تاپیک جامع آموزش فارسی 3D Game Studio

aliReza

Well-Known Member
با سلامــــ

با توافق با دوستان به این نتیجه رسیدیم که یک تاپیک کامل واسه آموزش فارسی این نرم افزار آماده کنیم!
امیدوارم که روند رو به جلوی این تاپیک بتونه باعث پیشرفت دوستان بشه!

خواهشمند است که قبل از ایجاد پست در این تاپیک، موارد زیر رو مطالعه کنید تا به مشکل بر نخورید!

1. هرگونه ارسال پست اضافه، اسپم، یا پستی که حاوی تشکر و تمجید از تاپیک باشه ممنوع است!
خواهشمندم این موضوع رو جدی بگیرید تا یک تاپیک آموزشی یک دست رو داشته باشیم!

2. فقط و فقط از دکمه تشکر استفاده کنید تا علاوه بر قوت قلب به نویسنده، به افتخارات او در فروم اضافه شود!

3. قبل از ایجاد هر گونه پاسخ به این تاپیک، حتی پاسخی که حاوی آموزش باشد، پست های قبلی رو مطالعه کنید!
همچنین اگر قصد تکمیل پستی رو دارید، بهتر است به نویسنده آن اطلاع دهید تا آن را اصلاح و تکمیل کند، تا روند آموزش از نکات اولیه به جزئیات حفظ شود!

4. اگر مقاله ای درباره یکی از بخش های خاص این نرم افزار، یا درباره امکانات نرم افزار یا سایر مباحث وابسته به 3D Game Studio دارید، چه به زبان انگلیسی و چه به زبان فارسی، آن را در تاپیکی جداگانه قرار دهید!
این تاپیک فقط و فقط جهت آموزش های برنامه ریزی شده و به هم پیوسته این نرم افزار ایجاد شده است!
همچنین:
اگر لینک یا مطلب آموزشی دارید، آن را در این تاپیک مطرح کنید!

5. از مطرح کردن هر گونه سوال در این تاپیک خودداری کرده، و سوالات خود را در قالب پست در این تاپیک جداگانه بپرسید!

6. همچنین رعایت قوانین کلی فروم، و قوانین کلی انجمن طراحی بازی در این تاپیک و سایر تاپیک های آموزشی الزامیست!


امید که با رعایت این نکات، تاپیک جامع و کاملی از آموزش این نرم افزار خواهیم داشت تا مرجع کاملی برای سازندگان بازی های آینده شود! :oops:

حال، پس از این نکات و رعایت آن، به آنچه در طول آموزش نیاز است، می پردازیم:

1. نرم افزار 3D Game Studio :
که البته تهیه این نرم افزار از طریق اینترنت هم امکان پذیر است! لینک دریافت

ورژن a7 از این نرم افزار در این آموزش استفاده شده، چون علاوه بر رفع باگ ها، ورژن shader هم به 3 ارتقا پیدا کرده است!

برای استفاده کامل از امکانات نرم افزار، باید آن رو کرک کنید!!!

بدین صورت که، پس از نصب 3D Game Studio ، به محل نصب رفته، و فایل ackutl.dll رو از محل نصب پاک کنید!!!

سپس این فایل را دریافت کرده، و محتویات را داخل محلی که 3D G S نصب شده است کپی کنید، توجه کنید اگر پیغامی مبنی بر Replace فایل ها داده شد حتما گزینه Yes رو کلیک کنید تا فایل ها جایگذاری شوند!!!

حالا میتوانید از تمامی امکانات نرم افزار استفاده کنید!!!


با تشکر!
علیرضا :rose:
 
آخرین ویرایش:

aliReza

Well-Known Member
در این سری از آموزش ها، نرم افزار 3D Game Studio رو دز بخش Level Editor آشنا خواهیم کرد!
سپس در سری آموزش های بعدی، بخش های دیگر این نرم افزار رو برای شما تشریح خواهیم کرد!

برای شروع، نرم افزار را در نگاه اول، و امکاناتی که در حالت عادی در اختیار قرار میدهد آشنا خواهیم کرد!
به تدریج امکانات مختلف اون رو مورد بررسی قرار میدیم و در شرایط خاص درباره آن ها صحبت خواهیم کرد!

در نگاه اول، نرم افزار از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

1. منو بار ها:

2. تولبار ها:

3. بخش View یا نمایش:




1. منو بار ها:
3dgame6.jpg
از شش منو تشکیل شده، که به شرح هر کدام می پردازیم!

منوی فایل:

3dgame7.jpg



با پنج گزینه اول آشنا هستیم و در نرم افزار های مختلف با آن ها کار کردیم!

Export : برای صدور طراحی ها از انجین به فرمت های مختلف به کار می رود!

Import: برای وارد کردن طراحی های شما به انجین استفاده می شود!

Project Wizrard : برای ایجاد یک پروژه کامل، با مشخصات و اسکریپتینگ خاص و منحصر به فرد!

Map Properties: این گزینه برای تنظیمات نور، مه، و تتظیمات اسکریپتینگ برنامه هست!

چهار گزینه بعدی، مربوط به امر رندر گیری و خروجی گیری از کار هستند که در بخش رندر مفصلا روی آن ها بحث خواهیم کرد

Preferences: در این بخش تنظیمات کلی برنامه هستند!

البته این توضیحات بسیار مختصر هستند، مخصوصا توضیحات بخش Preferences و Map Properties

این پست به تدریج کامل تر خواهد شد!

امیدوارم مفید بوده باشه!
علیرضا :rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا