تنبيه Isp‌‌های انگلیس برای اشتراك گذاری فايل

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
لندن- دولت بريتانيا اعلام كرد كه می‌خواند قانون جديدی را تا آوريل 2009 وضع نمايد كه ISP‌ها را متعهد به توقف اشتراك‌گذاری غيرقانونی فايل در شبكه‌های خود می‌كند. در ضمن دولت گفت كه به راه‌حل‌های قانونی كه می‌توانند تا وضع اين قانون مثل جريمه‌های دشوار برای تخلف از كپی رايت مورد استفاده قرار گيرند، توجه خواهد كرد.
اين هشدارها به جهت گزارشی ارائه شدند كه دپارتمان فرهنگی، رسانه و ورزش اعلام نمود كه توجه كنيد كه چگونه صنايع خلاق بريتانيا می‌توانند به صورت بهتری پشتيبانی شوند. در بريتانيا، ISP‌ها (تهيه‌كنندگان سرويس اينترنت) می‌توانند با دارندگان كپی رايت در روش‌هايی كه با به اشتراك‌گذاری فايل در شبكه‌های p-to-p مقابله می‌نمايند، بحث و مذاكرات داوطلبانه‌ای داشته باشند، اما تا كنون به توافقی نرسيده‌اند.
در اين گزارش نوشته شده است كه: "اگر به توافقی نرسيدند، دولت خود را با پيشنهاد لوايحی مجهز می‌نمايد، البته اگر مقدمات مناسبی ميان ISPها و بخش‌های مربوطه آماده ارائه نشود يا نامناسب باشند.
آن نوع قانون‌گذاری ضرورتا نياز به آن دارد كه ISP‌ها دارد اطلاعاتی را كه مشتركين دانلود می‌كنند، كنترل نمايند كه خود اين مسئله، مشكلاتی را در رابطه با حريم شخصی ايجاد می‌كند.
اين حركت‌های بريتانيا، از زمانيكه ساير كشورهای اروپايی، روش‌های جديد جهت خاتمه دادن به سرقت اينترنتی را مورد رسيدگی قرار دادند، آغاز شد. فرانسه درصدد ارائه لايحه‌ای است كه ISP‌ها را ملزم خواهد ساخت تا دسترسی به اينترنت را برای مشتركانی كه مصرا خواهان به اشتراك‌گذاری مواد تحت كپی رايت بدون مجوز، پس از دريافت هشدار هستند، قطع نمايد.
در ماه قبل در دانمارك، دادگاه دستور داد تا يكی از بزرگترين ISP‌های كشور، دسترسی به وب سايتی كه بخش مهم شبكه به اشتراك‌گذاری فايل Bit Torrent را تشكيل می‌دهد را مسدود نمايد.
Tele2، ISP درصدد مبارزه با اين دستور می‌باشند. گروه‌های صنعت موسيقی و فيلم، ايجاد قوانين وقف سرقت را پشتيبانی كرده‌اند. Federation Against Copyright Theft اين حركت دولت را خوش آمد گفت و در بيانيه‌ای اعلام نمود كه احترام زيادی برای استعدادهای ذهنی قائل است. اشتراك گذاری فايل تنها مشكل حقوقی برای ISP‌ها مطرح نمی‌كند، بلكه مشكل فنی را نيز اقامه می‌نمايد. استفاده زياد از سرويس‌‌های p-to-p مثل Bit Torrent و eDonkey به شبكه‌ها فشار آورده است.
ISPها مخالفت كرده‌اند كه اشتراك‌گذاری فايل، كيفيت سرويس را برای مشتركان تنزل داده است. iPoque شركت آلمانی كه متخصص ارائه تجهيزات برای ISP‌ها جهت مديريت شبكه‌ها است، اعلام كرد كه بر اساس يك برآورد منطقه‌ای، ترافيك p-to-p می‌تواند ميان 50 تا 90 درصد ترافيك اينترنتی در شبكه ISP ‌را در بر داشته باشد.
ISP ،Comcast بزرگ ايالات متحده اخيرا استفاده از فنونی را جهت كاهش ترافيك p-to-p پذيرفته است تا سرويس بهتری را ارائه دهد. Comcast مسدود نمودن هر محتوايی را انكار می‌نمايد.


منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا