تایپیک تازه کار های مایا (همه چیز سوال،آموزش و...)

*MohammAd*

New Member
تو ساختن متریال شیشه مشکل دارم .موتور رندر من مکسول هست .دوستان لطفا کمکم کنید
 
سلام
حمید جان کجایی بابا ازت خبری نسیت من هزارتا سوال دارم ازت اما چون ریزن خوشم نمیاد بیام اینجا بپرسم هیچ وقت هم که تو یاهو پیدات نیست

ممنون بابت توضیحت اینو با آموزش هایی که دیدم فهمیدم یعنی درک UV رو اما ابزاراشو توضیح ندادی حالا بیخیال

اما حالا سوالم اینه یعنی دوتا سوال :
1- یه مربع درست کن بعد یکی از Face هاشو حذف کن بعد با Extrod تمام قیمتاشو حجم بده ( انتخاب تمام Face ها و دستور Extrod )
بعد حالا میخایم قسمت بالایی رو دوباره پر کنیم چطوری اینکارو بکنیم چون Fill Hole اجرا نمیکنه

2- چطور میشه داخل مربع با یه پولی وسطش قرار داد مثلا یه کمد دوطبقه بشه نمیخام با دوتا شکل اینکارو انجام بدم.

سوالا زیاد شاید سخت نباشن :green: اما خوب تاپیک تازه کارهای مایاست.
 

koorosh_kh

باحالترین کاربر
سلام
حمید جان کجایی بابا ازت خبری نسیت من هزارتا سوال دارم ازت اما چون ریزن خوشم نمیاد بیام اینجا بپرسم هیچ وقت هم که تو یاهو پیدات نیست

ممنون بابت توضیحت اینو با آموزش هایی که دیدم فهمیدم یعنی درک uv رو اما ابزاراشو توضیح ندادی حالا بیخیال

اما حالا سوالم اینه یعنی دوتا سوال :
1- یه مربع درست کن بعد یکی از face هاشو حذف کن بعد با extrod تمام قیمتاشو حجم بده ( انتخاب تمام face ها و دستور extrod )
بعد حالا میخایم قسمت بالایی رو دوباره پر کنیم چطوری اینکارو بکنیم چون fill hole اجرا نمیکنه

2- چطور میشه داخل مربع با یه پولی وسطش قرار داد مثلا یه کمد دوطبقه بشه نمیخام با دوتا شکل اینکارو انجام بدم.

سوالا زیاد شاید سخت نباشن :green: اما خوب تاپیک تازه کارهای مایاست.

فکر کنم منظورتون از مربع همون مکعبه !
راجع به سوال اول : به عکس مراجعه کنید امید وارم که مشکلتون رو درست متوجه شده باشم.
سوال دوم رو هم منظورتون رو متوجه نشدم
 

پیوست ها

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    198 کیلوبایت · بازدیدها: 14
سلام
ممنون
با شکل متوجه شدم ممنون اما چرا باید اون فیس هارو پاک کرد و اینکه من نمیخام اینکارو بکنم میخام با بودن اونها اینو پر کنم راهی نیست غیر این؟

سوال دوم خیلی روشن بود اما حالا یه طور دیگه میگم
1- یه مربع ایجاد کن
2- یکی از فیس هارو پاک کن
3- حالا میخایم داخل این مربع یه plane قرار بدیم منظورم اینه که میخایم وسطش رو با یه چیزی مثل plane پر کنیم که دوتیکه بشه
مثل کمد
نمیدونم متوجه شدی یا نه
 

koorosh_kh

باحالترین کاربر
سلام
ممنون
با شکل متوجه شدم ممنون اما چرا باید اون فیس هارو پاک کرد و اینکه من نمیخام اینکارو بکنم میخام با بودن اونها اینو پر کنم راهی نیست غیر این؟

سوال دوم خیلی روشن بود اما حالا یه طور دیگه میگم
1- یه مربع ایجاد کن
2- یکی از فیس هارو پاک کن
3- حالا میخایم داخل این مربع یه plane قرار بدیم منظورم اینه که میخایم وسطش رو با یه چیزی مثل plane پر کنیم که دوتیکه بشه
مثل کمد
نمیدونم متوجه شدی یا نه

سوال اول : راهی نداره
سوال دوم: به عکس مراجعه کنید
 

پیوست ها

  • Untitled-2.jpg
    Untitled-2.jpg
    66.2 کیلوبایت · بازدیدها: 11
در مورد سوال اول که دوسته گلم گفت اما یه راه دیگه اینکه تا عکس شماره 2 که کوروش جان رسم کرده بقیش را اینطوری می تونید پیش برید واسه اینکه بقیه زا delete نکنید عکسا نگاه کنید و باهاش پیش برید
jc25c05nz10ct0lnta7i.jpg
اما سوال دوم اول بیایید 2تا جسم را اول combine کنید حالا که combin شد ورتکسا پلن را بگیرید و با همون merge vertex tool به گوشه ورتکسا چیزی که می خواهید بچسبونید موفق باشید
 

koorosh_kh

باحالترین کاربر
حمید جان این روشی که شما میگید یه ایرادی داره
به عکس زیر نگاه کنید . اینجوری یه اج به سه فیس وصل میشه که با شکلی که این ابجکت داره اصلا اصولی نیست و بعد از اسمود کردن بهم میریزه.
البته یک اج میشه به سه فیس وصل بشه در صورتی که تمام فیسها اکسترود بشه
در ضمن آقا مهدی وقتی قراره یه مکعب بسته درست کنیم چه لزومی داره که توش به یه مکعب دیگه وصل باشه
 

پیوست ها

  • Untitled-3.jpg
    Untitled-3.jpg
    34.6 کیلوبایت · بازدیدها: 6
آخرین ویرایش:

Ahmad Kouti

Member
مشکل در تبدیل poly به subdiv

سلام دوستان.
در تبدیل کردن poly به subdiv مشکل دارم.مثلا 2تا poly ساده رو combine بعد vertex هاشون رو merg میکنم.بعد که بخوام تبدیل کنم به subdiv تبدیل نمیشه.
لطف کنید راهنمایی کنید.
ممنون.
 

]'/

New Member
سلام اقا من یک مشکل تو رندر کردن دارم تو مایا. اصلا وقتی میزنم با فرمت avi رندر کنه نمیکنه . ارور میده به نظر شما دلیلش چیه؟ میتونه به خاطر کرکش باشه:shock:ممنون میشم اگه جوابمو بدین.
 

koorosh_kh

باحالترین کاربر
سلام دوستان.
در تبدیل کردن poly به subdiv مشکل دارم.مثلا 2تا poly ساده رو combine بعد vertex هاشون رو merg میکنم.بعد که بخوام تبدیل کنم به subdiv تبدیل نمیشه.
لطف کنید راهنمایی کنید.
ممنون.

دوست عزیز دلایل زیادی داره.
مثلا اینکه اشتباه مرج کنید یا از حالت کواد خارج شده باشه بهتره که فایلتون رو بزارید تا بهتر بشه راهنمایی کرد.
 

Hamed_8

Member
موقع تبدیل دو تا پارامتر داره ، اونها رو تا آخر جلو ببرید

اگه نشد فایل بذارین تا دقیقاً بگم مشکلتون کجاس
 

Ahmad Kouti

Member
سلام دوست عزیز.
لینک فایل رو گذاشتم اینجا
از هرجا شروع کردین فرقی نمیکنه . من از گلگیر عقب شروع کردم. شما هم از اونجا راهنمایی کنید.همه پلیگان هستن .بعد از کامباین و مرج ورتکس ها بخوام تبدیل کنم به سابدیو انجام نمیشه و پایین ارور میده که سابدیو رو انتخاب کن.مایا ورژن 2011
سپاسگذارم.
 
سلام
ممنون بابت جواباتون
اما بازم سوال :
1) چرا برخی مواقع که میخایم Bevel رو اجرا کنیم انجام میشه اما هیچ اتفاقی نمیفته وقتی هم گزینه ی Offset رو تغییر میدیماین پیغام رو میده :
Warning: Encountered a non-manifold vertex. Cannot Bevel

2) این عکس رو ببینید
چرا وقتی با ابزار booleans گزینه Diffrent یه چیزی رو داخل یه چیز دیگه ایجاد میکنیم مصلا همون سوراخ کلید که روی قفل در اومده ، بعد که اسموت میکنیم به هم میریزه
3) راه آسون برای ایجاد یه شکل دلخواه روی یه شکل دیگه چی هست که با اسموت به هم نریزه ( فکر کنم روی همین مثال جا کلید روی قفل در توضیح بدید بهتره ).
 

پیوست ها

  • A.png
    A.png
    224.9 کیلوبایت · بازدیدها: 14

Hamed_8

Member
سلام
ممنون بابت جواباتون
اما بازم سوال :
1) چرا برخی مواقع که میخایم Bevel رو اجرا کنیم انجام میشه اما هیچ اتفاقی نمیفته وقتی هم گزینه ی Offset رو تغییر میدیماین پیغام رو میده :
Warning: Encountered a non-manifold vertex. Cannot Bevel

2) این عکس رو ببینید
چرا وقتی با ابزار booleans گزینه Diffrent یه چیزی رو داخل یه چیز دیگه ایجاد میکنیم مصلا همون سوراخ کلید که روی قفل در اومده ، بعد که اسموت میکنیم به هم میریزه
3) راه آسون برای ایجاد یه شکل دلخواه روی یه شکل دیگه چی هست که با اسموت به هم نریزه ( فکر کنم روی همین مثال جا کلید روی قفل در توضیح بدید بهتره ).

1- مدلتون مشکل داره ، شما باید یه مدت تست بزنید تا این ایرادها دستتون بیاد و به قولی قلقش رو پیدا کنید

2- با این کار توپولوژی مدل به هم میریزه و منفجر میشه
یه آموزش تو همین بخش برای یکی از دوستان گذاشته بودم من ولی یادم نیست کجاست خودتون ضحمتش رو بکشید

اگه پیدا نشد : دو تا فیس روبروی هم رو پاک کنید و اج ها شون رو تک تک بریج بزنید ( پل ) و بعد همه ی ورتکس ها رو انتخاب کنید و مرج کنید و لبه ی خروجی رو Bevel بدین و یکی دو ردیف هم باید اج اضافه کنید تا درست بشه
 

Hamed_8

Member
سلام دوست عزیز.
لینک فایل رو گذاشتم اینجا
از هرجا شروع کردین فرقی نمیکنه . من از گلگیر عقب شروع کردم. شما هم از اونجا راهنمایی کنید.همه پلیگان هستن .بعد از کامباین و مرج ورتکس ها بخوام تبدیل کنم به سابدیو انجام نمیشه و پایین ارور میده که سابدیو رو انتخاب کن.مایا ورژن 2011
سپاسگذارم.

سلام
شرمنده نصب ندارم 2011
 

Ahmad Kouti

Member
با ورژن خودتون تست کنید ببینید مشکل کجاست؟ مثلا 3 تا پلی گلگیر عقب رو تست کنید ببینید.سابدیو نمیشن
 

پیوست ها

  • car4.rar
    18.7 کیلوبایت · بازدیدها: 6

koorosh_kh

باحالترین کاربر
با ورژن خودتون تست کنید ببینید مشکل کجاست؟ مثلا 3 تا پلی گلگیر عقب رو تست کنید ببینید.سابدیو نمیشن

با اجازه دوستانی که تو این بخش به بچه ها کمک میکنن تا مشکلاتشون حل بشه.
مشکل کار شما تو نرماهای اونه که بعضی هاش برعکسه (یعنی بعضی از فیسها برعکس هستند)
اون سه تا پلی آخر رو انتخاب کنید بعد به منو زیر برید
display>polygons>face normals
حالا از هر فیس یه خط سبز در میاد که همه اونا باید به سمت بیرون ماشین باشن اما الان نصف اونا به سمت تو هستند
به خاطر همین بعد از کمباین نمیتونید به سابدیو تبدیل کنید.
برای درست کردنش از روش زیر استفاده کنید.
فیسهایی که به سمت داخل هستند رو سلکت کنید بعد به منو زیر برید
normal>reverse
حالا میتونید کمباین و مرج کنید بعد به سابدیو تبدیل کنید.
برای مخفی کردن خطوط سبز از همون منو استفاده کنید
display>polygons>face normals
موفق باشید
 

Ahmad Kouti

Member
بله به صورت تک تک تبدیل میشن ولی مثلا اگه سه قسمت آخر گلگیر عقب رو کمباین و بعد مرج کنم. بعد از اون تبدیل به سابدیو نمیشه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا