تفاوت فرمتهای مختلف از 3ds max

Bertali

Member
سلام دوستان

مدتی بود که به دنبال یه آبجکت ریگ شده خواص میگشتم و بلاخره تو یکی از سایتها خارجی پیدا کردم که متاسفانه free نبود و نتوستم بگیرمش !

حالا 3 سوالی که ذهن من رو درگیر کرده اینه که مثلاً آبجکت مورد نظر در اینجور سایت ها رو خود فروشنده زده :

Ready For : 3ds Max - maya - cinema4d - multi Format : .obj & .fbx

Rendering : Rendering is setuped in Vray (3DS MAX, MAYA), MENTAL RAY (3DS MAX, MAYA), default materials (3DS MAX, MAYA,CINEMA 4D)
حالا سوال اولم اینه که طرف اون مدل مورد نظر رو تو همه این نرم افزار ها از اول ساخته یا اینکه همه اینا تبدیل به هم دیگه هستند ؟

سوال دومم در مورد تکسچرینگ و متریال دهی که آیا مثلاً من یک متریال با vray داخل 3ds max میسازم و اون متریال رو دخیره میکنم اون متریال داخل maya هم کار میکنه ؟

سوال سومم در مورد ریگ این جسمه که آیا مثلاً من اگه داخل 3ds max این جسم رو ریگ کنم داخل مایا و سینما 4 دی هم همون ریگ ها کار میکنن یا نیازه که از اول ریگ بشه ؟!؟!

لطفا در مورد ریگ و تکسچر در 2 تا فرمت obj و fbx هم توضیح بدید ممنون .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا