package//بسته بندی کلاس
{
import flash.display.MovieClip;//ورود کلاس مووی ها
import flash.events.MouseEvent;//ورود کلاس رویداد های موس
public class Ball extends MovieClip//تعریف کلاسی همنام با نام کلاسی مووی کلیپ توپ که در کادر متنی نام کلاس وارد شده بود
//این نام همان نامی است که در هنگام اکسپوردت فور اکشن اسکریپت 3 وارد شده بود
//در هنگام اکسپورت ، ساب کلاس را از نوع مووی کلیپ ها قرار دادیم و اینجا با با دستور اکستندز این کلاس را زیر کلاس مووی کلیپ ا کردیم تا با سورس هماهنگی داشته باشد
{
public function Ball():void//تعریف تابع سازنده
{
this.alpha=0.7;//هر نمونه ساخته شده از کلاس مووی کلیپ توپ در صحنه در حالت عادی شفافیتش 7فت دهم خواهد بود
this.addEventListener(MouseEvent.ROLL_OVER,OverFun);//به هر نمونه ساخته شده از کلاس مووی کلیپ توپ در حالت لمس موی ، متد لمس داده شد
this.addEventListener(MouseEvent.ROLL_OUT,OutFun);// به هر نمونه ساخته شده از کلاس اصلی توپ در حالت رهایی از لمس موی متد خروج موس داده شد
}
public function OverFun(evt:MouseEvent):void//متد عمومی لمس
{
evt.target.alpha=1;//سی که به این متد پاس داده شد آلفایش 1 می شود
evt.target.scaleX=1.3;//شی که به این متد پاس داده شد اندازه سایز جهت ایکسش 1.3 اندازه اولیه اش می شود یعنی بیشتر
evt.target.scaleY=1.3;//////////////////////////////////////ایگرگش///////////////////////
}
public function OutFun(evt:MouseEvent):void//متد خروج از لمس
{
evt.target.alpha=0.7;//شی که به این متد پاس داده شد آلفایش هفت دهم می شود یعنی مثل حالت پیش فرش در متد کانسترکتور
evt.target.scaleX=1;//شی که به این متد پاس داده شد اندازه سایز ایکسش صد در صد یا کمتر از حالت لمس و برابر حالت پیش فرض می شود
evt.target.scaleY=1;/////////////////////////////////////////////////////////ایگرگش////////////////////////////////////////
}
}
}