تایپیک تازه کار های مایا (همه چیز سوال،آموزش و...)

CG-Student

Member
برا ساخت استودیو فرضا برای رندر ماشین که دایره یا نیم دایره تو فیلم های آموزشی درست می کنن که تو هایپر شید یه متریال مشکی surface shade به اون داده میشه و از قسمت رنگ اون یه فایل به اون نسبت میدن که خاصیت رنگ متالیک به بدنه ماشین میده !!!
میشه در مورد این فایل تصویری بیشتر توضیح بدین
 

sidsid

Well-Known Member
سلام
اون دایره ایجاد نور محیطی و رفلکت میکنه دقیقا مثل HDRI
این کلمه رو تو گوگل سرچ کن
studio car photography
دقیقا به جوابت میرسی این عملیات یک روش نورپیردازی هست که رفلکت های زیبا ایجاد میکنه و ربطی به متریال نداره

یا علی:rose:
 

akanazi

New Member
خوب من این سوال را در یک تایپیک جداگانه مطرح کردم ولی کسی جواب نداد کفتم در اینجا هم مطرح کنم شاید کسی جوا بده

من در مایا با اندازه ها مشکل دارم و آن هم این است که من وقتی یک غرفه یا دیوار یا هر چیز دیگر را که طراحی می کنم باید اندازه های آن را مثلا به سانتی متر تبدیل کنم یا اندازه ثابت ذاشته باشم مثلا در اندازه دیوار و اندازه میز هرکدام در قسمت اندازه ها یک میده که در صورتی که اندازه های آنها باهم فرق می کنه آیا راهی هست که اندازه ها را به سانتی متر نشان بده و خود برنامه هم از یک طرح اندازه ها را استخراج کن

من دو دیوار یکی با polygons و دیگری را با nurbs می گشم و اندازه آنها را در Attribute editor عین هم قرار می دهم ولی اندازه آنها باهم زمین تا آسمان فرق میکنه در ضمن من می خوام اندازه را در خود تصویر برایم نشان بده عین اینکه در رندر هم اندازه ها افتاده باشه آیا این امکان داره چون می خوام اندازه ها را بدم برش کار برش بده
 

zzmm14

Active Member
خوب من این سوال را در یک تایپیک جداگانه مطرح کردم ولی کسی جواب نداد کفتم در اینجا هم مطرح کنم شاید کسی جوا بده

من در مایا با اندازه ها مشکل دارم و آن هم این است که من وقتی یک غرفه یا دیوار یا هر چیز دیگر را که طراحی می کنم باید اندازه های آن را مثلا به سانتی متر تبدیل کنم یا اندازه ثابت ذاشته باشم مثلا در اندازه دیوار و اندازه میز هرکدام در قسمت اندازه ها یک میده که در صورتی که اندازه های آنها باهم فرق می کنه آیا راهی هست که اندازه ها را به سانتی متر نشان بده و خود برنامه هم از یک طرح اندازه ها را استخراج کن

من دو دیوار یکی با polygons و دیگری را با nurbs می گشم و اندازه آنها را در Attribute editor عین هم قرار می دهم ولی اندازه آنها باهم زمین تا آسمان فرق میکنه در ضمن من می خوام اندازه را در خود تصویر برایم نشان بده عین اینکه در رندر هم اندازه ها افتاده باشه آیا این امکان داره چون می خوام اندازه ها را بدم برش کار برش بده

با سلام
دوست عزیز مایا اصولا برای انیمیشن طراحی شده البته پلاگینهایی هم میشه پیداکرد که اندازه گیری رو توی محیط مایا انجام داد ولی در اصل داخل محیط مایا با مقیاس اشیا و احجام سرو کار داریم .
شما بهتره با اتوکد کار کنید و برای تکسچر و ... از مایا استفاده کنید.
موفق باشید:rose:
 
خواهشا یکی بگه این مشکلو چطوری باید حل کرد
2 3 بار پاک کردم نصب کردم حتی مسیر نصب رو هم عوض کردم اما نمیشه که نمیشه.
 

پیوست ها

  • Maya-P.png
    Maya-P.png
    36.7 کیلوبایت · بازدیدها: 7

CG-Student

Member
تو قسمت ریگ ماشین
یه فلش درست کردم بالای کاپوت ماشین برای بالا پایین کردن کل ماشین ولی نمی دونم چرا یکشون برعکس عمل می کنه . یعنی وقتی بالا میرم بدنه مالشین میاد پایین . شکل یک و دو
در قسمت animation ---> animate ---> create motion trial
شکل اینجوری میده . شکل 3
حالا من می خوام عددها تبدیل به نموار ویرایشی در همین صفحه بشن . در صفحه graph editor دارم ولی اینجا هم میخوام داشته باشم . چجوری ؟
آخرین سوال هم اینکه در graph editor چجوری نمودارهای انیمیت فراخوانی کنم . چون بعضی وقت نیستن !!! فقط وقتی به تازگی ایجاد مشن هستن و وقتی اون آبجکت از حالت انتخاب خارج میشه نمودار ها هم محو میشن .
ممنون:rose:
 

پیوست ها

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    274.2 کیلوبایت · بازدیدها: 10
  • Untitled1.jpg
    Untitled1.jpg
    334.5 کیلوبایت · بازدیدها: 8
  • Untitled2.jpg
    Untitled2.jpg
    334.5 کیلوبایت · بازدیدها: 6
آخرین ویرایش:
مهندس من کاری به این مسئله که سوال کردی ندارم اما طراحی ماشینت جالب نبود :green:

جلوش پخه :)
البته شاید هنوز کارش تموم نشده
راستی شما چقدر با آموزش های خارجی کار کردید؟
زیاد ؟ کم ؟ اصلا کار نکردید ؟ و هیچکدام :cool:
 

CG-Student

Member
سلام مهدی جان
راستش جهت تمرین هست و زیاد اهمیتی به مدل نمیدم . فعلا در حال تمرین هستم و انشاالله زمان نمونه کار حتما توصیه های شمارو مد نظر قرار میدم . اگه وقت خودمو بخوام روی شیک کردن این مدل از دست بدم به آموزش های بیشتر نمی رسم .
نگاه به آینده . . .
یا علی
 

mohsen_blid

Active Member
کسی از دوستان می تونه در رابطه با uv توضیح بده و همچنین uv map که چکار می کنه و چه کاربردهایی داره؟
 

CG-Student

Member
uv برای تکسچرینگ هست . یعنی مرحله اول تکسچر یو وی هست . شما برای این مدل خودتونو فرضا یک کارکتر تکسچر کنید ابتداباید یو وی بگیرید و یو وی این کارکتر مرتب کنید سپس عملیات تکسچرینگ انجام بدید . در کل مرحله پیش نیاز تکسچرینگ گفته میشه .
 
سلام
آقا من یه مشکلی با مایا 2009 و همچنین با مایا 2010 دارم

اونم این هست که کند هست نمیدونم چرا یعنی مثلا وقتی میخای بری به ورتکس دیر عمل میکنه یا وقتی یه ورتکس رو انتخاب میکنی دیر انتخاب میکنه
همچنین مشکل با انتخاب Face ها داشتم اونم این بود که وقتی از نمای بالا مثلا میخاستی نصف ماشین رو انتخاب و پاک کنی اینکارو نمیکرد و برخی از Face ها رو نمیگرفت که دیدم یه جایی گفتند باید توی تنظیمات پولگان بزاری روی Center بعد یه گزینه دیگه هم بود به اسم Backface culling که نمیدونم کارایی چیه.

فکر کردم از مایا هست اما مایا 2010 هم نصب کردم دقیقا همین مشکلاتو داشتم کسی هست کمک کنه؟
 
آقا یه نفر این سوال ما رو جواب بده خسته شدم از بس اومدم سر زدم.:mad:

حالا واقعا به ارزش پیشنهاد خودم پی بردم :green:
 

CG-Student

Member
دوست عزیز اینها یا باگ هستند یا بد نصب کردین . اگه مایارو ببندین و دوباره باز کنین مشکل حل میشه مثلا مایا 2011 64 بیت وقتی زیاد سیو می کنی دیگه درست کار نمی کنه !
 

mohsen_blid

Active Member
سلام خدمت دوستان
من دنبال فرق بین فرمهای create هستم
nurbs
polygon
subdiv
voulme
می خوام بدونم تفاوتششون چیه مگه چه فرقی با هم دارند
جایی تو همین انجمن بود اگر اشتباه نکرده باشم اونم این که nurbs و surface ها رندرینگ و تکسچرینگ نمیشه
ممنون میشم در رابطه با هاشون دلیل رو هم بگید
مرسی
 
دوست عزیز اینها یا باگ هستند یا بد نصب کردین . اگه مایارو ببندین و دوباره باز کنین مشکل حل میشه مثلا مایا 2011 64 بیت وقتی زیاد سیو می کنی دیگه درست کار نمی کنه !
سلام
میدونم باگ هستند اما چطوری برطرف میشه.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا