تحلیل بازی "بازی با کلمه"

arman_p

Member
اگر فلاسفه لطف کنن بازی "بازی باکلمات" رو دانلود کنن و یک توضیح کلی نسبت به روش ساخت آن بدهند.




:D:cool::lol::rose::paint::D:):rose:
 

Avang2005

مدیر انجمن
سلام دوست من

ببين دوست من . ساخت اين بازي ها زياد سخت نيست اينا فقط با چند دستور و شرط اينا رو مي سازن

البته اينو بگم كه بايد بدونيد در كجاي برنامه چه شرطي رو وارد كنيد

اينقدر پيچيده نيست

موفق باشيد
 

arman_p

Member
خوب من در دوقسمت بازی اشکال دارم.
1- سازنده چکار کرده تا توانسته هر بار که بازی را آغاز می کنیم سوالات عوض شود.
2- همان طور که می دانید هربار که ده سوال را جواب دهید در یک گنجینه گشوده می شود.دفعه ی بعد هم که بازی را اجرا می کنیم،گنجینه همچنان باز است.
خوب این بدان معناست که1- از یک کد رندوم و 2- یک کد برای ذخیره ی اطلاعات استفاده کرده است.
چگونه؟

:wink:
 
آخرین ویرایش:

Avang2005

مدیر انجمن
سلام دوست من

براي Random كه برات توضيح دادم توي پست قبلي

براي ذخيره هم مي توني از SharedObject استفاده كنيد

اگه وقت شد برات يه نمونه براي ذخيره با SharedObject اينجا ميزارم

موفق باشيد
 

arman_p

Member
با سلام
وقت بخیر
سوالی که دارم.اینه که
چگونه می توانم بر روی تصاویر انیمیشن سازی کنم؟
چون هر بار که در Motion tweening و Shape tweenin از تصاویر استفاده می کنم؟ انیمیشن به هم میریزه.
راه حل چیست؟
با تشکر
 

arman_p

Member
اگر طریقه ی استفاده از Shared object رو توضیح بدید.ممنون می شوم
 

Avang2005

مدیر انجمن
سلام دوست من

خوب اينم يه نمونه كه قولشو داده بودم براي SharedObject

براي انيميشن هم كه گفتيد بيشتر توضيح دهيد و نمونه بزاريد

موفق باشيد

نمونه :
 

پیوست ها

  • Avang.zip
    8 کیلوبایت · بازدیدها: 19

arman_p

Member
نگاهی به نمونه بیاندازید همه چیز دستگیرتان خواهد شد.
 

پیوست ها

  • mohsenpoor.zip
    13 کیلوبایت · بازدیدها: 16

arman_p

Member
خوب ببینید
مساله ای طرح می کنم.
فرض کنید ما عکس یک ماشین و یک ببر را در رایانه داریم.(با فرمتjpg)
حالا می خواهیم ماشین را طی یک عمل Motion tweening به تصویر ببر تبدیل کنیم.
برای این کار تصویر ماشین را در فریم 1 قرار داده ایم.
سپس با ساخت کلید فریم بعدی در فریم 10 تصویر ببر را قرار می دهیم.
سپس بین کلید فریمی که تصویر ماشین است و کلید فریمی که تصویر ببر است،Motion tweening را اجرا می کنیم.
خوب قاعدتا باید ماشین حرکت کرده و به ببر تبدیل شود، اما این اتفاق به درستی انجام نخواهد شد.
اگر مشکل را حل کردید. نمونه بگذارید
با تشکر
 

arman_p

Member
با عرض پوزش. در پست قبل
به جای Motio tweening از Shape tweening اتفاده می کنیم.
و بر روی تصاویر دستور break apart را اجرا می کنیم
که در نتیجه در کارمان اختلال به وجود خواهد آمد.
 

++Hadi++

Active Member
استفاده از تابع راندوم یا random برای تولید اعداد تصادفی در فلش:
سلام دوستان خسته نباشین
من می خوام اینجا که در مورد یه حالت راندوم بحث کردین چیزایی رو در مورد تابع راندوم بگم شاید به دردتون نخوره و اینا رو بدونین ولی اینو واسه آیندگان می نویسم تا شاید به درد کسی خورد.ولی برای گفتن این مطالب باید مقدماتی رو از ++C بگم.
در ++c ما برای تولید عدد راندوم یا تصادفی از تابع ()rand استفاده می کردیم ولی با استفاده از این تابع ، اگه ما در یه حلقه 20 تایی 20 تا عدد راندوم تعیین می کردیم و اعداد رو به ترتیب در یه کاغذ ثبت می کردیم و برنامه رو می بستیم و 40 بار دیگه برنامه رو Run می کردیم و به 20 عدد تولید شده در هر بار نگاه می کردیم، می دیدیم که در هر 40 بار اجرای برنامه ، 20 عدد به ترتیب برابر به ما می داد.
اونم دقیقا به همون ترتیبی که در کاغذ نوشتیم.
برای حل این حالت از ()srand استفاده می کردیم و در اون تابع زمان سیستم کامپیوترمونو پاس می دادیم یعنی می نوشتیم :

PHP:
srand(time(0));

و بعد از تابع ()rand استفاده می کردیم و دیگه اعدادمون که با ()rand تولید می شد کاملا تصادفی می شد و تولید دنباله اعداد تصادفی در هر لحظه بستگی به زمان اجرای اون داشت.
در فلش این مشکل به صورت پیش فرض حل شد و دیگه خود فلش به صورت پیش فرض زمان رو در کار تولید اعداد تصادفی دخالت می داد.
در فلش تابعی به نام floor هست که اعداد اعشاری رو می گیره و اونا رو به پایین گرد می کنه.یعنی :

PHP:
Math.floor(2.775) == 2    //true
این مثالها رو که می زنم رو با استفاده از اکشن اسکریپت 3 می نویسم .
در فلش ما با استفاده از یکی از متد های کلاس ریاضیات یا Math می تونیم اعداد اعشاری کاملا تصادفی بین صفر و یک بسازیم:
PHP:
Math.random();
این تابع یک عدد اعشاری کاملا تصادفی بین 0 و 1 بوجود می یاره و در این حین خود 0 و 1 بوجود نمی یان و این امر غیر ممکن و بعید هست که خود 0 و یا 1 بدست بیان ، چون بین این دو بینهایت عدد اعشاری هست.پس در این مورد معمولا تولید خود 0 و 1 رو غیر ممکن می دونن و صرفنظر می کنن.
ما برای بدست آوردن یک عدد صحیح تصادفی بین 1 تا 8 از کد زیر استفاده می کنیم:
PHP:
Math.floor(Math.random()*8+1);
و برای بدست آوردن یک عدد صحیح تصادفی بین 3 تا 9 می نویسیم :
PHP:
Math.floor(Math.random()*7+3);
علت مثال آخر هم اینه که تابع فلور همراه تابع راندوم ضربدر 7 اعداد تصادفی بین 0 تا 6 تولید می کنه و با جمع اون با 3 ، یه عدد صحیح بدست می یاد که حداقل 3 و حداکثر 9 بدست می یاد.
خوب با یاد گیری این مطلب می شه کارهای تصادفی خیلی زیادی کرد از جمله همون چیزی که خواستین یعنی بازی کلمات و امثال اینا .
شما برای تولید بازی کلمات از این روش استفاده می کنین :
یه مووی کلیپ با مثلا 8 تا فریم که تک تک فریم ها با استفاده از F6 جدا از همند و روی هر فریم کلیک کرده و در اون سوالات و جواب ها رو می نویسین.فرض کنین رو هر فریم یه سوال با 4 گزینه جواب داشته باشیم.خوب یه لایه دیگه برا اکشن طراحی می کنیم و فریم فریم لایه اکشن رو با فشار F6 از هم جدا می کنیم و در هر فریم اکشن دستور ()stop به اضافه دستوراتی برای اجرای بعد از انتخاب گزینه و فشار کلید تایید رو می نویسیم. حالا نوبت می رسه به مرحله انتخاب تصادفی .کافیه بنویسین :
PHP:
var i:Number= Math.floor(Math.random()*8+1);
myQuestionMovie.gotoAndStop(i);
با این کار می تونین یکی از این سوالات رو تصادفی ببینیم .
منطق کار اینه حالا هر جوری و هر چند تا که می خوایین از این تابع استفاده کنین و از این سوالا رو انتخاب کنین...
در ضمن من با استفاده از تابع راندوم مثالی رو درست کردم که برا دانلود الحاق کردم حتما دانلود کنین خوشتون می یاد.
بای...

 

پیوست ها

  • Kerme Shabtab - HadiMetal.rar
    242.7 کیلوبایت · بازدیدها: 105

arman_p

Member
مطلب بسیار عالی بود.آقای آونگ اگر جواب بدی نوکرتمی.
به biodread می گم. از این تاپیک برو بیرون
 
آخرین ویرایش:

arman_p

Member
حرفهای بایودرد را جدی نگیرید.
چون من خودم با ادبه و الان شکسته نفسی می فرمایند.
خوب گذشته از این ها اگر امکان دارد نگاهی به پست های قبل بیاندازید و جواب سوال کوچک مرا بدهید.
با تشکر
ایندفعه هر کی می خواهد جواب بده
حتی بایودرد
اما خواهش می کنم نگویید "منظورت چیست؟"
 

Avang2005

مدیر انجمن
سلام دوست من

خوب براي من كه مشكلي نداره . اين نمونه رو ببين

ببين كجاش مشكل داره

و اينو بگم كه فقط مي تويند Shap بكار ببريد

ولي اين كار رو مي تونيد توسط ماسك كردن Shap با اون عكس انجام بديد

براي اطلاعات بيشتر در انجمن سرچ كنيد

موفق باشيد



نمونه :
 

پیوست ها

  • avang.zip
    4.5 کیلوبایت · بازدیدها: 23
آخرین ویرایش:

arman_p

Member
نزدیک شدید.
خوب ببینید الان به جای استفاده از دایره و مربع از دو تا تصویر استفاده کنید.
ونتیجه را بگذارید
با تشکر
 

جدیدترین ارسال ها

بالا