تاریخچه تبلیغات

soheil17

New Member
یه جا یک مطلب نوشتم درباره تاریخچه تبلیغات گفتم شاید کمک کنه به شما دوستان که اهمیت تبلیغات رو از سال ها قبل تا به امروز و روند تبلیغات و اهمیت تبلیغات در اینترنت رو بیشتر کنجکاوی کنید دربارش و واقعا صنعت پر درآمدی هم هست.
مطلب کامل در این لینک (تبلیغات) موجود هست.
1472: اولین پوستر تبلیغاتی که بر روی درب یک کلیسا در لندن نصب شده

1650: اولین آگهی تبلیغاتی در روزنامه با عنوان، جایزه برای 12 اسب به سرقت رسیده، به چاپ می‌رسد. (دلیل این تبلیغات جایزه دار چیست؟)

1704: خبرنامه بوستن مخاطبینش را به تبلیغ در این خبرنامه دعوت می‌کند.

1870: ابداع سبک پاورز برای کپی تبلیغات. این روش به شدت تاثیرگذار بود. مختصر، مفید، صادق، و متقاعد کننده. پاورز معتقد بود که تمرکز باید روی این نکته باشد که مشتری به چه علت باید از خدمات و محصولات شما استفاده کند. (پیامی که به امروزه نیز حائز اهمیت است)

1880: کارت‌های پستی یکی از روش‌های پرطرفدار جدید برای جذب مشتریان

1893: خرده فروشی سی‌یرز، رُباک و شرکا با انتشار کاتالوگ خود، فعالیتش را در بازار محبوب سفارشات پستی آغاز می‌کند.

Sears-Roebuck-Co.png

کمپانی جی.والتر تامپسون
1902: یونیلیور زمانی که کمپانی جی.والتر تامپسون را برای تبلیغ صابون لایف بوی (حلقه نجات) انتخاب می‌کند، طولانی ترین رابطه ی میان مشتری و شرکت را در تاریخ تبلیغات به ثبت می رساند.

Lifebuoy-Soap.png

کمپانی جی.والتر تامپسون
موادغذایی مِلینز، با تبلیغ نام تجاری خود بر روی 25 کشتی هوایی، تبدیل به نخستین برندی شد که از این روش استفاده کرد.

Mellins-Food-advertises-1.png

موادغذایی مِلینز
1904: با خلق اثر بچه‌های کمپ‌بل، تمرکز بر روی یک پویش تبلیغاتی (کمپین تبلیغاتی) به جای یک تبلیغ خاص مورد آزمایش قرار داد.

The-Campbell%E2%80%99s-Kids.png

کمپین تبلیغاتی
1992: اولین آگهی های رادیویی شکل گرفته و کسب و کارها به ازای هر 10 دقیقه بایستی مبلغ 100 دلار را پرداخت می‌کردند.

دو سال بعد، نام‌های تجاری شروع به افزایش سرمایه گذاری با حمایت از یک برنامه رادیویی کامل می‌کنند. ایده‌ای که سرانجام با نام محتوایِ‌ حمایت شده (دارای اسپانسر) شناخته می‌شود.

1925: تبلیغ‌کنندگان با تمرکز بر روی این که مشتریان با خدمات و یا محصولات آنها چه نوع لذتی را تجربه خواهند کرد، شروع به جلب احساسات می‌کنند. این تبلیغ قدیمی از فورد به خوبی به این نکته اشاره می‌کند.

old-Ford-ad-exemplifies.png

تبلیغ قدیمی از فورد
1975: با معرفی دستگاه‌های ویدیویی، مصرف‌کنندگان شروع به ضبط برنامه‌ها و درنتیجه ردکردن تبلیغات می‌کنند.

1990: رایانه‌ها با بیش از 5 میلیون خانه که متصل به اینترنت هستند، بیش از پیش محبوب و در دسترس هستند.

1994: اولین پویش هرزنامه‌ای (اسپم) شکل می گیرد. تبلیغات بنری نیز شناخته می‌شوند.

1995: موتورهای جستجو از قبیل یاهو، و آلتاویستا به وجود می‌آیند. به دنبال آن‌ها، اَسک جیوز و گوگل نیز به ترتیب در سالهای 1997 و 1998 شکل می‌گیرند.

2005: یوتیوب و فیسبوک (صرفا برای دانشجویان) راه اندازی می‌شوند.

2008: نام‌های تجاری به اهمیت فعالیت های آنلاین برای جذب مشتریان بالقوه خود پی می‌برند. پراکتر اند گمبل با راه‌اندازی beingirl.com مفهوم مرکز محتوایی را مورد ارزیابی قرار داد.

rocter-and-Gamble.png

پراکتر اند گمبل
2012: بازی‌های آنلاین به آمار 169.3 میلیون بازدید کننده دست می‌یابند.

2013: وبسایت هایی مانند پینترست و اینستاگرام به عرصه‌ی شبکه‌های مجازی می‌پیوندند.

تاریخ به ما می‌آموزد که تبلیغات، مفهومی است که همیشه در حال تغییر است. درست همانند عادات خرید و اینکه مصرف‌کنندگان زمان خود را چگونه و در کجا سپری می‌کنند.

اگرچه تقریبا 140 سال پیش، کارتهای پستی جدیدترین شیوه تبلیغاتی بوده، ولی امروزه، برندها ، برای پیام‌رسان فیسبوک، ربات‌ گفتگو (چت بات/ بات مکالمه)می‌سازند و هوش مصنوعی را با بسترهای بازاریابی و فروش ادغام کرده اند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا