تغییر کاربری زمین کشاورزی به زمین چمن مصنوعی فوتبال

chaman2

Member
آیا از چگونگی اخذ مجوز تغییر کاربری زمین کشاورزی به زمین چمن مصنوعی فوتبال اطلاع دارید؟

آیا می‌دانید چگونه می‌توانید زمینی که دیگر امکان کاشت محصول در آن وجود ندارد به یک سطح ورزشی استاندارد برای ساکنین شهر یا روستاییان تبدیل کنید؟

معنی تغییر کاربری این است که اشخاص بر خلاف آنچه که در سند ملک‌شان آمده به کاربری دیگری روی آورند به عنوان مثال ساخت سالن ورزشی در زمین کشاورزی. برای تغییر کاربری زمین کشاورزی به زمین فوتبال ابتدا باید به دهیاری مراجعه بفرمایید دهیاری محل مسؤول این است تا به تغییر کاربری ملک شما رسیدگی کند.

برای رفتن به دهیاری لازم است اصل مدارک زیر را به همراه کپی برابر اصل شده آنها در اختیار داشته باشید:

  • سند مالکیت زمین
  • شناسنامه
  • اصل کارت ملی
در دهیاری به شما فرمی داده می‌شود تا در آن درخواست‌تان را مبنی بر تغییر کاربری زمین کشاورزی به زمین فوتبال تکمیل کنید و پس از آن نقشه مختصات ملکیتان را (نقشه UTM) دریافت خواهید کرد. این فرم پس از تکمیل به همراه UTM در نقشه طرح هادی شما جانمایی می‌شود تا بر روی آن نظر کارشناسان لحاظ گردد. همچنین یک استعلام از جهاد کشاورزی گرفته می‌شود. در نهایت این مدارک تصویر سازس شده و به شورایی که شامل افراد زیر می‌شود، فرستاده می‌شود.


برای تغییر کاربری زمین کشاورزی به زمین فوتبال نمایندگان زیر نظر می‌دهند:

  • نماینده معاون روستایی بنیاد مسکن
  • نماینده استان‌داری
  • نماینده فرمانداری و بخشداری
  • نماینده جهاد کشاورزی استان
  • راه و شهرسازی
نگران نباشید؛ حتی اگر ۲ – ۳ نفر از این افراد با تغییر کاربری موافق باشند، می‌توانید صاحب زمین چمن مصنوعیفوتبال شوید در غیر این صورت درخواست رد شده به شما اعلام می‌گردد.



اگر تغییر کاربری شما بدون مجوز انجام شود چه اتفاقی می‌افتد؟
اگر ملک شما داخل بافت روستا باشد و این تغییر کاربری بدون مجوز انجام شود از طریق دهیاری پرونده سازی و این پرونده به کمیسیون ماده ۹۹ انتقال پیدا می‌کند. در این کمیسیون یا به تخریب کاربری جدید رأی داده می‌شود و یا این که جریمه‌ای برای آن در نظر گرفته می‌شود. اگر حکم تخریب داده شود سه ماه وقت دارید تا در دیوان عدالت اداری از تغییر کاربری خود دفاع کنید.



آیا شهرداری نظارت و یا دستور العملی روی تغییر کاربری زمین کشاورزی به زمین فوتبال دارد؟
مسئولیت نظارت بر این موضوع در حالتی که زمین کشاورزی در بافت شهری باشد به عهده شهرداری است، که در این صورت پرونده از طریق شهرداری به اداره راه و شهرسازی انتقال داده می‌شود. باید گفت در آنجا هم مراحلی مانند مراحل دهیاری طی خواهد شد. (البته کمی آسان‌تر و سریع‌تر)


برای مطالعه ادامه متن به مطلب تغییر کاربری زمین کشاورزی به زمین فوتبال در سایت چمنزار مراجعه کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا