تغییر در کامپوننت جوم شاپینگ

سلام، من برای یه سایتی که دارم آماده می کنم نیاز به یه کامپوننت اجاره اتومبیل دارم برای این کار از کامپوننت جوم شاپینگ استفاده کردم و فایل زبان و تمپلیتش رو تغییر دادم تقریبا اونی شد که میخوام اما یسری مشکلات داره:

اینکه توی کامپوننت جوم شاپینگ چطور میشه کاری کرد که کاربر بتونه فقط یک محصول رو خریداری کنه!؟ یعنی مشتری از یه فروشگاه که 100 تا مدل محصول داره فقط اجازه داشته باشه از یه محصول به تعداد دلخواه خرید کنه و امکان خرید همزمان چند محصول نباشه!


و اینکه چطور میشه توی تعداد، حداقل تعداد خرید رو بیش از 1 عدد قرار داد؟




یعنی کاربر وقتی روی دکمه خرید محصول کلیک کنه، مثلا بجای یک عدد، 10 عدد انتخاب بشه! و برای بیشتر از 10 تا باید تعداد وارد کنه؟!

و اینکه چون هدف "خرید" نیست، و هدف اجاره هست، میخوام بعد از اینکه کاربر محصول مورد نظر رو اجاره کرد، امکان خریدش "اجاره ش" توسط سایر مشتریان وجود نداشته باشه تا زمان مشخصی (یعنی زمانی که دوره اجاره تموم بشه) من برای این کار، تعداد محصول رو روی نامحدود قرار دادم و از اون برای "مدت زمان (ساعت) اجاره) استفاده کردم. حالا یه نفر میاد 10 ساعت اجاره می کنه، چطور میشه کاری کرد که امکان این وجود نداشته باشه که همزمان یه نفر دیگه هم همین محصول رو اجاره کنه!؟

بابت اینکار، فکر کردم تعداد محصول رو روی "1" قرار بدم که بعد از اجاره محصول مورد نظر، توی انبار فروشگاه موجودیش صفر بشه و امکان خرید (اجاره) مجدد تا زمانی که مدیر بصورت دستی اون رو اصلاح کنه، وجود نداشته باشه ولی خب اینطوری فیلدی ندارم که از اون برای "زمان اجاره" استفاده کنم. آیا میشه فیلدی دیگر به این منظور به کامپوننت اضافه کنم؟ که در اون فیلد یا بشه " از تاریخ ...... تا ....." استفاده کرد یا یه فیلد متنی باشه که طرف مثلا داخلش بنویسه "11" ساعت اجاره مثلا.

دوستان خیلی ممنون میشم کمکم کنید. اگر دوست عزیزی هم هست که این کار رو انجام میده واسم و درقبالش حق الزحمه ش رو هم حاضرم تقدیم کنم.
 
آخرین ویرایش:

Cisco

مدیر انجمن
معمولا هر کامپوننتی تنظیمات مخصوص خودش رو در پنل خودش داره . اگر آپشن‌هایی که شما نیاز دارید توی پنل جوم شاپینگ موجود نیست یعنی این که این کامپوننت این امکانات رو نداره و با توجه به این که من از این کامپوننت تا به حال استفاده نکردم نمی تونم جواب قطعی بدم .
در کل نه این کامپوننت بلکه فکر می کنم هیچ کامپوننت دیگری (جوملا) این امکاناتی که شما نیاز دارید رو به صورت کامل و جامع نداره .
از نظر من یا از اسکریپت‌های های آماده ‌ای که ‌در این زمینه وجود داره و یا از برنامه نویسی اختصاصی (هزینه بالا) استفاده کنید .
اگر هم اصرار بر روی جوملا دارید سفارش بدین کامپوننت رو بر اساس نیاز شما برنامه نویسی کنن (هزینه بالا) که فکر نمی کنم منطقی و معمول باشه و مشکلات خاص خودش رو داره .

موفق باشید
 
سلام ممنونم. بله متوجه هستم. کارم رو تقریبا با جوم شاپینگ انجام داده ام فقط دوتا مشکل دارم:

اول اینکه هر مشتری فقط بتونه یک محصول رو خرید کنه! یعنی امکان خرید چند محصول همزمان وجود نداشته باشه

دوم اینکه می خوام یه فیلد تاریخ به کامپوننت، اضافه کنم. که فکر کنم با تغییر در جداول دیتابیس و قدری تغییر در کدهای کامپوننت امکان پذیر باشه اما نمیدونم چطوری این تغییر ها اعمال کنم. ممنون میشم اگر بلدید بهم کمک کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا