افزونه 1 تلفن‌هاي ‌همراه اعتباري امكان ارسال عكس را فراهم مي‌كنند

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
آقايون و خانوم ها قبل از هر چي معذرت خواهي كنم شايد بعضي از خبرها زياد ربطي به انجمن نداشته ولي احساس كردم جالبه و به درد مي خوره بازم شرمنده اينجا از همه دوستان عذر خواهي مي كنم

يا علي

سيم‌كارت‌هاي اعتباري، قابليت‌هاي ويژه‌اي نسبت به سيم‌كارت‌هاي معمولي تلفن همراه در اختيار مشتركان قرار خواهد داد.

به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن‌آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايسنا، ”دكتر سيد احمد علمايي” مديركل دفتر مشاركت‌هاي بخش غيردولتي و مجري سيم‌كارت اعتباري در شركت مخابرات ايران، در مورد قابليت‌هايي كه استفاده از سيم‌كارت‌هاي اعتباري در اختيار مشتركان قرار مي‌دهد، گفت: در حال حاضر تلفن سيار مورد استفاده علاوه بر سرويس صوتي، سرويس‌هاي پيام كوتاه را نيز در اختيار مشتركان قرار مي‌دهد اما با استفاده از تلفن همراه اعتباري، سرويس MMS و VMS نيز كه قابليت ارسال و دريافت تصاوير و عكس هم در اختيار قرار مي‌دهد، قابل استفاده خواهد بود.
وي، تصريح كرد: شبكه‌ي “پري‌پيد“ روي شبكه‌ي IN يا هوشمند قرار خواهد گرفت كه اين نكته سرويس‌هاي ارزش افزوده‌ي زيادي براي شبكه و مردم به دنبال خواهد داشت.
علمايي، تصريح كرد: ‌٥ درصد مشتركان در اين شبكه‌ي تلفن همراه مي‌توانند از Gprs كه نسل ‌٥/٢ شبكه‌هاي سيار است استفاده كنند و بدين ترتيب اين امكان ايجاد مي‌شود كه علاوه بر صوت، سرويس ديتا با سرعت بيشتري در اختيار مشتركان قرار داده ‌شود، همچنين امكان ارتباط با اينترنت و استفاده از سرويس‌هاي اينترنت از طريق گوشي تلفن همراه فراهم خواهد شد و حداقل سرعت در اين مورد حدود ‌٣٠ تا ‌٣٥ كيلوبيت بر ثانيه است.
وي، تصريح كرد: گستره‌ي سرويس‌هاي شبكه‌ي تلفن همراه اعتباري به نحو قابل توجهي نسبت به آنچه موجود است گسترش خواهد يافت.
مجري سيم‌كارت اعتباري در شركت مخابرات، در مورد هزينه‌ي استفاده از سرويس موجود، گفت: ميزان تعرفه‌ها و هزينه‌ي استفاده از قابليت‌هاي ذكر شده به جهت آنكه تاكنون در كشور مورد استفاده نبوده مشخص نيست، اما در حال آماده كردن پيشنهادهايي براي ارجاع به مراجع ذي‌صلاح هستيم، اما ساير سرويس‌ها مانند ويس، ‌٥/١ برابر تعرفه‌هاي تلفن همراه كنوني خواهد بود.
علمايي، همچنين در خصوص هزينه‌ي فعال كردن سرويس‌هاي مذكور گفت: اين مبالغ در هزينه‌ي اوليه هنگام تهيه‌ي سيم‌كارت از مشترك دريافت شده و از ميزان اعتبار آن‌ كم مي‌شود.
وي، همچنين در ارزيابي خود از روند اجراي پروژه‌ي سيم‌كارت‌هاي اعتباري گفت: براي فاز اول، كليه‌ي فعاليت‌ها در بخش ايفاي تعهدات مربوط به شركت مخابرات شامل تهيه‌ي زيرساخت‌ها، مانند لينك‌هاي ارتباطي و ساختمان‌هاي فني و فركانس‌ها آماده است، همچنين برنامه‌هاي خود شركت رفسنجان شامل طراحي و نصب و راه‌اندازي تجهيزات بر اساس برنامه انجام مي‌شود.
وي، يادآور شد: بخشي از تجهيزات مورد نياز وارد كشور شده و در حال آماده شدن براي نصب هستند.
علمايي، در مورد مشكلات موجود بر سر راه انجام پروژه گفت: كليه‌ي دستگاه‌ها با مشكلات اجرايي برخورد مي‌كنند و پروژه‌ي سيم‌كارت‌هاي اعتباري نيز از مشكلات اجرايي مستثني نبوده است.
وي، ادامه داد: اجراي يك كار مشاركتي براي طرح نصب و راه‌اندازي پروژه‌اي با حجم ‌٢ ميليون شماره كار ساده‌اي نبود و نيازمند دقت نظر خواهد بود، اما اميدواريم برنامه‌ي زمانبندي به تاخير نيفتاده و كار واگذاري سيم‌كارت‌ها تا انتهاي پاييز به طور كامل انجام شود.

منبع فناوري اطلاعات ايران
 

جدیدترین ارسال ها

بالا