Fa تاریخ را به شمسی بگیره بءه چندشنبس

سلام
یه راهکار یا ایده یا فرمول میخوام که برنامه تاریخ را به شمسی روز ماه سال بگیره و بگه چند شنبس
 

MahmoodM30

مدیر <A href="http://forum.majidonline.com/forums/
فک کنم تو انجمن باشه اگه حضور ذهن داشته باشم
 
من که نتونستم پیداش بکنم. البته پیدا کردنش خیلی مهم نیست. چون کد نویسی خاصی نمیخواد این مورد یا نیاز به زبان برنامه نویسی خاصی نیستش. از اون سوالاتیه که کلا نیم خط برنامه نویسی میخواد و باید یه ترفند ساده داشته باشه

هرچی فکر میکنم ذهنم به جایی نمیرسه گفتم شاید بقیه فکرشون بازتر باشه بتونن کمکی بکنن
 
فک کنم تو انجمن باشه اگه حضور ذهن داشته باشم


یه راهکار پیدا کردم. اول تاریخ جاری سیستم را یکجا ذخیره بکنه. سپس تاریخی که میخوایم بدونیم چندشنبس به میلادی تبدیل بکنه.بعدش تاریخ سیستم را به اونروز تغییر بده چندشنبه بودن را که فهمید با تاریخ جاری که یکجا ذخیره کرده بودیم تاریخ سیستم را به حالت اول برگردونه.

حالا میمونه یه مساله و اونم تبدیل تاریخ شمسی به میلادی هستش. بنده در این زمان پلاگین شما آقای محمود را تست کردم و نه تنها درست جواب داد بلکه اصلا هم کرش نمیکرد. حالا میخوام بدونم ضریب اطمینان این پلاگین چقدره؟آیا سالهای کبیسه را هم موقع ساختاش در نظر گرفتین؟و در یک جمله آیا شخصا استفاده از این پلاگین را مناسب میدونید یا اینکه ایراداتی داره.
ممنون میشم جواب دقیق بدین چون حتی اگه یک درصو روز مربوطه را حتی یکی دو روز اینور اونور جواب بده به مشکل برمیخورم.
 

MahmoodM30

مدیر <A href="http://forum.majidonline.com/forums/
در مورد سال کبیسه تا جایی که یاده بله مشکلی نداره و میتونید استفاده کنید درضمن کاری نداره میتونید تاریخ رو دستی بدید به و خروجی بده بهتون تست کنید
 
دستت درد نکنه محود جان بابت پاسخ

بله دستی نه یک مورد بلکه حدود ده مورد دادم ولی خیلی نمیشه روش حساب کرد. مثلا من دستی بهش میدم 15/7/96 اون میده 7/10/2017 خب از کجا بدونم جواب درسته.
البته من تک تک ده مورد را از سایت تقویم چک کردم و جوابا درست بودن جز یک مورد اونم اینکه اگه مثلا تاریخ ویندوز روز ماه سال نباشه ماه روز سال باشه برنامه کرش میکنه
اگه یه توضیح در رابطه با ادیت باکسهای مقدار گیر بدی فکر کنم خودم بتونم مشکل را حل بکنم. یعنی اینکه در قسمت روز که تاریخ روز را وارد میکنیم احتمال داره بسته به نوع فرمت تاریخ ویندوز اون عدد را بجای روز به بخش ماه بفرسته یا برعکس.
پلاگین دیگر تقویم فارسی سازنده رامین هم همین مشکل را داره و کرش میکنه.البته من خودم با فرمول تبدیل تاریخ که از سایت تقویم فرمولشو گرفتم یکی ساختم و هر موردی هم چنج میکنم درست جواب میده اما خب میترسم یک درصد اشتباه بکنه .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا