تست واقعی قدرت دستگاه در رندر !

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام خدمت همه دوستان
این تاپیک رو همراه یک نرم افزار مخصوص تست توان کل دستگاه در اینجا قرار می دم . این نرم افزار جزء تست کننده های مرجع در دنیای سخت افزار هست که در تست پردازنده های تک و چند هسته ای بسیار کارامد عمل می کنه و برای برابر بودن تست ، جای هیچ گونه تنظیمی رو نذاشته و شما باید فقط دکمه تست رو بزنید . (قسمت 1 ) و بعد از تست و ارزیابی دستگاهتون یک امتیاز به دستگاه می ده که ملاک توان دستگاه شما در رندر محصوب می شه . لازم به ذکر هست که دو تا امتیاز به دستگاهای چند هسته ای می ده .(قسمت 2)
9mrrd7.jpg

همین طور که می بینید در تست قبلی که شما یک صحنه از پرواز اژدهارو رندر می گرفتید ، به دلیل زود تمام شدن رندر هر Pass ، هسته های پردازنده به طور کامل در گیر نمی شدند .
3j30d6h.jpg

در صورتی که در این نرم افزار همون طور که می بینید تمام توان دستگاه رو به کار می گیره .
8h0x3j.jpg

در این نرم افزار ، یک نوبت تصویر مورد نظر که یک موتور هست ، با یک پردازنده (به تعداد خطوط رندر توجه کنید)
ndsvhje.jpg

و در نوبت بعد با تمام پردازنده ها رندر انجام می شه و در انتها مقدار افزایش راندمان رو از حالت یک هسته ای به چند هسته ای (Multiprocessor Speedup) نشون می ده .(به تعداد خطوط رندر توجه کنید)
8qx5k9q.jpg

از دوستان تقاضا می شه که فقط مشخصات دستگاهشون رو بطور کامل بنویسند تا مرجعی برای دیگر دوستان برای خرید احتمالی بشه .
در مورد نحوه نوشتن امتیاز هم مانند نمونه ای که در پست پایینی داده شده عمل کنید .
می تونید از اینجا این نرم افزار رو با حجم 52 مگابایت دانلود کنید که در خودش دو نسخه 32 و 64 بیتی همراه داره .در ضمن نیازی به نصب هم نداره .





امیدوارم که مفید باشه
موفق باشید .

:rose:
 
آخرین ویرایش:

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
CPU : Intel Core i7 965 Extreme
Mainboard :ASUS Rampage II Extreme
VGA : AMD-ATI 4870x2 2G
RAM : 6G DDR3 Kingston 2000

امتیاز
CPU 1 : 5920
CPU X : 23130
OpenGL : 11750
 
آخرین ویرایش:

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
خیلی جالبه ... یعنی این نرم افزار therad های سی پی یو رو مدیریت می کنه ؟! و واقعا زمان رندرو افزایش میده ؟!!

نرم افزار های دیگه در این زمینه چی می شناسید؟


موفق باشی دوست من
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
توضیح

خیلی جالبه ... یعنی این نرم افزار therad های سی پی یو رو مدیریت می کنه ؟! و واقعا زمان رندرو افزایش میده ؟!!

نرم افزار های دیگه در این زمینه چی می شناسید؟


موفق باشی دوست من

سلام gigamax جان .
فکر کنم یه سوء تفاهمی پیش اومده ، این نرم افزار فقط تست کننده توان دستگاه هست و این توان رو نشون می ده و یک کمک کننده برای رندر نیست .

در ضمن چون دیدم دوستان زیادی در تاپیک مربوط به تست رندر ، خیلی در خواست داشتن که فایلی سنگین تر و مرجع برای تست توان دستگاه هاشون گذاشته بشه ، این تاپیک رو گذاشتم .ولی با اینکه تا الان نزدیک 40 نفر این تاپیک رو دیدن ، کسی مشخصات و امتیاز رو نذاشته که احساس می کنم بخاطر حجیم بودن فایل هست . گفتم یک بار کمپرس کنم و براتون آپلود کنم . حجم این فایل RAR شده ، 42 مگابایت شده که 10 مگی کمتر از فایل قبلی که لینک مستقیمش رو گذاشته بودم ، هست .

امیدوارم که استفاده کنید .




موفق باشید (Mr.Baloot)

:rose:
 
آخرین ویرایش:

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
آخه تو عکس هایی که گذاشتین ، از تمام توان سی پی یو استفاده شده ؟! یعنی با کمک این نرم افزار این اتفاق میفته ؟!!

مرسی بابت زحمتی که می کشی !!!:rose:
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
بلوط جان ممنون كه زحمت ميكشي
ولي منم بعيده بتونم 42 مگ رو دانلود كنم
حالا كه اينطوريه دوست دارم بيشتر در مورد اوركلاك صحبت كني(البته تو تاپيك خودش):d
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
تفاوت 64 بیتی و 32 بیتی بودن !

سلام مجدد خدمت همه
می خواستم این رو هم اضافه کنم که در این نسخه همون طور که گفتم ، دو نسخه ی 64 و 32 بیتی وجود داره که وقتی با هر دو تا نسخه رندر بگیرید ، متوجه میشید که امتیاز دستگاه در حالت ویندوز 64 و نسخه 64 بیتی تست ، حدود 20% بیشتر هست :shock:
این نشون می ده که برخی از موتورهای رندر مثل همین موتور رندر که مربوط به Cinema 4D هست ، در حالت 64 بیتی استفاده بهینه تری از دستگاه می کنند .
اگر خدا بخواد ، حتما بزودی یه تاپیک مذارم تا در اون تاثیر موارد زیادی مثل اینکه اگر بجای یک کارت گرافیک ، دوتا کارت داشته باشیم ، در موتورهای رندر مختلف ، آیا زمان رندر تغییری می کنه یا نه . و یا تاثیر ورژنهای مختلف MAX در رندر یک فایل مشخص چی هست . و اینکه با آپدیت درایورهای کارت گرافیک و بایوس مادربرد و ارتقاء بایوس کارت گرافیک ، می شه به راندمان بالا تری در MAX و MAYA دست پیدا کرد یا نه و اینکه اورکلاکینگ در سطح بالا تا چه اندازه روی کارایه کارهای گرافیکی تاثیر گذار هست و از این قبیل مسائل که بنده خودم در اینترنت جای خاصی رو ندیدم که تمام این مسائل رو در کنار هم بذاره و یک نتیجه گیری مناسب انجام داده باشه . از دوستان هم خواهش می کنم تا اگر از این نوع سوالات دارند ، بفرمایند تا تست بگیرم و ببینیم واقعا این مسائل در عمل چه اختلافاتی با هم دارند.
امیدوارم که مفید باشه .

موفق باشید (Mr.Baloot)
:rose:
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
Q6600

سلام به همه
گفتم حالا که دوستان این کار رو نمی کنند ، خودم چندتا تست از دستگاهای متفاوت بذارم تا توانایی دستگاه رو در رندر نشون بده .

CPU : Intel Q6600 2.7 OC
Mainboard : ASUS P5K
VGA : nVidia 8800 GTX 768mb
RAM : 4G OCZ 800

امتیاز :
CPU 1 : 3150
CPU X : 10850
OPen GL : 4820
 

Farrokh

Active Member
خیلی ممنون
منتظر اون تاپیکه هم هستیم
احتمالا تاپیک خوبی بشه

بی صبرانه منتظریم
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
CPU : AMD 5200 x2
VGA : 9600 GT 1G
Mainboard : Gigabite m56s-S3
RAM : 4G DDR2 800MHz Patriot

امتیاز :

CPU 1 : 2350
CPU X : 4550
OpenGL : 3210
 

hmoini

New Member
CPU: Q6600 2.4 GHz
Main: ASUS P5q
VGA: Gforce 9800 GT /PCI/SS
RAM: 4GB Geil

امتياز :
CPU 1: 2441
x CPU: 8299
OpenGL: 5607
 
آخرین ویرایش:

EAneo

New Member
CPU : AMD 9950 x4
VGA : ATI radeon 3870 512mb
Mainboard : K9A2platinum
RAM : 4G DDR3 1033MHz

امتیاز :

CPU 1 : 2665
CPU X : 10251
OpenGL : 5304
 

جدیدترین ارسال ها

بالا