hamed-ddd
Well-Known Member
سلام
حتما برای خیلی از دوستان پیش اومده موقع مدلسازی دچار یه مشکلی کوچیک شدند.همتراز کردن ورتکسها با هم
اینجاست که میگی کاش ابزار aligne به کار میومد
فرض کنید یه ابجکت دارید و مثل شکل زیربه هم ریخته و شما میخواهید فقط با داشتن ارتفاع و طول و عرض اون رو تنظیم کنید تا دقیقا به شکل مکعب مستطیل دربیاد
میدونم چند نفری همین حالا گفتند خب این چه کاریه .از اولش میرم و یه باکس میسازم و پارامترهاشو تنظیم میکنم.
بهتره عجله نکنید چون این فقط مثاله و کاربردش خیلی بیشتره.
خب مش اولیه ما زیاد جالب نیست ولی من میخوام مرتبش کنم
اول باید axis constraint رو فعال کنیم.روی ابزار snap راست کلیک کنید تا پنجره مخفی تنظیماتش رو ببینید.قسمت option و در نهایت تیکaxis constraint رو فعال کنید.ضمنا حالت اسنپ رو از grid به vertex عوض کنید
پنجره مخفی رو ببندید
خیلی خب.موفق شدید .حالا باید ابزار snap رو فعال کنید.کلید Sمیانبر شما در اینجاست
حالا مش خودتون که ممکنه editable mesh یا editable poly باشه(یا هر مش دیگه که دارای زیر مجموعه ورتکس باشه) انتخاب کنید و به زیر مجموعه ورتکس برید.کلید 1 راهنمای فوری به این بخشه.
ورتکس پایینی رو انتخاب کنیدا.از محور y استفاده کنید و به سمت ورتکس بالایی بکشید تا علامت اسنپ ظاهر بشه. خط اسنپ به دنبال نشانگر موس شما میاد تا مشخص بشه کدوم ورتکس قراره مبنای تراز باشه.وقتی علامت اسنپ رو در ورتکس مورد نظر دیدید رها کنید.موفق شدید دو ورتکس تراز شدن
دقت کنید هدف روی هم گذاشتن ورتکسها نیست هدف همتراز کردن آنهاست.اگر این کار را چنر بار در راستای محورهای مختلف امتحان کنید و نتیجه را از چند زاویه ببینید متوجه میشوید که چه اتفاقی افتاده
موفق باشید و سربلند
حتما برای خیلی از دوستان پیش اومده موقع مدلسازی دچار یه مشکلی کوچیک شدند.همتراز کردن ورتکسها با هم
اینجاست که میگی کاش ابزار aligne به کار میومد
فرض کنید یه ابجکت دارید و مثل شکل زیربه هم ریخته و شما میخواهید فقط با داشتن ارتفاع و طول و عرض اون رو تنظیم کنید تا دقیقا به شکل مکعب مستطیل دربیاد
میدونم چند نفری همین حالا گفتند خب این چه کاریه .از اولش میرم و یه باکس میسازم و پارامترهاشو تنظیم میکنم.
بهتره عجله نکنید چون این فقط مثاله و کاربردش خیلی بیشتره.
خب مش اولیه ما زیاد جالب نیست ولی من میخوام مرتبش کنم
اول باید axis constraint رو فعال کنیم.روی ابزار snap راست کلیک کنید تا پنجره مخفی تنظیماتش رو ببینید.قسمت option و در نهایت تیکaxis constraint رو فعال کنید.ضمنا حالت اسنپ رو از grid به vertex عوض کنید
پنجره مخفی رو ببندید
خیلی خب.موفق شدید .حالا باید ابزار snap رو فعال کنید.کلید Sمیانبر شما در اینجاست
حالا مش خودتون که ممکنه editable mesh یا editable poly باشه(یا هر مش دیگه که دارای زیر مجموعه ورتکس باشه) انتخاب کنید و به زیر مجموعه ورتکس برید.کلید 1 راهنمای فوری به این بخشه.
ورتکس پایینی رو انتخاب کنیدا.از محور y استفاده کنید و به سمت ورتکس بالایی بکشید تا علامت اسنپ ظاهر بشه. خط اسنپ به دنبال نشانگر موس شما میاد تا مشخص بشه کدوم ورتکس قراره مبنای تراز باشه.وقتی علامت اسنپ رو در ورتکس مورد نظر دیدید رها کنید.موفق شدید دو ورتکس تراز شدن
دقت کنید هدف روی هم گذاشتن ورتکسها نیست هدف همتراز کردن آنهاست.اگر این کار را چنر بار در راستای محورهای مختلف امتحان کنید و نتیجه را از چند زاویه ببینید متوجه میشوید که چه اتفاقی افتاده
موفق باشید و سربلند