تفاوت بین هاست ها

maysam.m

Well-Known Member
با اجازه اساتید بنده هم وارد بحث میشوم! و
به عنوان فردی که در آغاز راه این گونه مسائل است نظراتی را ارائه میدهم .

هاستینگ های ایرانی هر کدام استراژی خود را دنبال میکنند و شرکتهایی که هاست با قیمت ارزان به فروش میرسانند به این دلیل است که فروش بیشتر با قیمت کمتر را به فروش کمتر با قیمت بیشتر ترجیح میدهند و علتش هم به نظره بنده این است چون شرکتهای تازه تاسیس در زمینه هاستینگ زیاد شده است و هرروز هم بیشتر میشود این شرکتها نگران کمتر شدن فروش خود هستند. دلیل اصلی این نگرانی هم میتواند این باشد که :
هر روز به تعداد افرادی که هاست و دامنه میخرند و به جمع وبلاگ یا وبسایت نویسان اضافه میشوند بیشتر میشود و این افراد چون برای اولین بار با هاست و .. آشنا میشوند و در آغاز کار خیلی منفعتی کسب نمیکنند و بیشتر به دنبال جذب بازدیدکنندگان هستند تا بتوانند تبلیغات یا اسپانسر برای سایت خود جذب کنند . بنابراین در سالهای اولیه به دلیل کم تجربگی و عدم انجام کار حرفه ای و همچنین نداشتن منفعت تجاری مایل به خرید هاستینگ با نازلترین قیمت هستند و در صورتی که کار آنها پیشرفتی حاصل کرد به دنبال خرید هاست با فضای بیشتر و حتی اجاره سرور یا ریسیلر شدن می روند بنابراین طبیعی است که بیشتر افراد در آغاز راه با حداقل هزینه شروع میکنند و هنگامی که نیازهای خود را از خرید هاستینگ شناختند و در زمینه ی هاستینگ هم تجربه کسب کردند سپس اقدام به صرف هزینه و به سمت کاملا حرفه ای شدن پیش می روند.
اما گروه دوم کسانی هستند که در آغاز راه هدف پروژه را ترسیم ، تقسیم وظایف کرده و همچنین بودجه کار را در نظر گرفته و ... و سپس اقدام به تاسیس وب سایت میکنند آن هم با بهترین شرایط و امکانات ممکن و به نتیجه هم احتمالا میرسند و بعضی که در کار تجارت اینترنتی هستند بعد از چند سال به مرور زمان هزینه خود را از طریق اسپاسنر جبران میکنند .
در این بین نیز شرکتها و یا افرادی نیز هستند که هزینه کار برایشان خیلی مهم نیست و بیشتر به فکر کیفیت انتهایی می اندیشند.مانند وب سایتهای شرکتها و ارگانها و یا وبلاگهای بعضی افراد

با تشکر
 

I.NoBody

Active Member
در هر صورت من که تا حالا یک مشتری هم نداشتم که به دلیل پیدا کردن قیمت ارزونتر از یک هاستینگ دیگه، بخواد سایتش رو منتقل کنه.
می خوام بگم همه ایرانی ها هم فقط دنبال ارزونی نیستن.
همون ضرب المثل معروف چینی که میگه : "پول اضافه ندارم که بخوام جنس ارزون بخرم"
همونطور که قبلاً یکی از دوستان اشاره کرد، خیلی از کسانی که هاست ارزون می خرن، خودشون هم مطمئن هستن که هر روز ممکنه زمان کوچشون فرا برسه.
یه مطلب دیگه :
یادمه چند ماه پیش یکی از دوستام یه هاست 1 گیگ خریده بود 20 هزار تومن. کلی هم خوشحال بود که ارزون خریده. بعد از اینکه ایمیل هاش پرید، اون شرکت هاستینگ هیچ احساس مسوولیتی نمی کرد و در نهایت دوست من هم گفت بابا طرف هاست 100 تومنی رو داره به من میده 20 تومن. دیگه روم نمیشه بهش سر این چیزا گیر بدم.

اکثر هاستینگ هایی که برای هاستینگشون هزینه کمی می کنن، تا وقتی براشون مشکلی پیش نیومده، ادعای ساپورتشون زیاده
 

bitaraf

Member
دقیقا همین طور هم هست
متاسفانه هزینه ها بعدی رو در نظر نمی گیرند و شروع می کنند به فروش هاست
حتی هاستینگ های بزرگ دنیا هم این طور فروش نمی کنند
مثال آی وب که علاقه خاص ایرانی ها هست
هاستی که دات نت رو ساپورت کنه بدون بانک سالیانه در می یاد 194 دلار
194 دلار کجا و این قیمت هایی که دوستان می دند ؟
چرا بازار رو به بهای اندک پولی خراب می کنید؟
متاسفانه با این افکار احساس قدرت هم می کنند !
 

sinaweb

Member
دنبال در آمدن بعضی ها واین که اوونا مشتری های خاص دارن
یعنی اونا روی خرید شما حساب نمی کنن روی خرید های بزرگ مثلا برای ارگان های دولتی حساب می کنن
 

Mozafary

Member
تا حالا کسی درهاستهای ایرانی خسارت به مشتری پرداخت کرده؟ویا کسی از سرویس دهنده ی ایرانی خسارت بابیت سرویس نامناسب با تعهدش گرفته؟
این یک نکته ی مهم هست که توی ایران کم کار شده و میتونه باعث زیاد شدن قیمت باشه.
 

maysam.m

Well-Known Member
دقیقا همین طور هم هست
متاسفانه هزینه ها بعدی رو در نظر نمی گیرند و شروع می کنند به فروش هاست
حتی هاستینگ های بزرگ دنیا هم این طور فروش نمی کنند
مثال آی وب که علاقه خاص ایرانی ها هست
هاستی که دات نت رو ساپورت کنه بدون بانک سالیانه در می یاد 194 دلار
194 دلار کجا و این قیمت هایی که دوستان می دند ؟
چرا بازار رو به بهای اندک پولی خراب می کنید؟
متاسفانه با این افکار احساس قدرت هم می کنند !

دوست من به نظر بنده کسانی هستند که همانطور که اشاره کردم به فروش بیشتر با سود کمتر می اندیشند تا این که به فروش کمتر با سود بیشتر بیاندیشند در ضمن افراد دیگری نیز هستند که تازه کارشون رو شروع کردند بنابراین در ابتدا برای جذب مشتری قیمتها را ارزون میدهند اما همین که مدتی گذشت(مثلا چند سال) و اعتباری کسب کردند قیمتها را چند برابر میکنند نمونه اش هم تقریبا تمام شرکتهای معروف هاستینگ هستند! که در ابتدا کمی ارزانتر بودند اما حالا قیمتهایشان به خاطر اعتبار و اطمینان کاربران چند برابر قیمت بازار هاستینگ است.خیلی دور نرویم همین شرکت معروف PersianServices.com که واقعا مورد اطمینان و دارای اعتبار زیادی است موجب شده است که کاربران حرفه ای را به خود جذب کند با قیمتهای بالا
خوب همه شرکتهای تازه تاسیس که چنین اعتبار و سابقه ای ندارند مجبورند با قیمت کمتر مشتری جذب کنند
البته حرف شما هم کاملا صحیح است و بنده حرف شمارا هم تایید میکنم
موفق باشید


تا حالا کسی درهاستهای ایرانی خسارت به مشتری پرداخت کرده؟ویا کسی از سرویس دهنده ی ایرانی خسارت بابیت سرویس نامناسب با تعهدش گرفته؟
این یک نکته ی مهم هست که توی ایران کم کار شده و میتونه باعث زیاد شدن قیمت باشه.
توی ایران اصلا قانونی در مورد هاستینگ وجود نداره و البته توهین نباشه ولی مسئولین کشور ما هنوز به اون صورت به درک درستی از اینترنت نریسیدند! (که وضعیتمون این شده)
 

I.NoBody

Active Member
تا حالا کسی درهاستهای ایرانی خسارت به مشتری پرداخت کرده؟ویا کسی از سرویس دهنده ی ایرانی خسارت بابیت سرویس نامناسب با تعهدش گرفته؟
این یک نکته ی مهم هست که توی ایران کم کار شده و میتونه باعث زیاد شدن قیمت باشه.
همونطور كه دوستمون گفتند، قانون مناسبي براي اجراي تعهدات هاستينگ ها وجود نداره و اين كاملاً برميگرده به خود شركت هاستينگ.
مثلاً يك بار از بخت بدمون، هارد ديسك سرور ما سوخت.
البته از تمام اطلاعات بكاپ داشتيم ولي تا سرور دوباره بياد بالا، حدود يك روز سرور خوابيده بود. خوب بعضب از مشتريانمون هم محترمانه اعتراض كردند و ما هم به همه مشتريامون بابت اون يك روز، يكماه هاست رايگان داديم و همچنين تخفيفاتي براي خريد بعديشون در نظر گرفتيم و از همه عذر خواهي كرديم. همين كار باعث شد كه همه مشتريانمون راضي باشن و حتي مشتريان جديد هم برامون بيارن. يعني جبران خسارت ما تبديل به يك نوع سرمايه گذاري شد.

ولي 6 سال پيش خود من مشتري يكي از هاستينگ هاي ارزون بودم( اون موقع 500 مگ رو ميداد 27 تومن). يه دفعه ديديم سرور 2 روز خوابيد و بعدش هم كه بالا اومد، ايميل هامون پريده بود. وقتي خواستار پاسخگويي شديم، گفتند سرور رو از آلمان منتقل كردن آمريكا ولي ايميل ها جا موندن !!!!!!!! :lol:
 

Mozafary

Member
دادن خدمات خوب نیاز به قانون نداره.اگر آدم نخواد مشتری از دست بده و مشتری رو ولی نعمت خودش ببینه حاضر نمیشه که نارضایتی اونو ببینه.هر جور شده اونو راضی نگه میداره.
:D
منظور من این نبود که بذاریم کار به شکایت و اعتراض بکشه،وقتی که طرف میگه :" سلام،سایتم بالا نمیاد؟" جواب بشنوه: بله،متاسفانه یک مشکل فنی ناخواسته پیش اومده،ما در حال پیگیری اون هستیم،ما خیلی متاسفیم که در تجارت شما وقفه ایجاد شده،تمام سعی ما برای زودتر برطرف شدن این مشکل هست و در حال حاضر این اولویت کاری ما میباشد،زمان دقیقی رو نمیتونیم برای رفع مشکل به شما اعلام کنیم،تنها نکته ای که باید به شما اعلام کنم اینه که تمام پرسنل ما در شرکت هستند تا مشکل برطرف بشه
و فردای او روز شما به اون تلفن کنید و بگید:"من برای عذرخواهی در مورد مشکل دیروز مزاحم شدم و میخواستم بدونم آیا مشکل خاصی بعد از ساعت فلان داشتید یا نه؟" و بعد بگی:"بابت این وقفه که در کار شما ایجاد شد و این اتفاق ناخواسته ما اینقدر تومن یا اینقدر اعتبار به حساب شما یا اینقدر هاست به شما اضافه کردیم،هرچند میدونم که این باعث جبران خسارت شما نخواهد شد"
توی این مایه ها منظورم بود :D
البته کمپانی های خارجی هم اینقدر پایبند نیستن به این موارد همین Theplanet بعد از انفاجار گفت تمام خریدهای شما تا پایان سال ۲۰۰۸ شامل ۱۰٪ تخفیف در قیمت ها میشه.اما تا حالا که ما چیزی ندیدیم :D شایدم توی روزهای باقی مانده از شال یه کاری کردن
یه بار هم من از sagonet سرور گرفتم setup سرور ۲هفته طول کشید!کلا گویا یادشون شده بود ما هم هستیم،بجای دو هفته هزینه setup رو نگرفتن و ۲ماه هم رایگان سرویس دادن.
نمونه ی دیگه ندارم :D
اما مطمئنم که این کار به تجارت مون خیلی کمک میکنه و نتایج بینظری داره
 

I.NoBody

Active Member
من كه هيچ وقت از ساپورت كردن مناسب بد نديدم.
يادمون باشه كه در بازار it كشور ما، خود ما بايد قانون رو بصورت عرف بسازيم و اجرا كنيم
 
قانون

تو ایران اگه واسه هر چیزی قانونی باشه در رابطه با صنف کامپیوتر و هر چیزی که به کامپیوتر ختم بشه، هیچ قانونی وجود نداره.
ما ایرانی ها هم ساخته شدیم واسه همین بی قانونی ها.که نهایت سوء استفاده رو انجام بدیم.
تو این انجمن به این بزرگی بیایید هم با هم یه رنگ بشیم.فرهنگ سازی کنیم.کسی بفکر قانونی برای هاست و دامنه نیست.ولی ما ها که احساس درک و شعور میکنیم بیاییم فرهنگ هاست و دومین رو از همین جا شروع کنیم
واسه مثال:
اگه 1کی از همین دوستای خودمون اگه تو کاره هاسته و تو هم هستی و تو هم میدونی هاستی که اون میفروشه کیفیتش خوبه ازش تعریف کن.چه اشکال داره.مطمئن باش اون هم همین کارو میکنه.اعتبار همیشه مهمتر از پول بوده.
همین میشه تشویق واسه اونایی که هاستشون قیفیت پایینی داره که اونا هم بیان به پای شما برسن.
یا 1 پیشنهاد بیاییم به هاستایی که تو ایرانه سناره بدیم.مثل همین هتل ها.
اون وقت وقت کسی که دونبال هاست خوب میگرده نمیره هاست 1 ستاره انتخاب کنه.
 

bitaraf

Member
persianboy18
دوست عزیز تو دنیای تجارت و بازار یابی یه سری قواعد هست که ایرانیان درک نمی کنند !!

یه بار تو یکی از سفارش هام تو آی وب
تو پارتیشن بندی اشتباه کزده بودند و کار هم فورس بود و زمان برای ادیت و نصب سیستم عامل نداشتیم
مجبور شدند یه هارد رپتور رایگان تقبل کنند به خاطر این مورد!!!
و الان هم نزدیک به 14 ماه این هارد رایگان 45 دلاری رو سرور نصبه :)
 

maysam.m

Well-Known Member
persianboy18
دوست عزیز تو دنیای تجارت و بازار یابی یه سری قواعد هست که ایرانیان درک نمی کنند !!

یه بار تو یکی از سفارش هام تو آی وب
تو پارتیشن بندی اشتباه کزده بودند و کار هم فورس بود و زمان برای ادیت و نصب سیستم عامل نداشتیم
مجبور شدند یه هارد رپتور رایگان تقبل کنند به خاطر این مورد!!!
و الان هم نزدیک به 14 ماه این هارد رایگان 45 دلاری رو سرور نصبه :)

با سلام دوست من در مورد خط اول پستتون باید بگم که کاملا با شما موافقم! ایرانیها اصلا چه قواعدی را درک میکنند؟؟

بنده 2 سال پیش یک دامنه آی آر ثبت کردم البته شرکت هاستینگم برایم ثبت کرد در پنل شرکت و بنده برای انتقال اون میدونی چه مدت تلاش کردم؟ حدود یک سال!!! هرروز به شرکته ایمیل میزدم میگفت به نیک ایمیل بزن به نیک ایمیل میزدم تا این که نیک آخر سر گفت مدارکتون را بفرستید بنده هم فرستادم دوباره گفتند فکس کنید! مدارک را فکس کردم گفتند اشکال از ثبت کننده ی دامینه ! و دیگه جوابه منو ندادند من هم چند ماه بیخیال قضیه شدم تا آخر همین چند هفته پیش به شرکته گیر دادم و بلاخره بعد از یک هفته دامین را ترنسفر کردم!!

کلا به نظرم ایرانیها فقط به فکر کلاه گذاشتن سره افراد کم تجربه یا ساده هستند و خدایش آدم حسابی توی ما ایرانیها کم پیدا میشه که با قدرت بتونه کاریی رو شروع کنه و همه ازش راضی بشن و پشتیبانیش هم حوب بشه! اگه آدم دور و برش نگاه کنه این دزدیها و زورگویی ها را میبینه نمونه اش هم قیمت اینترنت ایرانه که خیلی بالاست و کیفیتش خیلی ضعیف ولی یه نفر براش کاری نمیکنه!

کار هاستینگ هم چون دست افراد و بخس خصوصیه خداییش خیلی با انصاف تر از دولتیها هستند!! این هرج و مرج در بازار هاستینگ هم مقصر اصلیش دولته که نمیتونه یه قانون یا نظارتی انجام بده!
 
آخرین ویرایش:

pardisgroup

Active Member
راهکاری وجود نداره .... فرهنگ زورگویی در بین ما وجود داره ....
باید فرهنگ و دیدگاه رو اصلاح کرد ....

نکته خیلی جالب اینه که وقتی کسی از یک شرکت خارجی سرویس می گیره .. نه دنبال قرادرداد هست و نه.... با اینکه طرف اون ور اب هست و کلی مشکلات سیاسی و .. وجود داره اما اگه بخواد از ایران خرید کنه ................. دنبال ضمانت و قرارداد و .... هستند.
 
آخرین ویرایش:

Mozafary

Member
همه جور آدم همه جا هست.من یکبار یک reseller گرفتم با توجه به تاپیکهایی که توی wht بود.۱ماه بعد کلا اکانتم رو طرف پاک کرده بود!دوباره که ایجاد کرد باز بعد ۲ماه حذف کرده بود و دیگه هم جواب نمیداد!امریکایی هم بود.
شانس اوردم که سایتی روش نبود کلا و همینجوری خریده بودم،اگه نه دهنم صف میشد.
 

Mozafary

Member
کلا منظورم اینه آدر سودجو و فرصت طلب و پاسخ نگو! همجا هست.پیش از شروع تجارت با کسی باید در موردش تحقیق کرد که بعد پشیمون نشیم :d
 

جدیدترین ارسال ها

بالا