تاثیر پله چوبی و نرده چوبی در دکوراسیون منازل

leilaaw

New Member
به نقل از گروه مهندسی آژمان استفاده از پله چوبی و نرده چوبی، مربوط به سالیان اخیر نبوده و از قدیم الایام مورد استفاده قرار می گرفتند اما در چند سال اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی، و وجود طرح ها و ایده های نوآورانه، این اجزای دکوراسیون بسیار همه گیر شده اند و از محبوبیت بالایی برخوردار هستند با ما همراه باشید تا با این دو عنصر دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا شویم

در کل استفاده از چوب در خانه و در هر بخشی از آن باعث آرامش و احساس نزدیکی انسان به طبیعت می شود.

رنگ گرم چوب باعث احساس گرما و صمیمیت در خانه می شود و این امر در دنیای سرد و مجازی امروز امر مهمی می باشد.

چوب هایی که برای اجرای نرده چوبی و پله چوبی به کار می روند وارداتی هستند و در مزرعه های درخت پرورش پیدا می کنند. از این رو برای محیط زیست نیز تحدیدی وجود ندارد.

دوام و ماندگاری چوب های فرآوری شده را دست کم نگیری!

عموما نرده و پله های که از چوب ساخته می شوند با یک بار نصب تا سالیان سال بدون دردسر و فرسایش به کار خود ادامه می دهند.

اجرای پله چوبی در خانه باعث بالا رفتن ارزش ملک می شود و از این رو نوعی سرمایه گذاری دو سر سود است که هم از مقاصد کاربردی و زیبایی ظاهری این پله ها استفاده می کنیم و هم ارزش ملک خود را افزایش می دهیم.

دوستان من این مطلب رو از سایت ایینا برداشتم که لینک منبع هم براتون قرار میدم اونجا متن کاملش هم هست می تونید مطالعه کنید.
منبع: ایلنا
 

nahalemami

New Member

نرده چوبی راه پله در تعداد بی نهایت شکل هستند و از مواد بسیار متنوعی ساخته می شوند. به عنوان یک نرده ظریف، آنها می توانند در یک صندلی عقب بنشینند یا به عنوان یک چشم گیر با ابهت، یک علامت قابل توجه در اتاق ایجاد کنند.
شرایط مکانی معمولاً شکل پله ها و نرده ها را تعیین می کند. ارتفاع طبقه و فضای موجود تعیین می کند که کدام نوع راه پله مناسب و کدام نرده مناسب است. بسته به سبک زندگی، تصمیم گیری می شود، به عنوان مثال، در مورد ترکیب های کاربردی چوب و فولاد یا نرده های چوبی نماینده. پله ها و نرده ها و همچنین کف باید از نظر رنگ مطابقت داشته باشند. بهتر است تناژهای رنگ را مستقیماً در محل در تجارت چوب با هم مقایسه کنید .
اصولاً در انتخاب نرده چوبی مناسب نه تنها معیارهای بصری باید لحاظ شود. به عنوان مثال، مقررات ایمنی آتش سوزی باید رعایت شود. کودکان و افراد دارای محدودیت حرکتی نباید در استفاده از پله ها مشکلی داشته باشند. پایداری نرده باید به طور مرتب بررسی شود تا از تصادف جلوگیری شود.
یک نرده از چندین عنصر تشکیل شده است که اغلب از چوب ساخته شده اند:

حداقل نرده دستی روی بسیاری از نرده های پله از چوب ساخته شده است، زیرا همیشه در لمس گرم می شود و چسبندگی خوبی را ارائه می دهد. بسته به سبک مورد نظر، انتخاب بیشتر روی سطح مقطع گرد یا زاویه ای است. از آنجایی که نرده دستی بارها در روز لمس می شود، منطقی است که چوب را با لاک یا روغن محافظت کنید .
نرده ها یا انتهای بالایی نرده را تشکیل می دهند یا مستقیماً روی دیوار نصب می شوند. نرده های اضافی در نیمه بالا به بچه ها کمک می کند تا خودشان روی پله ها مذاکره کنند.

ایستگاه نرده​

به اصطلاح پست ورودی، که انتهای پایینی نرده را تشکیل می دهد، اغلب به طور ویژه هنرمندانه کار شده است. پست خروجی در انتهای بالایی و هر تیرک چرخشی که ممکن است وجود داشته باشد معمولاً کمی نامشخص تر است. پست ها عملکرد ایستا مهمی دارند و باید محکم به هم متصل شوند.

پایه نرده چوبی​

بین پست ها و نرده ها به اصطلاح پابه نرده ها قرار دارند. اینها می توانند مثلاً میله های نرده چوبی باشند. از سطح مقطع مستطیل شکل بسیار ساده گرفته تا میله‌های پیچیده، در اینجا چیزهای زیادی امکان‌پذیر است. مهم است که فاصله بین میله ها به اندازه کافی باریک باشد تا هیچ کودکی نتواند از آن سر بخورد. ارتفاع نرده باید مطابق با الزامات قانونی مربوطه باشد.
حتی اگر یک راه پله بدون نرده ممکن است از نظر بصری در فضاهای باز جذاب باشد: نداشتن نرده به عنوان محافظ سقوط می تواند عواقب خطرناکی داشته باشد. اگر مینیمالیستی آن را دوست دارید، می توانید به عنوان مثال، نرده ها را با دیوارهای شیشه ای مخصوص یا طناب های سیمی جایگزین کنید.
 

dorsaahmaddost

New Member
من به دنبال خرید نرده چوبی بودم که با مطالب خوبی که شما گذاشتید و مشاوره خوب گروه مهندسی آژمان تونستم یک انتخاب عالی داشته باشم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا