LinkinForEver
مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام خدمت عزیزان ...
در این مبحث ترفند های خودم در پست پروداکشن و رندرینگ رو که تا الان به صورت تجربی به دست اوردم رو با شما به اشتراک میزارم ، امیدوارم براتون مفید باشه ...
ترفند اول - نویز گیری به روش Inverse
این روش نویز گیری هست که ازش استفاده میکنم ، من در اوردی هست اما خوب بدک جواب نمیده
برای اینکه بدترین حالت نویز رو در نظر بگیریم ... نمونه من یک رندر خیلی ساده و با نویز بالاتر از ویری ، کورونا رندر هست .
1 - رندر اصلی دارای ( کاستیک ، Soft Shadow و *...) :
2 - خوب کار اول انالیز کردن کار هست ، برای این کار با استفاده از levels کار رو به 0 - 1 برسونید :
نکته : Watermark رندر اگر دارید مثل رندر بالا حتمی قبل از دینویز حذفش کنید .
3 -حالا کافیه با یک پلاگین Denoiser در مرحله ای اول عکس مخصوص انالیز رو ساب بندی یا همون منطقه بندی برای Noise Sampler کنید . ( من از Define استفاده میکنم . )
4 - تصویر بعد از Denoise شدن :
5 - حالا شما دارای بدترین حالت نویز تصویر با دینویز شدنش هستید . حالا کافیه ، همون تنظیم رو روی رندر اصلیتون انجام بدید که در فتوشاپ باید Control + F رو بزنید .
خب در این حالت شما دارای نویز ریز و کمی تار شدن لبه های تصویر هستید . چی گفتم
تا اینجا از تکنیک اولم .
بریم سراغ تکنیک دوم ... این خروجی رو نگه دارید ، چون تکنیک دوم باید روی همین دومی انجام بشه .
1 - برای تکنیک دوم شما باید یک رندر Normal از صحنتون داشته باشید ، خوب همونطور که میدونید نرمال مپ متشکل از 3 جهت نور XYZ در سه کانال RGB هست ...
2 - حالا ما با کانال Red و Green کار داریم . ما این دو کانال رو در هم Blend میکنیم با Soft light و بعد Blue رو Overlay میکنیم .
خب اینجا شاید بگید این داره الکی هی قضیه رو پیچیده میکنه اما این کار یک نکته مهم هست اونم اینکه در اخر اگر تنها یک نرمال داشته باشید نور شما تغییر میکنه ... !
پس این مرحله رو با دقت انجام بدید .
3 - حالا کاری که مونده اینه که این تصویر رو به حالت High pass در میاریم و بر روی ک Overlay میکنیم ... این کار یک شارپنس خیلی خوب به کار شما میده و ادج های از دست رفته رو با حالت بهتری بر میگردونه ... و همینطور این شارپنس شباهت زیادی به عکس
دوربین داره ...
4 - این تصویرمون تا اینجا :
5 - حالا ما یک نویز خیلی خفیف داریم که اونم کافی با Denoiser بگیریم .... بعدم یک پست پرو کوچیک
زمان ساخت این اموزش : 1 ساعت 36 دقیقه
موفق باشید .
در این مبحث ترفند های خودم در پست پروداکشن و رندرینگ رو که تا الان به صورت تجربی به دست اوردم رو با شما به اشتراک میزارم ، امیدوارم براتون مفید باشه ...
ترفند اول - نویز گیری به روش Inverse
این روش نویز گیری هست که ازش استفاده میکنم ، من در اوردی هست اما خوب بدک جواب نمیده
برای اینکه بدترین حالت نویز رو در نظر بگیریم ... نمونه من یک رندر خیلی ساده و با نویز بالاتر از ویری ، کورونا رندر هست .
1 - رندر اصلی دارای ( کاستیک ، Soft Shadow و *...) :
2 - خوب کار اول انالیز کردن کار هست ، برای این کار با استفاده از levels کار رو به 0 - 1 برسونید :
نکته : Watermark رندر اگر دارید مثل رندر بالا حتمی قبل از دینویز حذفش کنید .
3 -حالا کافیه با یک پلاگین Denoiser در مرحله ای اول عکس مخصوص انالیز رو ساب بندی یا همون منطقه بندی برای Noise Sampler کنید . ( من از Define استفاده میکنم . )
4 - تصویر بعد از Denoise شدن :
5 - حالا شما دارای بدترین حالت نویز تصویر با دینویز شدنش هستید . حالا کافیه ، همون تنظیم رو روی رندر اصلیتون انجام بدید که در فتوشاپ باید Control + F رو بزنید .
خب در این حالت شما دارای نویز ریز و کمی تار شدن لبه های تصویر هستید . چی گفتم
تا اینجا از تکنیک اولم .
بریم سراغ تکنیک دوم ... این خروجی رو نگه دارید ، چون تکنیک دوم باید روی همین دومی انجام بشه .
1 - برای تکنیک دوم شما باید یک رندر Normal از صحنتون داشته باشید ، خوب همونطور که میدونید نرمال مپ متشکل از 3 جهت نور XYZ در سه کانال RGB هست ...
خب اینجا شاید بگید این داره الکی هی قضیه رو پیچیده میکنه اما این کار یک نکته مهم هست اونم اینکه در اخر اگر تنها یک نرمال داشته باشید نور شما تغییر میکنه ... !
پس این مرحله رو با دقت انجام بدید .
دوربین داره ...
4 - این تصویرمون تا اینجا :
زمان ساخت این اموزش : 1 ساعت 36 دقیقه
موفق باشید .
آخرین ویرایش: