تعیین تعرفه ی طراحی - نیاز مند یاری دوستان...

silvercover

کاربر متخصص
سلام:


بی پیرایه و ساده میگم، نمی دونستم از کجا شروع کنم. اما بالاخره شروع کردم. ذهنم آشفته بود و مدتی هست تمرکز ندارم و دلم میخاست با برنامه تر بیام جلو و این موضوع رو مطرح کنم، اما نشد. و به همین دلایل که گفتم پیشاپیش عذر خواهی می کنم.

طی سال هایی که به کار طراحی سایت مشغولم ، همیشه موقعی که نوبت طی کردن قیمت و ارائه proposal ( یا به عباریی برنامه پیشنهادی) به مشتری میشد با وجود اینکه بی تجربه نبودم باز مردد و نگران می شدم. با خودم میگفتم من بر اساس چه معیاری و ملاکی قیمت بدم؟ آیا قیمتی که من میگم برای طرف ملموس هست؟ آیا قیمت رو انصافا مناسب گفتم و ده ها سوال مشابه که خودتون هم مطمئنا باهاش دست به گریبان بودید. همیشه پش خودم میگفتم و میگم کاش یه مرجع واسه ی قیمت گذاری و استاندارد سازی این مقوله ها توی دنیای IT بود، اما نیست که نیست...ماشاالله از بس سازمان موازی مثل شورای عالی اطلاع رسانی، سازمان نظام صنفی و از این ادارت داریم نباید غصه دار باشیم. مطمئن هستیم که اونا کار خودشون رو بلدن و به زودی ( که ممکن موقعی که یه سفارش طراحی از سیاره پلوتون به پست ما میخوره) به امید خدا نظام جامع تعرفه گذاری رو مشخص کنن.:-?

با مقدمه که بالا گفتم حتما فضا سازی لازم توی ذهن شما دوستان، طراحان و برنامه نویسان شکل گرفته. بنده قصد دارم با مطرح کردن این موضوع در این سایت و تالار به کمک دوستان اینکاره به یک اجماع در این مقوله برسیم. به قول بزرگمهر " همه چیز را همگان دانند". پس من هم دست یاری به سوی همگان دراز میکنم. دوستان اصلا این تصور رو به خودتون راه ندید که مگه میشه ما از این سایت و با این تعداد بتونیم تعرفه تعیین کنیم و تعمیم بدیم اون رو...چرا که نه؟:) من حتی به تعمیم دادن اون در کل کشور فکر میکنم، کافیه که همت کنیم. نمیدونم چرا همش موقع نوشتن این پست یاد مجوز نامه GNU میفتم!! ...یه نیم نگاهی به این مجوز بکنین که چطو ر داره همه گیر میشه...اون هم برخاسته از متن اجتماع بوده. دوستان تا کی نابسامانی و بی نظمی در اوضاع ...باید دست به دست هم بدیم.. در اکثر کشورهای پیشرفته این بخش خصوصی هست که پیشرانه کشور هست. پس چشم انتظار دولت و عواملش برای حل تمام مشکلات نباشیم، باید دست به کار شیم. تصور ش رو بکنین که ما از اینجا شروع میکنیم و با یه پست شروع شده و ممکنه به صدها و نه بلکه هزاران پست برسه...همین روند تبدیل به سایت مرجع قیمت گذاری میشه و الی آخر. من با این رویکرد به قضیه نگاه میکنم و توانش رو کاملا در جمع می بینم. باید با دنیای امروز همگام باشیم... تا کی باید درگیر مسائل فرسایشی بود؟

پس دوست عزیز طراح، برنامه نویس و علاقه مند بیایید با کمک یکدیگر دست به تدوین و تعریف این مقوله بزنیم.

من بحث رو با این سوال شروع میکنم:


چه راهکار هایی برای تعین تعرفه طراحی وب و برنامه نویسی وب ارائه می دهید؟


به سادگی شروع میکنیم و بحث رو با کمک دوستان پیش میبریم و اصلاح و پخته تر میکنیم...یا علی...
 

DaRiOuShJh

Member
خوب!
منم خودم در این مورد خیلی تجربه ندارم
ولی با گشتی که اینور اونور زدم دیدم که به این عوامل بستگی داره:

نوعه سایت
استاتیک یا داینامیک
چند صفحه بودنش
صفحه یه اول
کدها و ... استفاده شده در کار از قبیله جاوا، جاوااسکریپت، فلش، dhtml و ....
میزانه کار
نوعه محتوا
بر ها و گرافیک
طراحی یا استفاده از قالب! مهم
پشتیبانی محدود یا نامحدود
و...
 

zoghal

Active Member
خوب ما باید اول دو گروه ایجاد کنیم.
1. استاتیک
2. داینامیک

در حالت استاتیک:
تعداد صفحات
سطح گرافیک
نوع طراحی (web 2 or normal)
نوع طراحی صفحات (with table or tables)
استفاده از زبان های برنامه نویسی کمکی (مثل فرم ارسال ایمیل، ولید سازی فیلد ها، لودینگ به صورت ایجکس و....)
رعایت استاندارد های طراحی های وب و ولید بود صفحات
یک نواخت بودن در تمامی مروگرها
....


در حالت داینامیک : (منظور برنامه نویسی هست نه استفاده سی ام اس های آماده)

اولین مورد رو تو درس های مهندسی نرم افزار میخونیم(البته اونهایی که کامپیوتر میخونند) ایجاد فرم ها،تیبل ها و براورد هزینه
سطح گرافیک
نوع طراحی (web 2 or normal)
نوع طراحی صفحات (with table or tables)
استفاده از زبان های برنامه نویسی کمکی (مثل فرم ارسال ایمیل، ولید سازی فیلد ها، لودینگ به صورت ایجکس و....)
رعایت استاندارد های طراحی های وب و ولید بود صفحات
یک نواخت بودن در تمامی مروگرها
....
 
آخرین ویرایش:

vanadar

New Member
یاعلی

من برمی گردم و تا بتونم کمک میکنم.

سلام:


بی پیرایه و ساده میگم، نمی دونستم از کجا شروع کنم. اما بالاخره شروع کردم. ذهنم آشفته بود و مدتی هست تمرکز ندارم و دلم میخاست با برنامه تر بیام جلو و این موضوع رو مطرح کنم، اما نشد. و به همین دلایل که گفتم پیشاپیش عذر خواهی می کنم.

طی سال هایی که به کار طراحی سایت مشغولم ، همیشه موقعی که نوبت طی کردن قیمت و ارائه proposal ( یا به عباریی برنامه پیشنهادی) به مشتری میشد با وجود اینکه بی تجربه نبودم باز مردد و نگران می شدم. با خودم میگفتم من بر اساس چه معیاری و ملاکی قیمت بدم؟ آیا قیمتی که من میگم برای طرف ملموس هست؟ آیا قیمت رو انصافا مناسب گفتم و ده ها سوال مشابه که خودتون هم مطمئنا باهاش دست به گریبان بودید. همیشه پش خودم میگفتم و میگم کاش یه مرجع واسه ی قیمت گذاری و استاندارد سازی این مقوله ها توی دنیای it بود، اما نیست که نیست...ماشاالله از بس سازمان موازی مثل شورای عالی اطلاع رسانی، سازمان نظام صنفی و از این ادارت داریم نباید غصه دار باشیم. مطمئن هستیم که اونا کار خودشون رو بلدن و به زودی ( که ممکن موقعی که یه سفارش طراحی از سیاره پلوتون به پست ما میخوره) به امید خدا نظام جامع تعرفه گذاری رو مشخص کنن.:-?

با مقدمه که بالا گفتم حتما فضا سازی لازم توی ذهن شما دوستان، طراحان و برنامه نویسان شکل گرفته. بنده قصد دارم با مطرح کردن این موضوع در این سایت و تالار به کمک دوستان اینکاره به یک اجماع در این مقوله برسیم. به قول بزرگمهر " همه چیز را همگان دانند". پس من هم دست یاری به سوی همگان دراز میکنم. دوستان اصلا این تصور رو به خودتون راه ندید که مگه میشه ما از این سایت و با این تعداد بتونیم تعرفه تعیین کنیم و تعمیم بدیم اون رو...چرا که نه؟:) من حتی به تعمیم دادن اون در کل کشور فکر میکنم، کافیه که همت کنیم. نمیدونم چرا همش موقع نوشتن این پست یاد مجوز نامه gnu میفتم!! ...یه نیم نگاهی به این مجوز بکنین که چطو ر داره همه گیر میشه...اون هم برخاسته از متن اجتماع بوده. دوستان تا کی نابسامانی و بی نظمی در اوضاع ...باید دست به دست هم بدیم.. در اکثر کشورهای پیشرفته این بخش خصوصی هست که پیشرانه کشور هست. پس چشم انتظار دولت و عواملش برای حل تمام مشکلات نباشیم، باید دست به کار شیم. تصور ش رو بکنین که ما از اینجا شروع میکنیم و با یه پست شروع شده و ممکنه به صدها و نه بلکه هزاران پست برسه...همین روند تبدیل به سایت مرجع قیمت گذاری میشه و الی آخر. من با این رویکرد به قضیه نگاه میکنم و توانش رو کاملا در جمع می بینم. باید با دنیای امروز همگام باشیم... تا کی باید درگیر مسائل فرسایشی بود؟

پس دوست عزیز طراح، برنامه نویس و علاقه مند بیایید با کمک یکدیگر دست به تدوین و تعریف این مقوله بزنیم.

من بحث رو با این سوال شروع میکنم:


چه راهکار هایی برای تعین تعرفه طراحی وب و برنامه نویسی وب ارائه می دهید؟


به سادگی شروع میکنیم و بحث رو با کمک دوستان پیش میبریم و اصلاح و پخته تر میکنیم...یا علی...
 

farik

Well-Known Member
nبا سلام دوستان ممنون میشم در مورد استاندارهایی مثل گنو و یا استانداردهای دیگه هم بگین چون به خاطر همین استانداردها من تا بحال هیچ کدوم از اسکریپت هام رو رو نت نزاشتم واسه فروش
با تشکر
 

web2

Member
این پارامترهایی که دوستان گفتند در مورد خود برنامه بود و البته کامل .
من خودم در مقاله ای که در نشریه شبکه منتشر شده بود (شماره بین 90 تا 95 را بررسی کنید . خودم یادم نیست کدوم شماره بود :))
در این مقاله فرمول بسیار قشنگ و تا حدی عجیب داده بود بر اساس پارامترهای
تعداد خطوط برنامه
تعداد کلاسهای نوشته شده(در برنامه های شی گرا)
تعداد زمان سپری شده
تعداد نیروی انسانی درگیر در پروژه

من چند بار از این فرمول استفاده کردم و تقریبا جواب داد اما نکته ای که نباید فراموش کنید این هست:
هیچگاه زملن قطعی پروژه را نمی توان تعیین کرد برای همین شما همیشه برای تعیین زمان تحویل پروژه و قیمت آن تا 1.5 برابر بالاتر قیمت بدهید . البته حرفه ای بودن شما و روانشناسی شما از طرف خیلی مهم است و به نظر من در این مملکت گل و بلبل که چیزی حساب کتاب نداره معمولا این پارامترها خوب از آب در نمی آد

برای همین من همیشه اول نگاه به موقعیت و جیبش می کنم و بعد قیمت می دهم
 

zoghal

Active Member
واقعا تو ایران نمیشه تعرفه دقیق ایجاد کرد، شانس اوردیم تعذیرات با ما سرو کار نداره:lol:
 

naghshzan

New Member
اگه از سیستم های مدیریت محتوای قوی استفاده کنین . تعداد صفحه بیمعاست.

در این حالت گرافیک و قسمت های خاص مورد بحث است .
 

abc2000x2000

New Member
سلام بر همکاران گرامی
تعرفه طراحی وب برای سال 96 توسط انجمن صنفی طراحان گرافیک حداقل 7.8میلیون تومان تعیین شده است و نوشته عواملی است که تعرفه طراحی را گرانتر می کند مثلا شهرت گرافیست و شهرت شرکت سفارش دهنده و محل شرکت تعرفه را افزایش میدهد. مثلا چون سامسونگ از قاینار خزر معروفتره پس اگر سامسونگ به شما سفارش دهد گرانتر میگیرید. اگر از سوئیس سفارش دادند گرانتر و اگر از سیستان و بلوچستان بود گرانتر نمی گیرید.
این تعرفه مربوط به جنبه گرافیکی سایت است و هزینه های ثبت دامنه و هاست و پشتیبانی و نگهداری و نصب نرم افزار و برنامه نویسی جدا است.

زمان هم میتواند معیار طراحی باشد
توجه کنید در تمام دنیا رسم است مهندسان و طراحان یکبار تعدادی طرح و نقشه تولید می کنند و با تغییر اندک یا بدون تغییر چندین بار می فروشند. مثلا اگر بخواهید در محله توحید تهران مجتمع بسازید اکثر خانه ها 150 و 120 و 200 است و دفاتر معماری شهرداری آن منطقه از قبل نقشه و پلان زمینهای منطقه را دارند و بدون تغییر دادن ظرف 5 دقیقه پرینت و پلات می گیرند و تحویل می دهند. در سال 85 مبلغ 600 هزار تومان می گرفتند و نقشه با امضای مهندس معمار رسمی شهرداری برای 150 متر تحویل میدادند. یا محاسب ها می دانند پلان همه مجتمع های محله چیست از قبل محاسبه دارند ولی هزینه طبق تعرفه می گیرند.
این رسم است.

مثلا شما یکبار سایت طراحی می کنی و یک هفته طول می کشد و 10 میلیون تومان می گیری. دفعه بعد کسی سفارش می دهد و مثلا فقط عکس ها را تغییر می دی و قوس ها را زیاد و کم می کنی و یک ساعت صرف تغییر طرح سایت قبلی می شود باز مجاز هستی 10 میلیون تومان آن را بفروشی. این سیستم حتی در کتب مهندسی نرم افزار در دانشگاه ذکر شده و توصیه شده که طرح ها و نقشه ها و برنامه ها را حفظ و درزمان تولید صرفه جویی کرده ولی به قیمت رقابتی عرضه کنید یعنی در قیمت رقابت با رقبا را درنظر بگیرید.

مثلا در دفترچه تعرفه صنف کامپیوتر نوشته دستمزد برنامه نویس ساعتی 200هزار تومان شما 10 ساعت صرف کرده و یک ماژول مینویسی و میشود 2میلیون تومان دفعه بعد همان ماژول را ده دقیقه صرف می کنی و برای سیستم دیگری و شخص دیگری مینویسی و از سفارش دهنده همان 2 میلیون را می گیری یا هرچقدر توافق کرده ای.

یا مثلا 10 ساعت برنامه می نویسی اجرتش 2 میلیون است ولی برای دانلود میزاری و نفری 50 هزار تومان می گیری و می بینی مثلا هزار نفر دانلود کردن 50 میلیون تومان با صرف 10 ساعت برای تولید که اجرتش میشود 2 میلیون تومان بدست می آوری.
 

abc2000x2000

New Member
Tarefeh-96-02-20

لینک فوق لینک تعرفه سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور است. برای سال 1396
نکته مهم این است که اجرت با تعرفه فروش فرق دارد.
چند مثال از کتاب فوق
در تعرفه نظام صنفی رایانه ای کشور
برای خدمات برنامه نویسی و نرم افزاری یک سری جدول و فرمول داده است.
می خواستم بپرسم آیا این محاسبه من درست است یا خیر؟
مثال
پایه دستمزد کارشناس نصب و راه اندازی:
دستمزد پایه و خام صنف کامپیوتر= ساعتی 29800 تومان
ضریب شغلی = 1.6
ضریب مدرک = لیسانس = 1.2
ضریب سابقه کار=8 سال= (8-3)*0.1=0.5 به ضریب مدرک اضافه شود.
ضریب سربار منطقه ای = تهران = 1.3
محاسبه= ضریب شغلی*(ضریب مدرک + ضریب سابقه کار)*ضریب سربار منطقه ای*حداقل دستمزد ساعتی صنف کامپیوتر

دستمزد ساعتی= 29800*1.6*1.7*1.3= 105300 تومان هر ساعت




یا برای برنامه نویس با مدرک لیسانس و 8 سال سابقه ضرایب فوق الذکر:
حداقل دستمزد 29800هزار تومان در ساعت
ضریب شغلی 3.6
ضریب مدرک = لیسانس = 1.2
ضریب سابقه کار=8 سال= (8-3)*0.1=0.5 به ضریب مدرک اضافه شود.
ضریب سربار منطقه ای = تهران = 1.3
محاسبه= ضریب شغلی*(ضریب مدرک + ضریب سابقه کار)*ضریب سربار منطقه ای*حداقل دستمزد ساعتی صنف کامپیوتر

دستمزد هر ساعت = 29800*3.6*1.7*1.3= 237000 تومان هر ساعت
 
آخرین ویرایش:

saeid97

New Member
ببینید متاسفانه مارکت آنلاین از نبود قیمت رنج نمیبره بلکه از کسانی که برای جذب یه مشتری قیمت میشکونن و خودشونم به حراج میذارن داره لطمه میخوره...
طرف میاد یه وردپرس نصب میکنه 4 میلیون میگیره
یکی هم کلا چون مشتری نداره همه کار میکنه ، قالب مینویسه ، همه چی میزنه ، محتوای اولیه رو هم خودش میزنه تهش میگه 600 تومن که مشتری رو بگیره ، ولی نمیدونه این راهش نیست
 

golex

Member
تعرفه خاصی نداره. والا تو سوپر مارکت یه محصول ده جور قیمت داره بعد شما دنبال تعرفه در دنیای وب هستید؟
اینجا کیفیت کارها و تخصص ها با هم یکی نیست و هر کس طبق تواناییش درخواست میکنه
 

plussystem

New Member
به مشتری و هدفش بستگی داره از لحن صحبتش باید حدس زد تا چه حد جای مانور داره
 

rahaomidi

Member
به نظرم قیمت رو باید با توجه به سختی کار و انرژی ای که میخوای بزاری مشخص کنید

مهم تر از طراحی سایت ، سئو سایته
 

mah.shah

New Member
اصولا در این مسیر بجز آموزش و تئوری محور کار کردن و نهایتا ساخت یکی دو وب سایت با قالب ها نمیتونه کمک کننده باشه آن چیزی که بر تسلط ما افزوده میکنه تجربه حاصل از کار عملی با تیم ها و پروزه های متععد هست چالش هایی ه در هر پروژه ایجاد میشه میتونه به شدت سطح آگاهی ما رو بالا ببره پس بهتره از تجربیاتمون در چالش های مختلف سایت های طراحی شده بگیم و اشتراک گذاری کنیم من در زمینه طراحی سایت اصفهان فعال هستم :) و با طراحی تعداد بسیار زیادی از پروژه های شرکتی و فروشگاهی هر بار به چالش جدید میرسیدم و تجربه ایی بر تجربیات قبلی افزوده میشد و این لذت بخشه
 
من سال هاست از وبسایت فروشگاهی رایان مارکت این سوال هارو میپرسم و پاسخگو هستند.
لپ تاپ استوک


 

جدیدترین ارسال ها

بالا