Fa تشخیص دو مانیتوره بودن سیستم

sibil

Active Member
سلام

چطور میشه برنامه تشخیص بده که سیستم 2 مانیتوره هست یا شده یا نه . یا میشه روش کنترل داشت که سیستم رو دو مانیتوره ( منظورم حالت Extended هستش ) کرد و ... یا نه .؟؟؟؟
 

محمدمهدی

Well-Known Member
ابزار قابل استفاده برای MultiMonitor (تشخیص و کار با دو مانیتور) در MMB

3 تا راه به نظرم میرسه :

1. استفاده از یه کلک قدیمی که کلی بستگی داره و دقیق یادم نمیاد و الان امکانات ندارم که براتون تست کنم و بگم. اما خوبه بدونید که ابتدای پیکسل های مانیتور دوم دقیقا از انتها آخرین پیکسل های سمت راستی در مانیتور اول شروع میشه. یعنی دقیقا مانیتور دوم جاش سمت راست مانیتور اول هست اما ابعادش می تونه متفاوت باشه. ضمن اینکه WorkArea هر مانیتوری وقتی که نقطه ی صفر و صفر پنجره ی شما داخل اون باشه از اون مانیتور گرفته میشه. یعنی اگر شما توی مانیتور اول دستور Maximize بدید توی این مانیتور باز میشه و اگر توی مانیتور دوم دستور Maximize بدید توی اون مانیتور. و برای اینکه از این صفحه به اون صفحه برید باید دقیقا به پهنای مانیتور اول X پنجره تون رو اضافه در نظر بگیرید. فقط برای کشف این قضیه یه بار صفحه جا به جا میشه و همیشه مطمئن نیست. پس بریم سراغ راه های بعدی.

2. اگر توی PlugIndex که توسط Green CoW که برای پلاگین های قبل از 2007 ساخته شده رجوع می کردید، متوجه میشدید که 3 تا پلاگین می تونن این کار رو بکنن :
- پلاگین SysMetrics
- پلاگین Plugy
- پلاگین Systools که برای مثال این پلاگین با دستور :
کد:
PluginRun("PlugIn","GetMonitorCount")
PluginGet("PlugIn","OutputIntegerVariable")
تعداد مانیتور رو بر میگردونه.
(اما یه مشکلی هست که شاید متوجه نشید کدوم فعال هست که راه سوم هم به درد بخور میشه)

3. استفاده از ابزار های اجرایی قابل حمل، مثل MultiMonitorTool شرکت NirSoft که راهنمای کار با Command Line هاش به بهترین نحو توی راهنماش توضیح داده شده.
http://nirsoft.net/utils/multi_monitor_tool.html
(فقط دقت داشته باشید که تعداد مانیتوری که کارت گرافیک پشتیبانی می کنه با تعداد مانیتوری که الان وصل هست و تعداد مانیتوری که در حال استفاده است متفاوته.)

انشاءا... با تلاش خودتون کار به نتیجه برسه و نمونه ی خوبی هم برای انجمن آپلود کنید.
موفق باشید.
 

sibil

Active Member
سلام ممنون از راهنماییتون.
قسمت اول راهنماییتون رو قبلا انجام داده بودم . اما اون فقط قسمت اول سوالم رو حل کرد یعنی تشخیص تعداد مانیتور ها . اما قسمت اصلی اینه که بتونیم فرمان برای 2 مانیتوه شدن ارسال کنیم .
در این مورد اگر میشه راهنمایی کنید .
 

محمدمهدی

Well-Known Member
عزیزم شما اصلا به قابلیت های MultiMonitorTool نگاه کردی؟
(وقتی سر رشته خدمتتون هست، به نظرم یه مقدار بررسی توسط خودتون بد نباشه.)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا