi- pass effect گزينه enable رو فعال كنيد. حالا ميتونيد با هربار تغيير دادن مقادير target distance رندر كار رو هم تماشا كنيد يا ميتونيد با كليك روي دكمه preview بدون رندر گيري نتيجه كار رو ببينيد. البته در نظر داشته باشيد كه پس زمينه اگر ميخواهيد كه تصوير زمين چمن يك ورزشگاه باشه حتما بايد يك شي plane ايجاد كنيد و تصوير زمين چمن رو به اون اعمال كنيد.
 

sallarmelli

Active Member
دوست عزيز اين كار خيلي ساده و در عين حال جالب هست .
ابتدا شي دوربين را انتخاب كنيد بعد به نماي همون دوربين بريد (دوربينتون رو طوري تنظيم كنيد كه توپ در نزديكي لنز دوربين و شي پس زمينه دورتر از دوربين قرار بگيره)بعد به زبانه modify بريد در اونجا در كادر multi- pass effect گزينه enable رو فعال كنيد. حالا ميتونيد با هربار تغيير دادن مقادير target distance رندر كار رو هم تماشا كنيد يا ميتونيد با كليك روي دكمه preview بدون رندر گيري نتيجه كار رو ببينيد. البته در نظر داشته باشيد كه پس زمينه اگر ميخواهيد كه تصوير زمين چمن يك ورزشگاه باشه حتما بايد يك شي plane ايجاد كنيد و تصوير زمين چمن رو به اون اعمال كنيد.

چقدر این مکس راهای مختلفی داره برای یک هدف:-?:lol::rose:
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
به این کاری که شما میگی میگن فوکوس
http://forum.majidonline.com/showpost.php?p=1131311&postcount=1

ابتدا شي دوربين را انتخاب كنيد بعد به نماي همون دوربين بريد (دوربينتون رو طوري تنظيم كنيد كه توپ در نزديكي لنز دوربين و شي پس زمينه دورتر از دوربين قرار بگيره)بعد به زبانه modify بريد در اونجا در كادر multi- pass effect گزينه enable رو فعال كنيد. حالا ميتونيد با هربار تغيير دادن مقادير target distance رندر كار رو هم تماشا كنيد يا ميتونيد با كليك روي دكمه preview بدون رندر گيري نتيجه كار رو ببينيد. البته در نظر داشته باشيد كه پس زمينه اگر ميخواهيد كه تصوير زمين چمن يك ورزشگاه باشه حتما بايد يك شي plane ايجاد كنيد و تصوير زمين چمن رو به اون اعمال كنيد.

مرسی امین جان اما اصلا روش مناسبی نیست.روشی که شما گفتی مال 200 سال پیش هست.برای امروزه که یه رندر 4 ساعت طول میکشه این کار باعث میشه یه رندر مثلا با 6 تا pass بشه 24 ساعت!!
راه های بسیار بسیار ساده تر و درعین حال با کیفیت 200 برابر بهتر هست.

 
خب بهترین راه واسه این کار چیه؟

در ضمن عارف جان لینکی که گذاشته بودی خراب بود
 

amin256

Well-Known Member
عارف عزيز فكر كنم كدخدا ميرزا ميخواست با مكس اين كارو بكنه نه با فتوشاپ.
در ضمن اين راه حل شما دو تا ايراد داره. اول اينكه واسه انيميت كردن اين روش شما اصلا مناسب نيست چراكه مثلا واسه ساختن يك انيميشن 10 ثانيه اي بايد چند برابر اون 24 ساعت كه گفتي بايد وقت گذاشت و تك تك فريم ها رو تو فتوشاپ درست كرد. در حاليكه اين روشي كه من گفتم قابليت خود مكس هست و حتي ميشه خود فوكوس رو هم انيميت كرد.دوم اينكه شما از پلاگين v ray كمك گرفتي كه استفاده از اون نيازمند يك آموزش مجزا هست و واسه يك كاربر معمولي يك مقدار گيج كننده هست. در ضمن با يك سيستم امروزي فكر نكنم رندرش بيشتر از چند ثانيه طول بكشه. اما اگر منظورت به تار كردن پس زمينه باشه بازهم ميشه تو پنجره environment and effect يك تصوير زمين چمن رو به محيط اعمال كرد و تنظيمات رو اونجا بهش اعمال كرد. راستي 200 سال پيش كامپيوتر اختراع شده بود؟!!:wink:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا