تبدیل گوشی های مختلف به مودم Wi-Fi Hotspot

atsignshop

New Member
در این مطلب روش تبدیل گوشی های موبایل مختلف با سیستم عامل های اندروید، IOS و ویندوز فون به HotSpot را می آموزیم. چطور گوشی هوشمندتان را تبدیل به یک مودم Wi-Fi کنید؟ همینطور روش وصل کردن لپ تاپ یا تبلت تان را به هات اسپاتی که درست کرده اید را، خواهیم گفت..


حتمآ برای شما نیز موقعیت هایی پیش آمده است که گوشی هوشمندتان تنها وسیله ارتباطی با اینترنت می توانسته باشد. در چنین زمانی باید گوشی خود را به Hotspot تبدیل کنید تا هم خودتان و هم دیگران، بتوانند از اینترنت استفاده کنند. راه تبدیل گوشی به مودم وای فای، ساده است. اما بهرحال باید مسیر را بدانید.


اندروید:

در موبایل خود وارد قسمت Setting> More> Wireless & Networks > Tethering & Portable hotspot شوید.
اسامی دقیق منو اندکی در گوشی های مختلف متفاوت است. اما نگران نباشید، به سادگی متوجه خواهید شد.

smartphone-wi-fi-hotspot-5.png


چند گزینهء مختلف tethering مشاهده خواهید کرد.
همچنین قابلیت پسورد گذاشتن را دارید که بدرد مکان های عمومی میخورد. Network SSID به طور پیش فرض روی AndroidAP قرار گرفته است. بهتر است که شما آن را تغییر داده و رمز عبوری روی آن قرار دهید تا هم امنیت داشته باشد و هم براحتی به یادتان بماند.


smartphone-wi-fi-hotspot-6.png

این روش ممکن است نیاز به برنامه tethering نسبت به فایل استفادهء شما از اینترنت داشته باشد و درصورتی که شما در ایالات متحده زندگی می کنید حتما چنین خواهد بود.
همچنین تعداد زیادی برنامهء شخص ثالث در Goggle Play وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا از برنامهء tethering عبور کنید، اما به یاد داشته باشید که ممکن است این برنامه ها با وایرلس شما و برنامهء اتصال موافقت نکنند.


IOS

در گوشی خود به قسمت Setting> Cellular بروید.
سپس وارد Personal Hotspot on شوید.
پس از چند لحظه اگر دستگاهی به آن متصل نشد به طور اتوماتیک خاموش می شود. اما شما به راحتی می توانید آن را به حالت اول بازگردانید. در iOS 7 می توانید داده های تبادل شده را مشاهده کنید.


smartphone-wi-fi-hotspot-7.png


بازهم اگر در ایالات متحده زندگی می کنید نیاز به برنامه tethering دارد. App Store هیچ برنامهء عبور از هات اسپات ندارد، اما اگر قفل آیفون خود را باز کرده اید بخش مشابهی می یابید که در اندروید هم وجود دارد.


ویندوز فون



برای این کار از ویندوز فون 8.1 استفاده کرده ایم. اما پروسهء آن مطابق با ویندوز فون 8 و 7.5 است. تفاوت بین ویندوز فون 7.5 و 8 تعداد دستگاه هایی است که می تواند به آن متصل شوند.

smartphone-wi-fi-hotspot-0.png

جهت تنظیم آن روی موبایل خود به بخش Setting> internet sharing رفته و گزینه ی sharing را روشن کنید.
در صفحهء بعد می توانید پیش فرض لاگین اعتبارنامه را حفظ نموده یا رمزی روی آن بگذارید که به خاطرتان بماند.


هات اسپات را ساختم. چطور لپ تاپ یا تبلت خود را به Hotspot وصل کنم؟

بیشتر مسیر را طی کرده اید. اتصال لپ تاپ یا دستگاه های دیگر به هات اسپات گوشی آخرین مرحله است.
همانند اتصال به وای فای های دیگر به آن متصل شوید. فرستنده را پیدا کنید. آنرا انتخاب کنید. رمز عبوری که قرار بود یادتان بماند را بدهید.


smartphone-wi-fi-hotspot-8.png


نکته:

اگر سرویس دادهء محدودی دارید، بهتر است که از این گزینه با دقت و صرفه جویی استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که با این نوع اتصال وای فای سرعت پایین تری خواهید داشت. این بستگی دارد به کیفیت اتصال داده های شما و همچنین تعداد دستگاه هایی که همزمان متصل به شبکه اند.

منبع: +
 
آخرین ویرایش:

saman2020

Member
خوبه. اینترنت موبایل رو در اندروید میشه به سه طریق Wifi-Blutooth-Cable به اشتراک گذاشت که قابلیت خوبی هست.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا