تسويه حساب با مشتري

pamirco

New Member
سلام
دوستان عزيزي كه شركت تبليغاتي دارند و يا طراحي و ديزاين انجام ميدين.
براي تسويه حساب با مشتريانتون چه برنامه اي داريد؟

به عنوان مثال:
شما در هنگام طراحي هزينه رو بعد يا قبل از انجام كار دريافت مي كنيد؟
و يا بخشي از هزينه رو قبلش و مابقي رو در هنگام تحويل كار مي گيريد؟
وقتي كاري رو براي چاپ ارسال مي كنيد هزينه رو كامل از مشتري دريافت مي كنيد و يا اينكه خود شما حساب
مي كنيد و در هنگام تحويل كار اين كارو انجام ميدين.؟
طرح ها و اتودهاي اوليه رو بدون بستن قرار داد انجام ميدين ؟ و يا هميشه اول قرار داد ، بعد هر گونه برنامه ريزي، اتود، و ايده رو ارائه ميدين؟
به عنوان مثال:
در بسيار ي از در طراحي آرم مشتري ارائه ايده ها و نظرات ما رو ميخواد، و خودتون ميدونيد كه در رابطه با ارم و اينگونه
موارد ايده است كه حرف اول رو ميزنه و ارائه اين ايده قبل از بستن قرار داد آيا كار صحيحي هست يا نه؟

من در اين مورد خيلي مشكل دارم . دوستان ميشه تجارب خودتون رو در اين زمينه ارائه بدين!
 

Member
اگه کار کارت ویزیت و تابلو (کلاً زیر 200 تومن) انجام میدید نیازی به قرارداد نیست و تصویه رو قبل از تحویل کار انجام بدید
ولی اگه کارتون حدودای میلیونی هست قرارداد و 20% قبل از شروع به کار بدک نیست
 

pamirco

New Member
دوست خوبم متشكرم براي راهنمايي ات.
خوب بقيه دوستان هم اگه نكات و تجربه هايي رو دارند من هنوز منتظرم.
با تشكر
 

Amir001

Member
من از ديدي حقوقي برات ميگم. البته كاري كه خودم انجام ميدم هم هست.
به نظر من و كاري كه خودم انجام ميدم اينه كه حتي يك كار 1000 توماني هم براي مشتريم فاكتور ميزنم و توضيحات لازم و تعهداتي كه مخاطبم مجاب به رعايتشون مي باشه رو قيد ميكنم و به امضاء طرفين ميرسونم.
تا اگه به مشكلي خورد بتونم طبق ماده 10 قانون مدني حقم رو مطالبه كنم.
راستي حتما بيعانه بگير و تو فاكتورت هم،بيعانه و مانده رو قيد كن.تا جاي ابهامي نباشه.
در مورد آرم هم اجازه نده ازت نظر بگيرند.بيعانه بگير رو بگو مثلا فلان روز بياييد آرمتون رو ببينيد اونوقته كه ميتونيم باهم روش نظر بديم.
 

pamirco

New Member
با تشكر از دوستان
نظراتتون براي من كه تازه كارم بسيار قابل توجه هست.
بنابراين باز هم از دوستان و مخصوصا مديران كه بيشتر تجربه دارند ميخوام كه نظراتشون رو بگند
تسويه حساب در كارهاي طراحي گرافيك دردسرهاي خاص خودش رو داره . مث همون قضيه ارم
پيشنهادات گوناگون دوستان حتي براي عزيزاني كه تجربه زيادي در اين زمينه دارند ممكنه مفيد واقع بشه.

پس از بيان تجربياتتون حتي جزئي دريغ نكنيد. باتشكر بسيار
 

Member
من جاهای مختلفی کار کردم و شرایط رو متفاوت دیدم
شرکت کوچک طراحی: چون مشتری زیادی داشت و اکثراً تابلو ساز ها بودن که با مشتریشون می اومدن سفارش میدادن و کار رو چند ساعته تحویل میگرفتن قراردادی توی کار نبود حتی 99% موارد فاکتوری هم نبود و مشتری طرحش که کامل میشد و میخواست ببره چاپ پول میداد سی دی رو میگرفت.
شرکت بزرگ تبلیغات: پروژه ها بزرگتر بود و اکثراً مالتی مدیا . اول قرارداد بسته میشد و بعد کار شروع میشد
شرکت خودم: مشتری وابسته به ادارات دولتی هست . هر سازی بزنن میرقسیم و آخر کار فاکتورشو واسشون صادر میکنیم
پس میبینید که همه چی بسته گی به نوع مشتری داره
 

insurer

Member
- برای طراحی سایت :
ما اول هزینه هاست و دامین و طراحی با توجه به امکاناتی که مشتری می خواهدرا به مشتری تفهیم میکنیم و سپس قراردادی که از قبل پیش نویس شده را باهاش میبندیم و 30% درصد کار میگیریم...60% کار که انجام شد و نمایی از سایت قابل دیدن در فضای مجازی 50% دیگر مبلغ....
- 20 % مبلغ هم در اتمام کار و تحویل ...
- در خصوص مولتی مدیا تو شرکت ما : یه طرح کلی از مولتی بروی کاغذ با مداد برای مشتری میزنیم ...اگر نمونه ای از قبل مد نظر مشتری بود یا به خود ما سپرد (که بهترین حالتش).....اول قرار داد سپس دریافت 30% کار و استارت کار..مابقی در ادامه کار تا اتمام

- در خصوص کارت ویزیت و پوستر ماشالله به این همه نمونه کار توی بازار....شما یه مبلغ دستی ازشون بگیر نمونه ها را تو لپ تاپت یا گلگسیت یا تبلتت نشون بدید...
خوششان آمد با یه تغییرات در خصوص کارکرد مورنیازش بسم الله ...خوششون نیومد....بالاخره یه درصدی کار را گرفتی با ارائه نمونه کار دیگران...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا