تراز کردن عمودی خطوط در ورد

kamy882

New Member
سلام دوستان

من برای صفحه‌بندی کتابی که فقط متنی ساده داره، از نرم‌افزار word استفاده کردم و کل متن رو صفحه‌بندی کردم. در پایان تنها مشکلی که گریبان گیر من شده اینه با این که حاشیه (margin) پایین عدد مشخصیه اما وقتی به پایین صفحات نگاه می‌کنم با اختلاف حاشیه در پایین مواجه می‌شم. به طور مثال در صفحه‌ی بیست 26 سطر متن وجود داره و در صفحه‌ی کناری 25 سطر و می‌شه اختلافی در حدی کم تر از یک سانتی‌متر در اغلب صفحات با صفحه‌ی کناری مشاهده کرد. به واقع خطوط به صورت عمودی تراز نیستن با صفحات دیگه.

برای حل این مشکل منوی vertical alignment رُ در ورد پیدا کردم که باعث می‌شه متن از نظر عمودی justify بشه. اما مشکل اینه که justify کردن خطوط عمودی باعث می‌شه بین بعضی از پاراگراف‌ها فاصله‌های غیرعادی بیقته. که این تعداد پاراگراف‌ هم کم نیستن و به نوعی نمی‌شه ازشون چشم‌پوشی کرد.

البته اگه همه با این مشکل روبه‌رو بودن و راهی برای حل کردنش نبود، مسلماً تسلیم این موضوع می‌شدم اما کتاب‌های زیادی رُ چک کردم و دیدم هم‌چین مشکلی واسه‌شون پیش نیومده. یعنی هم از جهت مارجین پایین درست و هم‌تراز هستن و هم فاصله‌ی غیرعادی بین خطوط یا پارگراف‌هاشون نیفتاده. این کتاب‌هایی که چک کردم هم کتاب‌های قدیمی رُ شامل می‌شن که مطمئناً هستم با نرم‌افزاری پیشرفته‌تر از ورد کار نکردن و هم کتابایی هستن که از نظر شرایط متنی مثل کتابی که در دست دارم ساده به حساب میان و نه دارای تصویر و فونت‌های متفاوتن و نه سایزهای خیلی متنوعی رُ به کار گرفته‌ن برای درج مطالبشون.

بسیار ممنون می‌شم اگر دوستان متخصص که حتماً با تجربه‌ای که دارن این مسئله رُ مشاهده کرده‌ن و به این امر واقفن، منُ راهنمایی کنن که باید چه راه حلی رُ پیش بگیرم یا اشتباه کارم کجا بوده که مثل سایر کتاب‌ها نشده تراز شدن خطوط صفحاتم.

سپاس بسیار از شما که وقت گذاشتید و توضیحات بنده رُ خوندید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا