تمام توان سیستمم در VRAY استفاده نمی شود کمک خیلی فوری plz

amgsazan

New Member
سلام دوستان
من فایلم رو با VRAY دز xp 64bit و3dsmax 2009 رندر میگیرم.فایل حجیمی هست پر از درخت مشکل اینجاست که موقع رندر کمتر از 10% از cpu استفاده می کنه هم توی IR و LC.کامپیوتر و نرم افزار سالمه برای این فایل اینحوری شده تنظیمات vray هم یک بار از اول کردم low thread priority هم خاموشه پس مشکل اون هم نیست

خواهشا کمک فوری کنین،حیلی ممنون:oops:
 

ORYAN

Member
مشکل از رم کامپبوتر هست . کامپیوتر شما رم کم دارد
اگر در رندر رم کم بیاورد سی پی یو هم کم می اورد:)
 

amgsazan

New Member
نه عزیز من با 4گیگ رم خودم 13گیگ هم ورچویال داشتم
خودم پیدا کردم vray scene converter چاره کار (right click on viewport)

وقتی خدای نکرده مس من گیر کردین یادی از ما کنید:neutral:
 

Alireza MH

Member
نه عزیز من با 4گیگ رم خودم 13گیگ هم ورچویال داشتم
خودم پیدا کردم vray scene converter چاره کار (right click on viewport)

وقتی خدای نکرده مس من گیر کردین یادی از ما کنید:neutral:


اگه واقا راهش همین باشه لطف بزرگی به همه کردی چون ظاهرا تا حالا راه حلی نداشت!

ممنون

دعای خیر من پشت و پناهت جوون:-<
 

.:taymaz:.

مدیر انجمن‌ها
با سلام
دوست عزیز یه بار ویندوز 7 64 بیتی نصب کن رندر بگیر.منم با xp 64bit مشکل داشتم
 

amgsazan

New Member
والا من از xp64bit خیلی خیلی راضیم مسه یه بنز 0302 مرتب کار میکنه و کلا پروژه هامو باهاش انجام میدم،در حالتی که کار خاصی ندارم میرم توی 7 تا از ویژوال اون هم بی بهره نمونم مخصوصا window+tab :wink:
لازم به ذکر نیست که بگم 7 حدود 1گیگ رم میخوره ولی xp حدود 300mb ناقابل
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.
1- به خاطر الگوریتمهای بسیار قدرتمند ویندوز 7 پس پیشنهاد میشه حتما این کار رو بکنین
2- رندری که شما میگی درخت نیاز داره 12 گیگ رم میخواد برادر 4 گیگ که خوبه من با 8 تا کم آوردم:shock:
 

Ultra3D

Well-Known Member
ببینید مقدار رم یک قسمت کار هست که به خاطر زیاد بودن حجم کار رم یک بار پر می شه تا اصلاعات اون رو تو Cpu پردازش کنه و دوباره پر می شه
حالا مقدار باس رم خیلی مهمه! چون سرعت این پر شدن و خالی شدن به باس رم بستگی داره و Cpu رو منتظر رم نمی زاره
حالا باس رمت چه قدری هست؟
مثلا مال خودم با این که 4 گیگ هست ولی چون DDr3 1333 هست وقت رندر این مشکل رو ندارم ولی اگه با یک DDR2 800 8GB هم رندر بگیری باز این مشکل رو داری!
 

amgsazan

New Member
دوستان دچار اشتباه نشین،نوع سیستم عامل تاثیری توی سرعت رندر نداره من خودم امتحان کردم،کلا مسئله رندر رو خیلی پیچیده نکنین رندر مستقما با cpu سرو کار داره و بیشتر از همه هم با کش اون
در مورد رم هم از دوستان فعال بعیده،یکی از مزیت های سیستم عامل های 64bit همین که شما می تونین با ورچوال رم مقدار کمبود رم رو با pagefile از هاردتون جبران کنین،عارف جان من با 4 گیگ رم تا 10 گیگ هم پر کردم
در مورد سرعت رم هم همونطور که از اسمش ملومه توی سرعت تاثیر داره ولی نه سرعت رندر بلکه لود آبجکت ها و ultra3d عزیز اگر به پنجره vray log موقع رندر توجه کنید توالی کار معلومه و اتفاقا cpu برای رندر منتظر لود ابجکت ها میمونه
 

Farrokh

Active Member
ببینید
من یه صحنه ای داشتم که توی پورتفولیوم هست می تونید ببینید Villa exterior

پر از درخت و چمن و دیسپلیسمنت بود
همین مشکل رو توش داشتم

بعد ها با تست فراوان به این نتیجه رسیدم که دو تا مساله بود که کار رو بسیار سنگین می کرد

دیسپلیسمنت چمن + متریال درخت ها

درختها یه متریال خیلی عجیب و غریبی داشتن که ترکیبی از بازتاب و گلاسینس و اپاسیتی و یه مشت چرت و پرت دیگه بود
با حذف اونها مشکل کاملا حل شد و رندری که 20 ساعت طول کشید ، دو ساعته رندر شد
یعنی ده برابر زور زدن الکی سیستم
 

Ultra3D

Well-Known Member
سلام آقا فرخ
یک سوال داشتم این که متریال آب چه طور بیوفته رو می شه کنترل یا تغییر داد؟ یعنی موج ها کوچیک باشه یا خیلی معلوم باشه
مثلا می شه با UVW Map این کار رو کرد یا باید خود متریال رو تنظیم کنی و تایل بندی کنی؟!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا