تجربیات من در زمینه ترکینگ

www_3d_boy3

Well-Known Member
در آخرین کارم به تجربهای تازه ایی در زمینه ترکینگ دست پیدا کردم که میخوام با شما دوستان در میان بزارم .
ابتدا این فیلم بود .
که بشکل عجیبی تکان دوربین - چرخش دوربین و حرکت دوربین بشکل دایره ایی و shake در آن هر برنامه ایی رو عاجز میکنه !
w562oqwmvk20ep6p1g5m.jpg

و مسئله بعد اون آدمیه که بدجوری نصف صحنه رو گرفته و توی برنامه باید نصف صفحه ماسک بشه .البته این اتفاق برای bojoue خواهد بود.
i2b8jlavectlj3og4v.jpg


حالا مشکل اصلی اینجا پیش میاد که در بهترین شکل ممکن object شما ایستایی کامل رو در صحنه نخواهد داشت ...یعنی شی من که می بایستی کاملا سرجاش بمونه حدود 10 سانتیمتر حرکت میکنه .
راستی سایه رو یادتون نره چون اگه یادتون بره تو بوجو حرکت میکنه کار خراب میشه .
kreupxw2rdv7psjcn6cv.jpg


حالا من بایستی کلی فکر میکردم چکار کنم !
چاره بسیار راحت اما یکم فکر میخواد تا بهش برسی !
بایستی شکل را بصورت دستی در مکس با حرکت دوربین هماهنگ کنید ...یعنی همین کار که من میکم.
ولی کار یکم سخته یعنی شما بایستی چندباری مدام پریویو بگیرید و حی نگاه کنید تا مچ بشه کامل .
dewqohlrthjnu1hnue97.jpg

بهیچ عنوان حرکتها دیده نمیشن و بنظر میرسه شی ما کاملا روی زمین چسبیده .
اگر مشاهده کنید علاوه بر حرکت در محور x باید توجه کنید من حرکت rotate رو هم اضافه کردم.
من به تجربه قابل توجهی رسیدم که میخوام شماها هم بدونید .
در چنین صحنه هایی برنامهای ترکینگ چرخش دوربین به سمت شی را متوجهه نمیشن و دلیلش 2 بعدی بودن فیلم بنابراین من مجبورم بصورت دستی اینکار انجام بدم . یعنی وقتی دوربین در فیلم می چرخید شی من نمی چرخید .... اگه متوجهه نشدین باید تجربه کنید.
ن در فیلم جدیدم دارم به جربیات تازه ایی میرسم که دوست دارم شما هم بهره مند شید.:rose:
باور کنید اگه کم باشه اصلا محسوس نیست.
nدوستان توجه کنید این فقط پریو و من هفته دیگه قسمت کامپوزیتو اگه درخواست بود توضیح میدم.
می بخشید این آموزش برای سطح ابتدایی نبود واسه همین همه چیزو کلی گفتم تا به موضوع اصلی برسم. اگه کسی سوال داره بپرسه .
 

پیوست ها

  • _scene.rar
    1.8 مگایابت · بازدیدها: 166
آخرین ویرایش:

Soheil_2034

کاربر متخصص افتر افکتز
دوست عزيز ممنون ميشيم ثسمت كامپوزيتو هم كه گفتي توضيح بدي باز منون كه حرفه اي توضيح دادي
 

Sherlock_Holmes

Active Member
یعنی ترکینگ رو با دست انجام دادید؟

برنامه های ترکینگ هنرشون اینه که تصویر دو بعدی رو بصورت سه بعدی محاسبه میکنن.. برای حالتی که شما نیاز داری که چرخش حول یک جسم هست boujou میتونه محاسبه رو انجام بده منتها روشش با ترکینگ معمولی فرق میکنه.. میتونی tutorial شماره 8 رو(اگر اشتباه نکنم) از سایت boujo دانلود کنی و تمرین کنی.. هر کار دستی و ترکینگ چشمی هم که لازم باشه بکنی توی boujou بکنی نتیجه بهتری میده تا توی مکس..
 

امین تری دی

Active Member
Sherlock_Holmes من یا شما موافقم
چون خودم این کار رو کردم و نتیجه هم داده
این برنامه ها اگر نتونن چرخش دورین رو محاسبه کنن که دیگه باید بنداریشون دور
من باید دوربین گوشی موبایل تست گرفتم اونم توی MachMover خیلی خوب جواب داد توی مایا هم تستش کردم
 

www_3d_boy3

Well-Known Member
خب قطعا من درزمینه ترکینگ در بوجو حرفه ایی نیستم و این راهکار من فقط یک راهکار بزن درویی اما کارراه بندازه و شما اصلا متوجهه نمیشید که من چنین کلکی زدم .
قطعا بوجو یک برناه حرفه ایی و قابلیتهای بسیاری از اون بر من پوشیده است هنوز.
 

www_3d_boy3

Well-Known Member
یعنی ترکینگ رو با دست انجام دادید؟

برنامه های ترکینگ هنرشون اینه که تصویر دو بعدی رو بصورت سه بعدی محاسبه میکنن.. برای حالتی که شما نیاز داری که چرخش حول یک جسم هست boujou میتونه محاسبه رو انجام بده منتها روشش با ترکینگ معمولی فرق میکنه.. میتونی tutorial شماره 8 رو(اگر اشتباه نکنم) از سایت boujo دانلود کنی و تمرین کنی.. هر کار دستی و ترکینگ چشمی هم که لازم باشه بکنی توی boujou بکنی نتیجه بهتری میده تا توی مکس..

دوست عزیز ممنون از توجهت اما بشدت درگیر پروژه میرمهنا هستم و فعلا نمی تونم حداقل تا 1 ماه آینده
 

Sherlock_Holmes

Active Member
اتفاقا نمونه کارت خیلی خوب از آب در اومده بود..
بهرحال به قول خودت با تجربه بیشتر هست که آدم راهکارای جدید یاد میگیره..

از این که تجربتو با همه شریک شدی ممنون..

راستی در مورد پروژه میر مهنا من یه کاری داشتم باهات که توی این چند روز pm میدم بهت..

موفق باشی..
 

جدیدترین ارسال ها

بالا