تعریف افزونه و قالب وردپرس

keyvan-52265226

New Member
How-to-Install-a-WordPress-Plugin-620x327.jpg



افزونه وردپرس چیست؟

مسلماً اولین سؤالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که افزونه چیست و چه کاربردی برای شما دارد؟ افزونه وردپرس درواقع امکانات و ویژگی‌های جدیدی را به سایت شما اضافه می‌کند. به بیان ساده پلاگین‌ها یک سری کد هستند که به‌عنوان مکمل یک سایت عمل می‌کنند؛ و باعث کامل‌تر شدن ویژگی‌های یک سایت اینترنتی می‌شوند.

پلاگین‌ها به‌صورت کلی دو نوع دارند، پلاگین‌های رایگان و غیر رایگان، که تفاوت‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند. که مهم‌ترین آن‌ها میزان امکاناتی است که در اختیار شما قرار می‌دهدند.

افزونه‌های رایگان در مقایسه با افزونه‌های پولی امکانات بسیار کمتری را به شما ارائه می‌دهدند. حتی بیشتر این پلاگین‌های رایگان سازگاری مناسبی با سایت‌ها ندارند. شما با استفاده از افزونه‌های غیر رایگان می‌توانید ویژگی‌های منحصربه‌فرد بسیار زیادی را در اختیار داشته باشید.

افزونه های وردپرس فایل های نصبی هستند که روی وردپرس نصب شده و امکانات جدیدی به سایت وردپرس شما اضافه می کنند. شما می توانید برای زیباتر کردن سایت خود یا افزودن امکانات پیشرفته به قالب ، بدون نیاز به کد نویسی با افزونه ها این کار را انجام دهید.

لزوم نصب افزونه در سایت وردپرسی

اگر متوجه شدید افزونه وردپرس چیست حالا باید بدانید که داشتن برخی از افزونه‌ها برای هر سایت وردپرسی که قصد دارد موفقیت زیادی در این عرصه کسب کند ضروری است و شما به‌صورت حتم برای داشتن یک سایت با بازدید بالا نیاز به یک سری امکانات خاص دارید که از طریق افزونه‌های متنوع می‌توانید به آن‌ها دست پیدا کنید.

درست است که افزونه‌ها امکانات جدید و متنوعی را به سایت شما اضافه می‌کنند اما به این نکته توجه داشته باشید که در برخی مواقع ممکن است یک پلاگین با قالبی که در سایت خود استفاده می‌کنید سازگاری نداشته باشید و یا اینکه کارکرد آن برای سایت شما مفید نباشد. به همین دلیل شما باید نسبت به کاربرد هر یک از افزونه‌ها شناخت کافی داشته باشید و بااطلاع کامل برای سایت خود افزونه انتخاب کنید.

ساختار افزونه‌های وردپرس

درنتیجه اینکه افزونه وردپرس چیست باید بدانید افزونه‌های وردپرس فایل‌هایی هستند که به‌صورت زیپ (که داخل این فایل زیپ یک یا چند پوشه و فایل PHP وجود دارد) به شما تحویل داده می‌شوند؛ و با نصب آنها روی سایتتان، می‌توانید امکانات بسیار زیادی را در عرض چند ثانیه به سایت خود اضافه کنید.

قالب وردپرس چیست؟
perfecttheme.jpg



با استفاده از قالب در وردپرس شما میتوانید تعداد بسیاری سایت وردپرسی بسازید که هر کدام از انها دارای شکل متفاوتی هستند.

به‌عبارت‌دیگر، نمایش بخشی برای مدیریت پوسته‌های وردپرس و ایجاد تغییرات در کدهای قالب وردپرس و همچنین شخصی‌سازی قالب وردپرس می‌باشد.

این نکته را به یاد داشته باشید که وب‌سایت شما حتی با دارا بودن قابلیت بسیار بالا اگر ظاهری مناسب و کاربرپسند نداشته باشد، به‌سرعت شکست خواهد خورد. اما این مسئله به‌راحتی و فقط با نصب قالب حل می‌شود. به نسبت زمینه‌ی عملکرد باید طراحی و ظاهر وب‌سایت‌ها متفاوت باشد. به‌طور مثال قالب‌های متفاوتی برای سایت‌های فروشگاهی، خبری، مجله‌ای، وبلاگ، شرکتی و … وجود دارد؛ پس قالبی را انتخاب می‌کنیم که مرتبط باهدف راه‌اندازی وب‌سایتتان باشد.

مدیریت قالب وردپرس

برای انتخاب قالب‌های وردپرسی باید در پیشخوان سایت خود به مسیر نمایش > پوسته‌ها بروید. شما به‌صورت پیشفرض 3 قالب وردپرسی در اینجا مشاهده می‌کنید که می‌توانید هر یک از این قالب‌ها را روی وبسایت خود فعال کنید و تغییر دهید. برای اینکه بتوانید قالب دلخواه خود را فعال کنید روی دکمه “فعال کنید” کلیک کنید.

زمانی که قالب سایت خود را تغییر دهید ظاهر سایت شما تغییر پیدا می‌کند ولی محتوای شما به همان شکل قبل خواهد بود. سه قالبی که به‌صورت پیش‌فرض در این صفحه مشاهده می‌کنید بسیار ساده هستند و بیشتر برای افرادی که قصد دارند یک سایت شخصی راه‌اندازی کنند مناسب می‌باشند.

در پاسخ به این سوال که قالب وردپرس چیست باید بگوییم در وردپرس قالب‌های بسیاری وجود دارد و شما می‌توانید توسط این قالب‌ها امکانات زیادی به وب‌سایت خود اضافه کنید. توسط این قالب‌ها می‌توانید سایت فروشگاهی، شرکتی و… راه‌اندازی کرده و صاحب یک وب‌سایت حرفه‌ای باشید. در اینجا توضیح می‌دهیم که از چه روش‌هایی می‌توان یک قالب مناسب برای سایت انتخاب کرد.

راهنمای انتخاب قالب وردپرس

برای انتخاب قالب وردپرس روش‌های متفاوتی وجود دارد. درروش اول شما می‌توانید وارد سایت wordpress.org شوید و توسط بخش Themes یک سری قالب در اختیار شما قرارگرفته است. شما از این قالب‌ها می‌توانید به‌صورت رایگان استفاده کنید. زمانی که روی قالب موردنظر کلیک کنید می‌توانید یک پیش‌نمایش از آن مشاهده کنید و اطلاعات آن را ببینید. همچنین می‌توانید تعداد نصب قالب را مشاهده کرده و سپس روی سایت خودان را نصب کنید.

البته باید در نظر داشته باشید که استفاده از این قالب‌ها در سایت‌های ایرانی مناسب نیست. چراکه این قالب‌ها راست‌چین نبوده و مناسب زبان‌های راست به چپ نمی‌باشند. علاوه بر این دارای فونت و زبان فارسی نیز نیستند. اما ما در سایت میهن وردپرس این مشکل را برطرف کرده‌ایم و اگر شما وارد وب‌سایت ما شوید و در صفحه اصلی سایت روی قالب وردپرس > قالب رایگان وردپرس کلیک کنید می‌توانید اکثر این قالب‌ها را به‌صورت راست‌چین شده و فارسی دریافت کنید.

شما می‌توانید این‌گونه قالب‌ها را از نوین وردپرس دریافت کرده و روی سایت خود آنها را فعال نمایید. این‌گونه قالب‌ها برای وب‌سایت هایی که تازه راه‌اندازی شده‌اند و بازدید زیادی ندارند کاربرد دارد و امکانات اصلی نیاز ندارند. به‌عنوان مثال برای یک وب‌سایت شخصی یا سایتی که قصد دارد یک مدل محصول خاص را معرفی کند مفید است.
 

پیوست ها

  • 1646751591171.png
    1646751591171.png
    2 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا