تست Fume FX

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
پس باز ببر بالاتر حتی از عددی که من گفتم. خوب آتیش های واقعی رو نگاه کن خیلی خیلی سریعا البت مگر این که بخوای مثلا مثل فیلم kung Fu Panda نرم و کارتونیش کنی.
قربونتسکت عزیز :rose:
حق یارت
 

mehrandinio

Member
سلام---منم با fume fx یه تست گرفتم ولی کیفیتش خیلی پایینه!!!
8lld6f58c5l9gtbmyya.jpg

راه حلش نمیدونید چیه؟!
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
خوب عزیز اگه شما یه Box هم بذاری وسط Scen ـت میتونی بگی من یه Object گذاشتم وسط صحنم ولی شبیه یه صندلی نیست :green:

اینو واسه شوخی گفتم خنده وکنی عزیز ولی منظورم اینه خو باید خیلی روش کار کرد، خودت یه نگاه به تنظیمات بنداز، تنظیم رنگ ، turbulence ، Fire rate و ...........
 

mehrandinio

Member
خوب عزیز اگه شما یه Box هم بذاری وسط Scen ـت میتونی بگی من یه Object گذاشتم وسط صحنم ولی شبیه یه صندلی نیست :green:

اینو واسه شوخی گفتم خنده وکنی عزیز ولی منظورم اینه خو باید خیلی روش کار کرد، خودت یه نگاه به تنظیمات بنداز، تنظیم رنگ ، turbulence ، Fire rate و ...........
من این تست و از رو این سایت درست کردم http://www.cgrats.com/create-realistic-fire-using-fumefx.html/
و تمام تنظیماتش هم دقیق انجام میدم ولی شبیه کار نهایی که تو سایت هست در نمی یاد نمی دونم چرا!!!:-?
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
ببین عزیز تو قسمت turbulenceدقت کن. واحدتMAX رو گذاشتی رو cm ؟
 

sajad_VFX

Member
سلام
شما اگه تنظیمات رو مثه آموزش انجام بدی خب نتیجه اش هم
همونجوری میشه، فکر کنم دقت نکردی آخرای آموزش میاد دوباره
یه سری پارامتر هارو دوباره تغییرشون میده شما اینکارو کردی؟
مقدار Spacing رو بین یک و نیم تا دو قرار بده کیفیتش بهتر میشه
ولی سرعت سیمولیت رو کمتر میکنه و وقت بیشتری میگیره
** پارامترهای فیوم اف ایکس خیلی مهم هستند و مقداردهی
صحیح خیلی خیلی روی نتیجه نهایی موثره شما باید اول پارامترهارو
بشناسین که هرکدوم چیه و بعد بسته به نیاز مقدار مناسب بدی
اگه شانسی مقدار بدی هیچ وقت نتیجه مناسب نمیگیری!
 
آخرین ویرایش:
خسته نباشی
ولی اصلا کار در سطح ابتدایی هم نبود
دقیقا نمی دونم از simple source استفاده کردی یا از obj source ولی کار طبیعی نیست
برای ساختن همین کار اگز particle source استفاده کنی و پک های فیول سریع بسازی خیلی طبیعی تر میشه
ولی با سیمپل سورس هم میشه کارهای طبیعی تر ساخت
یکم temp رو تو بخش obj source ببر بالا
راندومنس butn rate رو حداکثر کن
دیتیل turbulance رو بکن 5
با یه نور پردازی ساده دودت کلی جون میگیره
به هر حال منتظر کارهای بهتر هستیم
موفق باشی
 

sajad_VFX

Member
خسته نباشی
ولی اصلا کار در سطح ابتدایی هم نبود
دقیقا نمی دونم از simple source استفاده کردی یا از obj source ولی کار طبیعی نیست
برای ساختن همین کار اگز particle source استفاده کنی و پک های فیول سریع بسازی خیلی طبیعی تر میشه
ولی با سیمپل سورس هم میشه کارهای طبیعی تر ساخت
یکم temp رو تو بخش obj source ببر بالا
راندومنس butn rate رو حداکثر کن
دیتیل turbulance رو بکن 5
با یه نور پردازی ساده دودت کلی جون میگیره
به هر حال منتظر کارهای بهتر هستیم
موفق باشی
سلام
دوست عزیز این کار رو من یادم نمیاد دقیقا کی ساختم چون از
وقتی با سافت ایمیج کار میکنم دیگه کاری به مکس ندارم ولی
بعضی مواقع یه سر بهش می زنم، توی انجمن مکس هم که بیشتر
میام چون انجمن سافت ایمیج خیلی خلوته و میشه گفت متروکه شده
---------------------------
من از کار خودم تعریف نمی کنم ولی نمیشه گفت در سطح ابتدایی هم نیست
---------------------------
از Simple Source استفاده شده، کار طبیعی یعنی چی ؟
شما اینو با چی مقایسه میکنی که نسبت به اون طبیعی نیست ؟
--------------------------
استفاده از Obj Source یا Simple Source یا Particle Source بسته به
نیاز و نوع کار انتخاب میشه! اگه توی ساخت این Particle Source بهتر
بود من از اون استفاده میکردم، کارهای با Particle Flow + Fume FX دارم
انشاالله سر فرصت رندر میگیرم و از نظراتتون استفاده میکنم.
معیار شما برای استفاده از Source های Fume FX چیه؟
-------------------------
Temperature رو روی 365 گذاشتم + متریال نویز + انیمیت کردن Phase
-------------------------
ممنون از نظرتون :rose:



 
سلام
معیار خیلی خاصی نداره
اصلا نمیشه simple source رو با particle source مقایسه کرد
simp source تا بی نهایت دستتو می بنده و محدودت می کنه
part source تا بی نهایت دستت رو باز می کنه.
در مورد fluid mapping هم باید بگم ک بعد از اضافه شدن wavelet و pp دیگه خیلی لازم نیست.
وقتی هم کارهای حرفه ای رو بررسی می کنیم می بینیم که simp source اصلا استفاده نمیشه
هر چند میشه برای ساختن شعله هایی مثل کار شما از این سورس استفاده کرد.
به هر حال موفق باشید دوست گلم
و ان شالله کارهای حرفه ای ترتون رو قرار ببدید که استفاده بکنیم
در پناه خدا
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
منو بگو میخواستم یه تیکی از کارمو بذارم خوب شد نذاشتم اینجوری بحث نشد. :green:

البت حجم cache این کارم 900 GB شد. واسه فیلم سینمایی ملکه بود که به علت یه مشکل تو فیلم قرارش ندادن :lol:
 
منو بگو میخواستم یه تیکی از کارمو بذارم خوب شد نذاشتم اینجوری بحث نشد. :green:

البت حجم cache این کارم 900 GB شد. واسه فیلم سینمایی ملکه بود که به علت یه مشکل تو فیلم قرارش ندادن :lol:
باید چیز تپلی باشه. خوب بزار ما حرفی نمی زنیم. فقط لذت می بریم:rose:
چه قدر طول کشید سیم بزنی برای اون کارت ؟
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
اول simulate نمیشد چون وقتی به بیشترین حجمش میرسید RAM دیگه نمیکشید باعث شد RAM ـم رو از 12 به 24 ارتقاع بدم سه روز هم طول کشید simul بشه. مشکلش هم این بود که آتیشش زود تموم میشه و چون فیلم باید بهجشنواره میرسید و هم نیرو هم زمان کم داشتیم نمیتونستم یه سیستم با این قدرت رو بذارم دوبارهکاری کنه همون رو کامپوز کردیم ولی همون مشکلی که خودمون بهش گرفته بودیم اونا گرفتن و حذف شد.

اینی هم که میذارم فقط لایه اصلیه انفجار ، لایه های دیگه هم داشتم ولی الان کامل شدش رو اینجا ندارم اگه مقبول افتاد برای دوستان بعدا که رفتم دفتر کاملش رو براتون میذارم تا هنر کامپوز داداشمم ببینین :D
اگه تکون تکون داره واسه Track کردن دوربینه اگه با KM فریم به فریم ببینینش آتیشش خوب شده ولی تو اون فشار کار و زمان کم یه گاف بزرگ دادم که زود آتیشش تموم میشه
اینم لینک
http://uplod.ir/jeg80flhpy5n/Explosion.f4v.htm

باز مشکلاتش رو به بزرگتون ببخشید. حجمش 280KB ـه.

حق یارتون
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا