تست سرعت رندر maxwell, maya, V-ray, max و modo با 2 کامپیوتر بصورت شبکه

anufel

New Member
تست سرعت رندر maxwell, mentalray, maya, V-ray, max و modo با 2 کامپیوتر بصورت شبکه

مشخصات دستگاه ها:
CPU AMD 2.X
RAM 2048 mb
VGA 512 mb
اتصال دو کامپیوتر با bluetooth

در هر چهار برنامه یک فایل OBJ رو تست کردم که 40% صحنه دارای reflection و refraction هست، حدود 30% کار هم دارای bump هست، اندازه صفحه هم 1024 در 768 تعیین شده، در حقیقت خقن ترین صحنه ای که سیستم میتونه رندر کنه...حجم فایل OBJ هم 23 مگابایت!!!...این فایل تو سیستم خودم با رم 512 مگ حدود 40 ثانیه زمان نیاز داره تا فقط باز بشه...البته پدرم اومد جلوی چشام تا همه رو دقیقا مثل هم مچ کردم، چون اول scene رو در هر برنامه ساختم و بعد از کلی نورپردازی و ماده دهی بصورت مجزا در هر برنامه، پروژه رو با پسوند خود برنامه save کردم...

GI = global illumination
رندر ها همه بصورت batch گرفته شده، یعنی از CPU و حافظه دو کامپیوتر بصورت همزمان استفاده شده

رندر در modo بدون GI حدود 3 دقیقه و نیم
رندر در modo همراه با GI حدود 5 دقیقه و 40 ثانیه

رندر در maxwell بدون skylight همراه با نور منبعی 100وات و بدون GI بصورت اتوماتیک 8 ساعت تعیین شد
رندر در maxwell با skylight و GI بصورت اتوماتیک 13 ساعت تعیین شد

(البته با maxwell بیشتر از 3 ساعت هر رندر رو ادامه ندادم و فقط هدفم این بود ببینم زمان رو چقدر خودش تعیین میکنه، چون در cgtalk.com دیدم که حتی با 6 کامپیوتر هم زمانی کمتر از این نمی گیره...)

رندر در max با موتور scanline حدود 2 دقیقه
رندر در max با موتور scanline با radiosity حدود 3 دقیقه
رندر در max با موتور mental ray 3.5 بدون GI حدود 35 دقیقه
رندر در max با موتور mental ray 3.5 با GI حدود 1 ساعت و 10 دقیقه
رندر در max با آخرین ورژن V-ray و بدون GI حدود 1 ساعت
رندر در max با آخرین ورژن V-ray و با GI حدود 2 ساعت و 30 دقیقه

رندر در maya با موتور software حدود 2 دقیقه
رندر در maya با موتور hardware حدود 30 ثانیه (البته این موتور دارای محدودیت در رندر هست و خیلی جزئیات رو نمیگیره)
رندر در maya با موتور mental ray 3.5 و بدون GI حدود 45 دقیقه
رندر در maya با موتور mental ray 3.5 و با GI حدود 2 ساعت

خیلی دوست داشتم renderman رو هم تست کنم اما گیر نیامد که نیامد...

خارج از بحث render واقعا سرعت کامپیوتر خیلی تاثیر داره تو کار، من تاحالا با همچین سیستم هایی تو برنامه های سه بعدی کار نکرده بودم چون سیستم خودم AMD 1.6 هست با 512 مگ رم و گرافیک 128 مگ، مثلا تو maya میتونستم اینقدر درخت و گل و بوته و dynamic استفاده کنم که باهاش جنگل های آمازون رو بسازم، Nurbs ها رو در مایا روی آخرین کیفیت گذاشتم و sculp کردم بعد از 3 بار subdivision اما اصلا کم نیاورد...توی مکس هم که دیگه خبری از slow motion نبود...

اما جالب اینجا بود که ارتقاء سرعت اصلا تاثیری روی زمان بالا اومدن یا load شدن مایا نداشت، بازم زمان زیادی میخواست تا load بشه...

اگر بخوام به رندر هایی که گرفتم از نظر کیفیت امتیاز بدم، اینجوری میشه:

1 Maxwell (البته بعد از حذف Noise ها با neat image)
2 V-ray
3 Modo (تقریبا کیفیت با V-ray برابر بود)
4 Mental ray
5 Max scanline
6 Maya software

خوش باشید و از سرعت رندر لذت ببرید :))
 

Mehdi_44

Well-Known Member
با سلام دوست عزیز anufel

از اینکه وقت گذاشتید و آزمایشی را انجام دادید و اطلاعات خودتان را به اشتراک گذاشتی ممنون .
اگر امکان دارد پروژه رندر شده هر نرم افزار ( عکس ) همینجا قرار دهید

در مورد این دوتا توضیح دهید و فرق آنها را بگویید / ممنون.

رندر در maya با موتور software حدود 2 دقیقه
رندر در maya با موتور hardware حدود 30 ثانیه
 
آخرین ویرایش:

anufel

New Member
در مورد عکس ها اگر تاریخ پست رو ببینی، من دیشب ساعت 2 نصف شب پست کردم و اصلا حس upload کردن عکس نبود، اما امروز سعی میکنم که حتما upload کنم...البته تعداد عکس ها خیلی زیاده و فقط چند تا اصل کاری رو بیشتر آپلود نمی کنم، چون مثلا رندری که با موتور hardware در مایا گرفتم حتی ارزش دیدن هم نداره...

هر برنامه طراحی سه بعدی برای خودش یک موتور رندر داره، همونطور که در مکس موتور scanline رو داریم، در مایا هم موتورهای software و hardware رو داریم بجز mental ray و vector render که بصورت پلاگین مجزا روی مایا نصب شدند...

موتور software تصاویر نسبتا با کیفیتی رو ارائه میده، هرچند در بحث پردازش نور زیاد حرفه ای عمل نمیکنه، از طرفی بار اضافه روی حافظه کارت گرافیک نمیاد و برای رندر کردن تصاویر بیشتر از حافظه نرم افزاری استفاده میشه و سرعت نسبتا خوبی داره.

موتور hardware تصاویر رو با دقت و کیفیت پایین ارائه میده اما سرعت خیلی بالا، در عین حال نمیتونه حالت هایی مثل سایه، انعکاس نور و افکت های post-process رو راندو کنه، و البته تمام فشار رو روی حافظه کارت گرافیک میاره و زیاد از حافظه نرم افزاری استفاده نمیکنه.

البته این رو هم بگم که مایا کلا render ضعیفی داره و اینو حتی خود حرفه ای های مایا هم میگن، حتی رندر scanline مکس کیفیتی خیلی بهتر از software در مایا میده، معمولا حتی شرکت هایی مثل pixar و dreamworks هم از render مایا استفاده نمیکنند و بعد از ساخت پروژه در مایا، با پلاگین های خاص خودشون رندر میکنند مثل renderman و بعضی هم حتی maxwell...

در کل تو همه این تست ها من رندر modo رو ترجیح میدم، چون بالاترین سرعت رو داشت نسبت به کیفیت بسیار بسیار بی نظیری که ارائه میده، حتی قابل مقایسه با Mental ray و V-ray، البته این موضوع رو تو خود سایت luxology.com میتونی ببینی در بخش تست رندر modo، خودش بهت یک demo بصورت فلش نشون میده تا سرعت و در عین حال کیفیت رندر رو ببینی...
البته قدرت Modo در رندر بر میگرده به lightwave، lightwave از قدیم هم بخاطر قدرت و کیفیت رندر معروف بودش حتی قبل از اینکه maxwel، V-ray و mental ray به دنیا بیان، modo هم توسط همان مهندسینی طراحی شده که lightwave رو درست کردند...میتونی داستان کامل ساخت modo رو در پست دیگر من بنام "قدرت modo در ساخت مدل و رندر به سبک realistic" بخونی...

من الان تمام پروژه های مایا رو در modo رندر میکنم، این دوتا Pipeline قدرتمندی هستند و بخوبی باهم import و export میکنن

امیدوارم جوابتون رو گرفته باشید
 

pythoN

Active Member
مرسی که وقت خودت رو برای اینکار صرف کردی اما بغیر از عکس ها اگه لطف کنی و سورس ها رو هم اپلود کنی خیلی ممنون میشم .
چون بعد از خوندن مطلب یه کم ذهنم روی متریال ها مشغول شده .
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
خیلی کار جالبی بود . بی صبرانه منتظر عکسهام
 

جدیدترین ارسال ها

بالا