ترفندهای بازکردن قفل لپ تاپ

t@mir@t

New Member
تا حالا شده پسورد لپ تاپ تون رو یادتون نیاد و نتونین ازش استفاده کنین؟ خب این وضعیت خیلی آزار دهنده س و مطمئنا دنبال این هستین که هرچه زودتر قفل سیستم تون رو باز کنین. به نظرتون اصلا امکان باز کردن قفل لپ تاپ وجود داره؟ طبق اطلاعاتی که کارشناس های مرکز تعمیر لپ تاپ نمایندگی ایسوس در اختیار ما گذاشتن، این امکان وجود داره و میشه با روش های خاصی، قفل این دستگاه رو باز کرد. قبلا اگه چنین اتفاقی میفتاد، تعمیرکارا باتری مادربرد رو به مدت 72 ساعت در میاوردن؛ این کار باعث میشد پسورد سیستم بشکنه و قفل لپ تاپ باز بشه. اما لپ تاپ های جدید چنین قابلیتی ندارن و باید با روش های متفاوتی این مشکل رو در اونها برطرف کرد. در ادامه، شما عزیزان رو با روش های باز کردن قفل لپ تاپ و ترفندهای کاربردی این مساله آشنا می کنیم.

کاربردی ترین روش های بازکردن قفل لپ تاپ ایسوس

همونطور که گفتیم، برای باز کردن قفل و شکستن پسورد لپ تاپ، روش های مختلفی وجود داره. نکته ای که وجود داره و باید بهش توجه کنین اینه که در صورت داشتن هرگونه فایل رمزنگاری شده در حساب کاربری تون، استفاده از این روش ها باعث میشع اون فایل ها برای همیشه حذف بشن. برای جلوگیری از این اتفاق، یک کپی از گواهی رمزنگاری ( Encryption Certificate ) فایل‌های مذکور بگیرین. کاربردی ترین روش های شکستن قفل لپ تاپ عبارتند از:

تعویض سیستم عامل

تعویض سیستم عامل، یه روش وقت گیره و زمان زیادی لازم داره. یه بدی دیگه ای هم که داره اینه که باعث از بین رفتن فایل هایی میشه که در درایو ویندوز قرار دارن. بنابراین این روش، فقط در شرایط ضروری مورد استفاده قرار میگیره.

استفاده از نرم افزارها

دومین روشی که برای باز کردن قفل لپ تاپ asus مورد استفاده قرار میگیره، استفاده از نرم افزارهایی هست که برای ان منظور طراحی شده. البته شما توی این روش، به هیچ ابزار خاصی نیاز ندارین و فقط با استفاده از قابلیت های خود ویندوز، میتونین مشکل رو برطرف کنین.

رمزهای عبور مشترک

یه روش دیگه ای برای شکستن پسورد لپ تاپ وجود داره و اون، استفاده از رمز عبورهایی هست که در مارک و مدل های مختلف بایوس مشترک هستن. این رمز ها رو میتونین از وب سایت های مربوطه پیدا کنین. فقط توجه داشته باشین که موقع ورود این کدها، باید حروف بزرگ رو به صورت بزرگ و حروف کوچیک رو به صورت کوچیک وارد کنین. بنابراین مراقب روشن یا خاموش بودن کلید Caps Lock در صفحه کلید لپ تاپ ایسوس تون باشین.

برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ با پسورد مادر

بعضی از سازنده های لپ تاپ، یه سری کلمه عبور به نام backdoor یا در پشتی رو برای بایوس شما ارائه میدن تا بتونین برای بازکردن قفل لپ تاپ تون ازشون استفاده کنین. خود از آنها استفاده کند. متخصصین نرم افزار در واحد تعمیرات ایسوس، توصیه میکنن که قبل از قبل از استفاده از هر ابزار دیگه ای، سعی کنین بایوس سیستم تون رو با استفاده از backdoor رمزگشایی کنین.

استفاده از نرم افزار

یه روش دیگه ای که برای باز کردن قفل لپ تاپ ازش استفاده میشه و معمولا کاربردی هم هست، استفاده از نرم افزار کرکینگ به نام Hirens BootCD 15.2 هست. فقط باید بدونین که کار کردن با این نرم افزار، نیاز به تخصص و مهارت بالایی داره و بهتره ار متخصصین حوزه ی it برای این کار کمک بگیرین. برنامه ی CMOS De-Animatorهم میتونه توی این زمینه مفید باشه. این نرم افزار در مقایسه با سایر برنامه ها، به روز تر هست و از طریق ویندوز، قفل بایوس رو باز میکنه.


جدا کردن باتری مادربرد یا قطع کردن برق

تو بخش های قبلی گفتیم که جدا کردن باتری مادربرد، میتونه با حذف کردن پسورد، قفل لپ تاپ رو باز کنه. ولی این روش، برای لپ تاپ های جدید جوابگو نیست و بیشتر تو مدل های قدیمی تر جواب میده. لپ تاپ های جدیدتر، برای افزایش امنیت پسورد، امکانی رو فراهم کردن که پسورد روی تراشه EEPROM به صورت جداگانه ذخیره بشه و متکی بر باتری بایوس نباشه. بنابراین، با قطع شدن برق یا جدا کردن باتری بایوس، امکان باز کردن قفل لپ تاپ وجود نداره. به هر ترتیب، اگه با وجود اجرای روش هایی که ذکر کردیم، بازم مشکل برطرف نشد، بهتره از تکنسین های ما در نمایندگی مجاز ایسوس در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرین.

منبع : نمایندگی ایسوس
 

جدیدترین ارسال ها

بالا