تلاش براى رفع حفره‌هاى امنيتى لينوكس

AliReza26

Active Member
همکاران سیستم - تأمين كنندگان لينوكس براى از بين بردن دو عنصر مخرب امنيت در اجزاى شبكه، اقداماتى را آغاز كرده‌اند تا به اين طريق تخريب كنندگان ديگر قادر به تحت كنترل گرفتن سيستم‌ها نباشند.


محققان وجود دو عيب را در برنامه‌هاى كاربردى كشف كرده‌اند كه مى‌تواند به كاربران مخرب امكان دهد تا در حين اجراى DHCP server بر روى دستگاه، به سيستم‌ها آسيب وارد كنند.

محققان گفته‌اند كه اين كاربران مخرب، به شيوه‌هاى مختلف به بسيارى از سيستم‌هاى لينوكس و يونيكس آسيب رسانده، كه كمترين صدمه‌ى آن عدم سرويس‌دهى دستگاه به كاربران است.

بنا به گفته‌ى محققان وزارت امنيت كشور در آمريكا، تنها دو نمونه‌ى DHCP 3 به ويژه نمونه‌ى 3.0.1، نسبت به اين حملات آسيب‌پذيرند و اين تخريب‌ها شامل نمونه‌هاى پيشين نمى‌شوند.



تأمين گنندگان لينوكس از جمله SuSE و MandrakeSoft، قطعه‌ى مكمل نرم افزارى براى رفع اشكال نمونه‌ى DHCP 3، به بازار عرضه كرده‌اند.



مشاهده‌گران صنعت IT مى‌گويند از آن‌جايى‌كه بازار لينوكس همچنان در حال رشد است، محققان مسائل امنيتى و حمله‌كنندگان بالقوه به سيستم‌ها موشكافانه به اين سيستم عامل توجه دارند كه نتيجه آن به طور اجتناب ناپذيرى باعث بروز مسائل و مشكلات بيشترى در آن خواهد بود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا