تفاوت maya ascii و maya binary

CG-Student

Member
فرق بین مایا اسکی و مایا باینری در چیست . لطفا به صورت مفصل بیان بفرمایید .
سوال دوم هم در مورد نحوه رندر شدن مدل ها هست . ببینید وقتی شما در حال مدل کردن هستید در وضعیت Polygon بین کلید های 1 و 2 و 3 دائما در حال تغییر هستید و مدل خودتونو به صورت های مختلف مشاهده می کنید . اما در حالت رندر مدل شما تنها به یک صورت دیده می شود . بهتر بگم که حالت 3 در رندر نشان داده نمی شود . آیا راهی وجود داره که بشه حالت 3 رو همه نشون داد یا باید به جای استفاده از polygon از nurbs استفاده کرد .
 

majid_a95

Active Member
سلام. با اجازه اساتید .....:-?

شما از چه ورژنی استفاده میکنید؟
برای اینکه مدل توی رندر هم حالت نرم نشون داده بشه باید تبدیل (covert) بشه. برای این منظور این مسیر مراجعه فرمایید :
modify >convert> covert poly to subdive
یا کلید شورتکات ~ + ctrl !!!!!!
موفق باشی . یاعلی:rose:
 

.:. soroosh .:.

Active Member
تا جایی که من اطلاع دارم .mb فرمتی هست که به صورت عادی فایل را ذخیره میکنه و اطلاعات دقیقی از فایل ذخیره نمیکنه.
اما فرمت دیگه مایا حرفه ای تر هست و برای افرادی که کد نویسی میکنن امکان تغییرات خاصی را بعدا بهشون روی فایل میده.
بازم میگم رو این مورد من خودم هنوز متوجه نشیدم دقیقا چه تفاوتی با هم دارن.

مایا از ورژن فکر میکنم ۲۰۰۹ به بعد امکان رندر اسموت شده با کلید ۳ را اضافه کرده که البته فقط با انجین منتال ری این کار صورت میگیره.
که خب خصوصیت خیلی خوبی هست و دیگه نیاز نیست که صحنه را هنگام کار خیلی سنگین کنید و تمام اجسام را اسموت کنید ( هر چند اپروکسیم منتال هم تو ورژن های قبلی همین کار را میکرد اما خب این حالت الان هم خیلی بهتره به نظرم)
 

CG-Student

Member
ممنون از دو دوست عزیز - مجید جان مایا 2011
سروش جان درسته - برای منتال ری فرق می کنه و با وجود منتال دیگه نیازی به تبدیل نیست . برنامه نویسی به چه زبانی ؟
تا جایی هم که خودم اطلاع دارم مایا باینری کم حجم تر از مایا اسکی هست ولی مسلما دلایل بیشتری برای وجود دو نوع متفاوت ذخیره سازی وجود داره
 

sharin

Member
سلام .
من هم اطلاعات دقيقي از اين موضوع نداشتم .
يه search اي زدم و به اين نتايج رسيدم .

http://jdbeals.com/blog/archives/29

متن اش روون هست و فقط درقالب برنامه نويسيش توضيح داده ، كه چيزي كه توش مهمه اينه كه :
maya binary اطلاعات را به صورت bainary يعني دودويي ( همون 0 و 1 ) ذخيره مي كنه . ( برنامه براي ما قابل فهم نيست و قابل فهم براي سيستم هست )
واما maya ascii ، اطلاعات رو به صورت كد اسكي اشون ذخيره مي كنه و باعث مي شه حجم زيادي نسبت به باينري بگيره.


http://www.11secondclub.com/forum/viewtopic.php?id=1875

اين يكي بهتر و قابل درك تر هست :green:
كد اسكي ذخيره شده رو مي شه در هر ويرايشگر text باز كرد و edit كرد.
براي زماني كاربرد داره كه مشكلي پيش بياد ( break ) و خيلي منعطفه و مي شه با دستكاري برنامه مشكل رو رفع كرد . ( البته اگر زبان برنامه نويسيش رو بلد باشي... )
و اينكه مثلا يه فايل مايا 2010 رو مي خواهيد در مايا 2009 باز كنيد. در حالت binary بخاطر اختلاف ورژن اشكال مي گيره ...
اما در حالت ascii با edit برنامه اش مي تونيد اين مشكل رو رفع كنيد.
كاربرد ديگه هم اينكه مثلا مسير هاي تكسچر پروژه تون تغيير كرده و براي تصحيح اش مي تونيد اين مسير ها ي جديد رو معرفي كنيد.


موفق باشيد.
يا علي.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا