ترکیب متریال برای کف

سلام دوستان
چجور میشه دو متریال رو باهم شبیه گرادینت ترکیب کرد؟ ( تکسچر زمین خاکی و چمن)

بالفرض یک plane داریم برای زمین یا کف، برای تکسچرش میخوام از یه قسمتی تکسچر خاک شروع بشه بعد خاک سنگ دار در امتدادش اضافه بشه، بعد مثلا چمن اضافه بشه، بعدش بصورت سنگ فرش شده!!
یعنی همش روی یه plane باشه، از یه زمین خاکی به سمت زمین چمن پیش میریم، طبیعتا کم کم چمن ها و سبزه ها اضافه میشه و در هم محو میشه!! مبتدی وار توضیح بدین
 

saloolix

Member
سلام .کار بسیار زمان بری هستش.پیشنهاد میکنم کتاب جلوه های ویژه در تری دی مکس رو بگیری بخونی.
 
شما یه vray blend mtl بر میداری اولی رو تکسچر زمین بعدی رو تکسچر خاک سنگ دار بعدی هم چمن ، جلوی متریال سنگ فرش (یعنی کوت اول ) یه گرادینت رمپ می دی ، به بعدی که چمن باشه هم همین رو می دی ، حالا بر اساسی که میخوای توی هم محو بشن ، منطقه ی سیاه و سپید گرادینت رو عوض می کنی


یا علی
 
شما یه vray blend mtl بر میداری اولی رو تکسچر زمین بعدی رو تکسچر خاک سنگ دار بعدی هم چمن ، جلوی متریال سنگ فرش (یعنی کوت اول ) یه گرادینت رمپ می دی ، به بعدی که چمن باشه هم همین رو می دی ، حالا بر اساسی که میخوای توی هم محو بشن ، منطقه ی سیاه و سپید گرادینت رو عوض می کنی

ممنون از توضیحت.. اما من نتونستم این کارو بکنم! توی متریال دهی زیاد چیزی حالیم نیست، برا همین مشکل دارم! اگه با جزئیات بیشتر بگی ممنون میشم. یه پلن میسازم، یه متریال vray blend mtl میسازم، توی کوت اول یه متریال استاندارد میزارم و توی دیفیوز اون گرادینت رمپ میزارم، درسته؟ بعد جلوی کوت اول در قسمت Blend Amount تکسچر اولی رو بهش میدم. پایینش هم به همین ترتیب عمل میکنم، متریال رو به پلن نسبت میدم. اما اتفاقی نمیوفته!
 
من متریال رو واسط درست کردم به یه پلن بده بعد یه رندر کن تا بدونی چی به چیه بعد تکسچر های خودت رو جایگزین کن .
- دقت کن که من w رو 90 گزاشتم شما اگه باید بچرخه هر دوتا gradient ramp ها رو صفر کن .
1.jpg

یا علی
 

پیوست ها

  • ramp.rar
    5.1 کیلوبایت · بازدیدها: 27
من متریال رو واسط درست کردم به یه پلن بده بعد یه رندر کن تا بدونی چی به چیه بعد تکسچر های خودت رو جایگزین کن .
- دقت کن که من w رو 90 گزاشتم شما اگه باید بچرخه هر دوتا gradient ramp ها رو صفر کن .

این متریالی که دادین رو چجور باز کنم توی مکس؟ من get material رو میزنم، بعد توی پنجره ی جدید از منو open material library رو میزنم و متریالی که دادین رو انتخاب میکنم! اما ارور میده ! مکسم 2011 هست
اصلا این راهی که رفتم درسته؟

کلا متریال ها رو چجور باید سیو و ایمپورت کرد؟
 

dr.hashemi

کاربر فعال
خوب همین راهی که گفقتو خودت با یه vray blend mtl برو
کاملا توضیحش کافیه . . .
 

arc.f

Member
من متریال رو واسط درست کردم به یه پلن بده بعد یه رندر کن تا بدونی چی به چیه بعد تکسچر های خودت رو جایگزین کن .
- دقت کن که من w رو 90 گزاشتم شما اگه باید بچرخه هر دوتا gradient ramp ها رو صفر کن .
مشاهده پیوست 96694

یا علی
سلام دوست عزیز ممنون که این متریال رو گذاشتی.من هم چنین متریالی لازم داشتم...مکسم2012 هست...متریال ادیتور>مپ>بیت مپ>انتخاب ادرس متریال....من همیشه اینجوری متریال وارد می کنم ولی اینو باز نمکنه.باید چیکارکنم؟
 

dr.hashemi

کاربر فعال
سلام دوست عزیز ممنون که این متریال رو گذاشتی.من هم چنین متریالی لازم داشتم...مکسم2012 هست...متریال ادیتور>مپ>بیت مپ>انتخاب ادرس متریال....من همیشه اینجوری متریال وارد می کنم ولی اینو باز نمکنه.باید چیکارکنم؟


وقتی تو قسمت bitmap عکستو انتخاب میکنی این منو باز میشه برای تایل دادن به کنترل مپ چنل
اگرم نیومد رو قسمت diffuse تو مربع M رو بزن مجدد میای اینجا
 
من ورژن 2013 رو گزاشتم که از روش زیر:
get material >open material library
فایل مکس ورژن پایین تر رو گزاشتم که همین جوری بازش کنید میاد

 

پیوست ها

  • blend_mtl.rar
    24 کیلوبایت · بازدیدها: 17

arc.f

Member
من ورژن 2013 رو گزاشتم که از روش زیر:
get material >open material library
فایل مکس ورژن پایین تر رو گزاشتم که همین جوری بازش کنید میاد

من مبتدیم...اینکه یه صفحه سیاهه.همون طور که گفتید خواستم بهش متریال بدم ولی گوی های متریالم نیستند.باید چیکار کنم؟

وقتی تو قسمت bitmap عکستو انتخاب میکنی این منو باز میشه برای تایل دادن به کنترل مپ چنل
اگرم نیومد رو قسمت diffuse تو مربع M رو بزن مجدد میای اینجا

منظورتون رو متوجه نمشم...واسه بقیه مترالام بعد از انتخاب ادرس متریال پنجره دیگه ای باز نمشه وهمون رو اکی میکنم.اگرممکنه تصویری بگید باید چیکار کنم مرسی.
 
شما وی ری روی کامپیوترتون دارین ؟ اگه آره که باید انتخابش کنید.
اگه نه که باید نصبش کنید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا