تلفیق

من با افتر و مکس کار میکنم
میخام بدونم چطوری میشه فیلم سع بعدی را با افتر تلفیق کرد به خصوصو در هنگام حرکت دوربین
که به جلو زوم میشه یا ترک این میششه و بر عکس یا دوربین پن میشه

البته مباحث مربوط به کامپوزیت و میدونم که تو مکس بک باید سبز باشه و کلا ازاین حرفا
میخام بدونم در سئال بالا باید چی کارکنم
 

hosein0251

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
تو انجمن در مورد این مطلب (3d tracking ) زیاد مطلب و سوال هست .
ولی بدون که با استفاده از نرم افزارهای 3d tracking مثل boujou - pftraack - maya , .... این کار انجام میشه .
تلفیق رئال و 3d رو matchmovie می گن .
 
منظورتون از 3d ترکینک چیه که با مایا و اون دو نرم افزار میشه
با تیریدی مکس و افترنمیشه این کار رو کرد اگه میش چطوری؟
مثلا کار همین دوستمون که فیلم اوای خاک را که قلعه رو توی فیلم اورده بود چطوری
الیته توی ورژن سی اس4افتر به بالاتر امکان سه بعد به آن اضافه شد که میشه ابجکت های سه بعدی را توی آن گذاست
ولی مثلا اگه که ابجکت حرکت داشته باشه مثلا ماشین حرکت کنه انیمیشنش وارد نمیشه
شماتوینوشت هاتون بعداز دونرم افزار و... گفتین یعنی چی یعنی نرم افزار های دیگه ای هم هست
 

hosein0251

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
پیشنهاد می کنم 3d tracking , matchmovie سرچ کنید .

کار آوای خاک که برای یکی از دوستان بود . ترک 2 بعدی بود .
ولی اگه دوربین حرکت های پیچیده تری مثل چرخش دور سوژه و ادغام با 3d و... . دیگه نمی تونید با افتر افکت ترکینگ 3 بعدی بکنید .
باید با هموون نرم افزارها ترکینگ 3 بعدی دقیق انجام دهید و دیتاهای ترک (x,y,z) رو وارد برنامه های سه بعدی مثل مایا و 3 دی مکس و ... بکنید و شئی سه بعدیتون رو ایجاد و دوربین مجازی و .... اعمال کنید . بعد وارد افتر افکت بکنید و ....

بله نرم افزارهای 3d tracking بسیارند . مثل pfhoe , pftrack , synteyes , .....
 
معذرت میخا م منظورتون رو متوجه نمیشم
من میتونم این کارایی رو که گفتید توی مکس انجام بدم و مختصات بدم و توی آفتر بیارم و کامپوزیت کنم یا دقیق تر بگم
مثلا اگه ماشینی مجازی از تپه ای واقعی بخاد بالا بره و بعد تو هوا منفجر بشه من این کار رو انجام میدم اول مختصات دقیق اون
منطقه رو به دست میارم جای اون تپه را بر رسی میکنم و ماشین سه بعدی و فضایی با حجم کم شبیه به فضای واقعی تیپه به سانتی متر
یا متر میساز م و آن پرش و انفجار رو توی نرم افزار مکس طراحی میکنم و تو افتر با محیط واقعی کامپوزیت میکنم
اما این روش یک روش حدسی هست
من میخام بدونم پس این برنامه هایی که نام بردید پس کارشون چیه طبق گفته شما این کار رو تو ی مکس هم میشه انجام داد پس این نرم افزار ها به چه دردی میخورن
 
آخرین ویرایش:

hosein0251

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
بله درست می فرمایید .
اما همه اینها وقتی کارایی دارند که دوربین فیکس و کاملا ثابت باشند یا سوزه مورد نظر حرکتی نداشته باشد .
وقتی دوربین (واقعی ) حرکت می کند همه این معادلات به هم میریزد.
شما باید فریم به فریم حرکت دوربین را شناسایی کنید تا بتونید کارتون رو پیش ببرید .

3d ترکینگ برای تلفیق ویدئو واقعی با انیمیشن یا .. هست .
اگه با دوربین معمولی یه تست از خیابون یا .. که دوربین حرکت داشته باشه بگیرید و بعد بخواهید تو 3d max \ یه شئی رو رو اسفالت خیابون بزارید طوری که تشخیص واقعی بودنش خیلی سخت باشه . اینجا باید از این نرم افزارها برای ردیابی حرکت دوربین استفاده کرد .
 
خوب من با این نرم افزار ها کار نکردم
آیا چون مکس کار کردم و در مود سه بعدی می دونم میتونم راحت با این جور برنامه ها کار کنم و بهترین برنامه و کاملتری برنامه کدوم هست
برنامه ای که علاوه بر مضوع اصلی 3d trackingجلو ه ه های باد ابر طوفان اتیش و... رو هم توش ساخت و دیگهنخایم از نرم افزار های جانبی برای این کار مثل fx hom استفاده کنیم
من توی سرچم در مورد نرم افزار جلو ه های ویژه تو ت به دو نرم افزار برخوردم

یکیVue xStream ودیگری نوک کاربرد این نرم افزار ها چیه اگه از سوال و جواب دادن من خسته شدید بگید من به موضوعات این چنینی
بسیار علاقه مندم و بدون استاد تا ان مرحله رسیدم و این مبحث برای من در زمینه جلو های ویژه مباحث پایانی هست

راستی در مورد توضیح آخرتون من این عقیده را ندارم که گفتید
اما همه اینها وقتی کارایی دارند که دوربین فیکس و کاملا ثابت باشند یا سوزه مورد نظر حرکتی نداشته باشد .
وقتی دوربین (واقعی ) حرکت می کند همه این معادلات به هم میریزد.
شما باید فریم به فریم حرکت دوربین را شناسایی کنید تا بتونید کارتون رو پیش ببرید .

چون میشه با یک کم عقب و جلو کردن ابجت تو افتر موضوع و حل کرد
البته بی احترامی به گفته شما نمیکنم نظرم این هست
 
آخرین ویرایش:

hosein0251

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
vue نرم افزار کمکی برای 3d max , maya ,.. هست که اصلی ترین و مهمترین کارش ایجاد و ساخت مناظر وسیع و فضاهای طبیعی با کیفیت خیلی بالا و وارد کردنش تو مکس و مایا و ..

nuke نرم افزار nod base هست برای کامپوزیت .
از nuke بیشتر برای کامپوزیت و تلفیق شات هایی که 3d هم کار شده استفاده می کنند و در حال حاظر قوی ترین نرم افزار در ضمینه کاپوزیت
هست .

موفق باشید . :rose:
 
بر عکس

سلام دوباره
میشه در مورد این دو نرم افز ار توضیم بدینboujou - pftraack
و
سوال مهمتر این که سوالای قبلی قرار دادن ابجکت سه بعدی توی فیلم رئال بود
حالا اگه بخام یک موضوع واقعی رو توی محیط سه بعدی قرار بدیم چی کار کنم
مثلا یک ادمی که داره از تپه ای سه بعدی بالا میره
راستی فقط شما توی این بخش به سوالت کاربرا پاسخ میدید
 
آخرین ویرایش:

hosein0251

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام . فرقی نمی کنه .
برعکسش هم باید حرکت دوربین محاسبه بشه (خیلی دقیق )
ولی باید حتما کروماکی کار بشه و حتما باید رو پرده سبز یا آبی مارک (نشانه گذاری بشه )
holly wood camera work رو اگه ببینید متوجه میشید .

موفق باشید :rose:
 

پیوست ها

  • 2008-137-1.jpg
    2008-137-1.jpg
    8.9 کیلوبایت · بازدیدها: 30
بر عکس

این نشانه گذاری ها ب چه اساسی گذاشته میشه من که خودم فکر کنم بر اساس محاسبه و حدس باشه
دیگه مثا مچ موی نرم افزار دیگه نقش نداره درسته ؟

در مورد اون دو تا نرو افزار میشه توضیح بدین و bonjoوpftrackمنظرو تفاوت ها و قابلیت هاشن هست

راست من با کسی که در زمینه ویژوال افکتش کار کرده بود سوال کردم که تلفیقش رو چه طور انجام داد
کفت که در مورد ساخت سه بعدی:مکس
در مورد مچ موی:bunju
ودر مورد تلفیق سه بعدی و رئال:افتر افکت من نمی دونم قبلا شما گفتید که با افتر نمیشه تلفیق دو بعدی و سه بعدی انجام داد به دلیل این که ابزار مچ موی نداره اما این دوستمون انجام داده است

و نکته دیگه این که با کدام نرم افزار های مج وی میشه کار جلو ه های ویژه هم انجام داد دو تا کار یکی بشه
چرا بچه های دیگه توی این تایپیک جواب نمیدن
 
آخرین ویرایش:

hosein0251

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
با motion tracker افتر افکت فقط میشه ترک دوبعدی (اون هم با ضریب خطای بالا ) که اصلا به درد نمی خوره در اکثر مواقع .
به جاش میان با mocha ترک دوبعدی حرفه ای رو انجام میدن و اطلاعات ترک رو وارد افتر می کنن.
تو ضمینه سه بعدی هم همینه .
boujou, pftrack , .. فقط برای ترک ( ردیابی ) ( دو بعدی و همینطور سه بعدی ) استفاده میشه . بعد اطلاعات رو وارد یه برنامه سه بعدی می کنیم و در مرحله آخر در افتر افکت مچ میشن .


لطفا قبل از نوشتن موضوعی یکم هم تو اینترنت سرچ کنید . اینطوری بهتره .
بعد اگه سوالی موند یا گیر نیاوردید . سوالتون رو بپرسید .

تو همین انجمن هم در این موارد خیلی بحث شده . بگردید پیدا خواهید کرد .

موفق باشید .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا