تقلب در تلفن‌هاي همگاني قديمي ‌٣/١ سرمايه‌ي ملي را هدر داد !

Peyman-Pop

Active Member
به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايسنا، در سال ‌٨٠ بيش از يك ميليارد و ‌٢٠٠ ميليون تومان به دليل عدم امنيت كافي كارت‌هاي تلفن همگاني و سو استفاده از آن‌ها به شركت مخابرات استان تهران ضرر وارد شد.

نخستين همايش كارت و تلفن‌هاي همگاني سراسر كشور صبح دوشنبه با حضور مديران، مسوولان مخابرات استان تهران و ساير استان‌ها برگزار شد.
در ابتداي اين همايش ”مهندس خسروي” مديرعامل شركت مخابرات استان تهران گزارشي از بحث IT و دولت الكترونيك، تلفن همراه و مقايسه‌ي ضرايب نفوذ برخي از كشورها با ايران پرداخت، گفت: كشور كره از نظر دسترسي به فناوري اطلاعات در راس كشورهاي منطقه قرار گرفته و اخيرا از نظر آمار دسترسي به باند پهن يكي از كشورهاي موفق است، به طوري كه ضريب نفوذ دسترسي مردم و مشتركان خانگي با پهناي باند بالا ‌٢٤ است در حالي كه در ايران دسترسي به پهناي باند بالا صفر است.
وي، يادآور شد: در حال حاضر حدود ‌٧٠٠ مگابايت پهناي باند در كشور است در حالي كه در كره پهناي باند ‌٤ گيگابايت يعني ‌٦ برابر بيشتر از ايران است همچنين ضريب نفوذ اينترنت در اين كشور ‌٢٣ است و بيش از ‌١١ ميليون مشترك ADSL در اين كشور توسط ‌٢ شركت از خدمات بهره‌مند مي‌شوند.
خسروي، يادآور شد: طراحي عظيمي در راستاي ايجاد يك زيرساخت مناسب در دست بررسي است. دسترسي به شبكه‌هاي اطلاع رساني نياز اصلي جامعه است. در راستاي ايجاد زمينه‌هاي مناسب براي دسترسي به شبكه‌ها طبق برنامه پورت‌هايي ايجاد شده و برخي از استان‌ها شبكه‌هاي اينترانتي را به وجود آورده‌اند.
وي، با اشاره به آمار درآمد ‌١١ ميليارد و ‌٥٠٠ ميليون توماني مخابرات از تلفن‌هاي همگاني در سال ‌٨٢ گفت: اين آمار در سال ‌٨١ حدود ‌٦ ميليارد بوده است. همچنين در سال ‌٧٩ كاركرد تلفن‌هاي همگاني ‌٣ ميليارد و ‌٦٠٠ ميليون بوده كه تقريبا يك ميليارد و ‌١٠٠ ميليون تومان تومان از تلفن‌ها به شكل مجاني مورد استفاده قرار گرفته و موجب از دست رفتن ‌٣/١ سرمايه شده است.
وي ادامه داد: در سال ‌٨٠ كل تلفن‌هاي نسل قبل با نسل جديد جايگزين شده كه آمار نشان داد كه ‌٤ ميليارد و ‌٨٠٠ ميليون فروش كارت‌هاي تلفن همگاني بود و ‌٤ ميليارد و ‌٥٠٠ ميليون تومان كاركرد وجود داشته و اين نشان دهنده‌ي ارقام متناسب است.
همچنين در ادامه ”مهندس نظرپور” مديركل پشتيباني فني ارتباطات شهري استان تهران اظهار داشت: همايش فعلي با هدف معرفي توانمندي‌هاي اقدامات شركت مخابرات استان تهران در زمينه‌ي كارت تلفن اعتباري نسل سوم و دستگاه‌هاي به كارگرفته شده با ضريب امنيت بالاست.
وي، افزود: يكپارچه سازي كارت‌هاي تلفن همگاني سراسر كشور با لحاظ كردن موارد ايمني آن با نقش مشاوره‌اي و نظارت شركت مخابرات استان تهران مورد پيگيري قرار گرفته است.
وي، همچنين يادآور شد با تلاش و كوشش اداره‌ي پشتيباني و فني ارتباطات شهري شركت و با نصب تجهيزات و رعايت نكات ايمني همچون استفاده از سيستم SAM در سال ‌٨٢ و ‌٨٣ روند زيان دهي متوقف شد.
در ادامه‌ي جلسه ”مهندس حمزه زاده” رييس اداره‌ي پشتيباني فني تلفن‌هاي همگاني نيز صحبت‌هايي در اين رابطه ارايه كرد.



منبع خبر : فناوری اطلاعات ایران
 

a Truth Seeking

Active Member
اين رو كه درست گفتن واقعا من بعضي هارو مي ديدم كه از چه راههايي داشتن روي اين تلفن هاي همگاني تقلب مي كردن و به قول خودشون مجاني مجاني تماس مي گرفتن مغزم سوت مي كشيد.
 

moein273

Member
حالا اگر ملت اين تقلب رو نميكردن يه سري ميخواستن بيشتر پول به جيب بزنن ديگه وگرنه سودي براي ملت نداشت.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا